Az idei év utolsó hónapjaiban végigkérdeztük a hazai autóimportőröket: mik lesznek 2018 újdonságai az egyes márkáknál, milyen új modellek érkeznek a magyar piacra. Íme, a lista:

Alfa Romeo

Az 510 lóerős Stelvio QV, a leggyorsabb SUV a Nürburgringen a jövő év elején hozzánk is megérkezik.

Audi

Jövőre az év elején a hazai piacra is megérkezik az új A7 és A8, aztán majd valamikor a Q8, ezzel megint az Audi nagy luxusautói lesznek a legfrissebbek a klasszikus német trióban. Ha minden jól megy, Győrben megkezdődik majd az új Q3-as gyártása, de hogy mikor kerül fel majd a magyar árlistára az új kis SUV, még nem tudni.

Az új Audi A8 és A7 tele lesz érintőképernyővel

BMW

A BMW márciusban hozza el nekünk a fronthajtású platformra épített kis terep-kupét, az X2-t, valamint a 600 lóerős új M5-öt, amelynek a modell történetében először mind a négy kereke hajtott lesz majd. Májusban érkezik az i8 vászontetős roadster változata, decemberben pedig a frissített i3 és a 184 lóerős i3S is megérkezik a hazai villanyautó-kínálatba.

 

Citroën

2018 második negyedévében a felfrissített C4 Cactus bolygatja meg a kis szabadidőautók piacát itthon, valamikor nyár végén-ősz elején pedig a még csak álcázva látott új Berlingo köszön be a hazai kisteherautó- és személyautó-kínálatba. A DS almárka szintén a harmadik negyedévben hozza majd el nekünk a DS7 Crossback-et.

Dacia

A Daciától az új Dusterre készülhet jövőre mindenki, aki a legjobb ár/érték arányt keresi a kommersz szabadidőautók piacán. Az új modell formailag alig változott, terepjáró-képessége továbbra is komolyabb a sok városi szabadidőautónál, műszakilag, szolgáltatásait tekintve viszont sokat korszerűsödött, finomodott a Duster..

Ford

2018-ban Magyarországon az alaposan átszabott Ford Ecosport, valamint a Fiesta Active és ST változatának érkezése várható leghamarabb. A kishaszonjármű-piacra érkezik majd a frissített Transit & Tourneo Custom, a Transit és Tourneo Courrier&Connect valamint a Ranger Black Edition szériája.

A legjelentősebb újdonság persze az új Focus lesz, de ezt a kocsit még csak kémfotókon, álcázva láttuk – talán majd Genfben megokosodunk az ügyben is, hogy pontosan mikor érkezik a hazai szalonokba az új modell.

Honda

Faceliftes Jazzek, dízel Civicek biztosan kerülnek jövőre a hazai Honda-szalonokba – az új CR-V-t még nem mernénk biztosra ígérni.

Infiniti

A Nissan luxusmárkája a QX50-et hozza majd el a hazai piacra, változó lökettérfogatú(!) turbós benzinmotorral. Hogy a japán prémium-crossover mennyire lesz képes labdába rúgni a klasszikus X3-Q5-GLC trió mellett, nem tudni, de az biztos, hogy a változó hengerűrtartalmú, változó sűrítésű motoros kocsi az egyik leginkább várt tesztautónk lesz jövőre!

Jaguar

A villamosítás jegyében a Range Rover és a Range Sport konnektoros hibrid változata valamint a teljesen elektromos I-Pace érkezik jövőre hozzánk.

Kia

Figyelem, fontos változás: az új CEED nevének írásmódja is megváltozik, elveszti az aposztrófot a koreai kompakt. Az ötajtós és a kombi változat forgalmazása egyaránt szeptembertől indul majd. Egyelőre bizonytalan, de talán még belefér majd 2018 végébe a teljesen elektromos Niro forgalmazásának hazai elindulása is.

Mazda

A Mazdától szépen, pontokba szedve kaptuk meg a jövő évben nálunk is elérhetővé váló újdonságokat:

  • Mazda2 frissített verzió
  • CX-3 frissített verziója
  • CX-5 modellév-váltás
  • Mazda6 2018-as verziója (Los Angelesben már bemutatták a Sedan-t)
  • MX-5 limitált széria (Takumi)

Mercedes-Benz

Az új CLS és az új A-osztály biztos meglesz a magyar dealereknek is 2018-ban, az A-osztály limuzin változata kétesélyes. Facelift érkezik a G-osztályra és a teljes C-családra.

Mercedes-Benz CLS, 2017

Mitsubishi

Eclipse Cross és új Outlander: két szabadidő-autó érkezik az immár Renault-Nissan szövetséghez tartozó márkától. Az Eclipse-et már láttuk tavaly Genfben, alighanem még a ’18-as Genfi Szalon előtt megérkezik a szalonokba.

Nissan

A Nissannál az új Leaf és a megnövel akkukapacitású e-NV200 lesz a legnagyobb újdonság 2018-ban. A Leafben is elérhető lesz, de több más Nissan-modellben is megrendelhető extrává válik a ProPilot rendszer, a sávtartós-követőradaros-környezetfigyelős félautomata autópálya-üzemmód.

Jövőre érkezik az eddigi legsikeresebb villanyautó, a Nissan Leaf második generációja

Opel

Az idén a Peugeot alá került márka legnagyobb újdonsága a Corsa lesz valamikor az év végén (ha egyáltalán elkészül 2018-ra az új generáció), addig be kell érnünk GSi-Insigniákkal és újabb motorokkal az egyes modellekhez.

Peugeot

Ahogy a Berlingo, az ikertesó, a Partner és személyautó-változata, a Partner Tepee is generációt vált jövőre, és jön az új Peugeot 508 is. Mindkét modellt Genfben láthatjuk majd először, de mindkettő mék 2018-ban megjelenik a magyar piacon.

Porsche

Új motorok a Cayenne-ben, egy facelift a Macan-on a negyedik negyedévben, és a nagy durranás: új 911-es 2018 év végén; ezek a Porsche tervei 2018-ra.

Renault

Ha minden jól megy, az Alpine A110 sportkupét végre magyar földön is megérinthetjük, az év végén pedig van esély megpillantanunk egy újabb Clio-generációt – de ez az infó egyelőre alig több pletykánál.

Skoda

Új modellt nem várunk jövőre a cseh Volkswagentől, de a Karoq RS-kivitelét vagy a Kodiaq Laurin & Klement luxusváltozatát annál inkább.

Subaru

A japán márkánál még a Mikulás meghozta az új Imprezát és XV-t. 2018. első negyedévében egy facelift érkezik a Levorg-nál, a másodikban pedig az Outbacknél. Szóval aki olcsón akar kifutó változatot, figyelje a Subaru készletkisöprő akcióját!

Suzuki

A 140 lóerős Swift Sportra készülhetünk jövőre, új modell az idei dömping után nem érkezik.

Toyota, Lexus

Az év végén még elcsíphetjük az Auris újabb generációját, illetve az év elején megérkezik hivatalosan is az új LS luxuslimuzin.

Volvo

Valamikor késő tavasszal befut az XC40 kompakt szabadidőautó, az év második felében pedig egy új V60-ra és S60-ra készülhetünk.

Volvo XC40

Volkswagen

Itt az autós ABC vége: a VW-től az Up GTI-t várjuk nagyon, mint jópofa különleges, de elérhető kis méregzsákot. A Touraget kevésbé várjuk, de jön, valamikor az év közepe felé, év végén pedig még befuthat a T-Cross, ha igaz a pletyka, és tényleg valóság lesz a kis kabrió-tanulmányból.

Forrás: apokrif töredék