Majdnem 21 kilométer hosszúságú, valóságos legenda a versenypályák között a Nürburgring, melynek kanyargós vonalvezetését rendre igyekszenek a lehető leggyorsabban megfutni az autógyártók is. Nívós referencia és hatalmas diadal rekordot dönteni a Nordschleifén. A másodpercek elleni küzdelemben természetesen sok száz lóerős sportkocsik állnak a legelőkelőbb helyeken, de akadnak más kategóriából is gyors versenyzők.

Mercedes-AMG GT R – 7:10.92

A Mercedes egyenesen a Zöld Pokol ragadozójának nevezte az AMG GT R-t, melynél már csak a Forma-1-es alapokhat használó Project One lesz ütősebb gép a palettán. A kiszélesített, aktív aerodinamikával felvértezett sportkocsi motorja 4 literes, biturbó V8-as 585 lóerővel és 700 Nm nyomatékkal. A kifejezetten pályázásra szánt autó nagyjából 3,5 másodperc alatt gyorsul 100-as tempóra, végsebessége alulról karcolja a 320 km/órát.

Nissan GT-R Nismo – 7:08,679

Nagy és nehéz, de rettentően népszerű tuningalap a Nissan GT-R, melyből természetesen a Nismo is készített bitang változatot. Ők a VR38DETT kódú 3,8 literes, biturbó V6-os motor teljesítményét 600 lóerőre emelték, akad még mellé 652 Nm nyomaték is. Kicsit több mint 2,5 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100-as tempót.

A leggyorsabb SUV

7:51,7 – ennyi időre volt szüksége az Alfa Romeo Stelvio Quadrofoliónak ahhoz, hogy körbeérjen a legendás pályán, amivel elnyerte a leggyorsabb SUV-nak járó képzeletbeli trófeát. Az olaszok behemótját 2,9 literes, biturbó V6-os motor hajtja, pontosan az a Ferrarival közösen reszelt erőforrás, ami a Giulia csúcsváltozatában is van. A hathengeres motor teljesítménye 510 lóerő, maximális nyomatéka 600 Nm, mely összkerékhajtáson keresztül jut le a talajra. A 8 sebességes ZF váltót áthangolták, így 150 milliszekundum alatt vált fokozatot. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 3,8 másodperc alatt gyorsul, a mutató pedig egészen 283-ig szaladhat.

Dodge Viper ACR – 7:01,3

Gyártásával már leálltak, de ettől függetlenül még a Viper ACR a leggyorsabb amerikai autó a Nürburgringen. Ezzel rögtön rá is cáfol arra, hogy az amerikai autók kizárólag egyenesen képesek gyorsan haladni. 8,4 literes, V10-es szívómotorja 645 lóerőt teljesít, ami mellé tetemes 815 Nm nyomaték társul. 285 km/órás végsebességénél 1 tonna leszorítóerőt termel. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 3,4 másodperc alatt gyorsul.

Lamborghini Aventador LP750-4 Superveloce – 6:59,73

2015-ben mutatták be a Lamborghini nagyvadját, mely természetesen nem csak könnyebb, hanem erősebb is lett. A 6,5 literes, V12-es szívómotor a Superveloce esetében 750 lóerőt teljesít, mellé 690 Nm nyomatéka van, és akár 8500-ig is forog. Az 1525 kilogrammot nyomó Aventador SV 2,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre. A végsebessége 350 km/óra feletti.

A kompaktok királya

A Volkswagen Golf GTI Clubsport S után nem sokkal lépett pályára az új generációs Honda Civic Type R, mely 7:43,8-as időt futott, ezzel a leggyorsabb izmos kompakt lett a japán. Nem csak hátsó futóműve lett jóval igényesebb, 2 literes, négyhengeres turbómotorján is reszeltek, a teljesítmény 320 lóerő, nyomatékból 400 Nm akad. Hatsebességes kézi váltó és mechanikus önzáró differenciálmű segíti trónra a legerősebb Civicet.

Porsche 918 Spyder – 6:57

A hivatalos fogyasztási ciklus szerint csupán 3 litert kér 100 kilométeren a Porsche 918 Sypder, de messze nem ez a legcsábítóbb a már rég nem kapható szupersportkocsiban. A LaFerrarihoz és a McLaren P1-eshez hasonlóan hibrid hajtásláncot kapó német rivális rendszerteljesítménye 880 lóerő, amiből bő 600 lóerővel veszi ki részét a 4,6 literes V8-as motor. Álló helyzetből 2,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre.

Lamborghini Huracán LP640-4 Performante – 6:52,01

Többen kételkedtek még a videofelvételek alapján is a Huracán Performante rövid életű rekordidejében, végül azonban mégis a listán szerepel, méghozzá elég előkelő helyen. A kis Lamborghini legerősebb változatában 5,2 literes, szívó V10-es motor dolgozik. Maximális teljesítménye 640 lóerő, melyet 8000-es fordulatnál ad le, mellé 600 Nm nyomaték társul. Az autó súlya 1382 kilogramm és összkerékhajtása mellett aktív aerodinamika segíti a lehető legjobb tapadást. Álló helyzetből 100-as tempóra 2,9 másodperc alatt gyorsul.

Angol a leggyorsabb négyajtós

Vitatott a Jaguar XE SV Project 8 diadala, hiszen az angolok nagyon távol merészkedtek a szériamodelltől. Hiába vihető utcára a limitált példányszámban gyártott Project 8-as, valójában egy kész versenygépről van szó, így többen továbbra is a Giulia QV-t tartják a négyajtós rekordernek a Zöld Pokolban. 7:21,23-as ideje azonban figyelemre méltó, még akkor is, ha egy alaposan felkészített autóról van szó, ez olyan apróságokon is látszik, mint a könnyebb, halogén fényszórók. A gépháztető alatt 5 literes, kompresszoros V8-as lapul, ami 600 lóerőt teljesít, nyomatékból pedig 700 Nm van, ami összkerékhajtáson keresztül jut el az aszfaltra. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 3,5 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége 320 km/óra feletti.

Porsche 911 GT2 RS – 6:47,25

2017 szeptemberében aratott mindent elsöprő diadalt a Zöld Pokolban a Porsche legerősebb 911-ese, a GT2 RS. A Turbo S-ből származó 3,8 literes, hathengeres, duplaturbós boxermotor kereken 700 lóerőt teljesít, ami mellé 750 Nm nyomaték társul. A GT2-es hagyományosan tisztán hátsókerék-hajtású sportkocsi. 2,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre, a mutató pedig akár 340-ig is elvándorolhat.