Elkészült az Audi A7 második generációja, amelyet csütörtökön este mutatott be Németországban a Volkswagen-csoport prémium márkája. Az eseményen és a pénteki technológia bemutatókon a Vezess újságírója is ott van, így hamarosan részletesen is bemutatjuk az új négyajtós kupét, de addig is némi ízelítő a sajtóközleményből.

Az új A7 megőrizte elődje alapvető formáját, de a részletek már a márka jelenlegi formanyelvét követik. A nagy fémfelületek és élek hasonlóak az A8-ason megismertekhez. A hűtőmaszk és a lámpák is modernebbek, előbbi keskenyebb, laposabb, utóbbiak nemcsak formailag, de technológiában is. A hátsó lámpák kihasználják a LED-technika lehetőséget és fényjátékkal üdvözlik a tulajdonost. Elöl LED fényszórókat találunk, az alapkivitel mellett, mátrix LED kivitelben vagy a csúcsváltozatban lézerdiódákkal megspékelve.

Az Audi A7 második generációja 4969 milliméter hosszú, 1908 mm széles, 1422 mm magas. Tengelytávolsága 2926 mm, ami sejteti, hogy a hátsó üléseknél is komoly a helykínálat. A térdhely és a fejtér is nőtt hátul, ahová három- és kétszemélyes üléssor is választható. Alapesetben 535 literes a csomagtartó, amely az ülések ledöntésével 1390 literig bővíthető.

Az elegáns formát nem zavarja meg szárny, az 120 km/óránál emelkedik ki a csomagtérajtóból. Aki mégis sportosabb külsőre vágyik, annak ott az S Line csomag, egy egyedi hűtőmaszkkal, lökhárítókkal, küszöbökkel és diffúzorral. 15-féle szín közül lehet választani az A7 számára, amelyek közül nyolc teljesen új. Kerékből akár 21 colos is kerülhet az A7-re.

Technológiával csábít az új Audi A7 1
Technológiával csábít az új Audi A7 2

Technológiával csábít az új Audi A7

Technológiával csábít az új Audi A7

Technológiával csábít az új Audi A7 25
Technológiával csábít az új Audi A7 26
Technológiával csábít az új Audi A7 27
Technológiával csábít az új Audi A7 28
Technológiával csábít az új Audi A7 29
Technológiával csábít az új Audi A7 30
Technológiával csábít az új Audi A7 31
Technológiával csábít az új Audi A7 32
Technológiával csábít az új Audi A7 33
Technológiával csábít az új Audi A7 34
Technológiával csábít az új Audi A7 35
Technológiával csábít az új Audi A7 36
Technológiával csábít az új Audi A7 37
Technológiával csábít az új Audi A7 38
Technológiával csábít az új Audi A7 39
Technológiával csábít az új Audi A7 40
Technológiával csábít az új Audi A7 41
Technológiával csábít az új Audi A7 42
Technológiával csábít az új Audi A7 43
Technológiával csábít az új Audi A7 44
Technológiával csábít az új Audi A7 45
Technológiával csábít az új Audi A7 46
Fotó megosztása:

Modern és luxuskivitelű az új Audi A7 utastere, amelyet a horizontális vonalak különösen szélesnek mutatnak. Négyféle alaphangulat közül választhat a vevő, a műszerfal digitális (12,3 colos), de a középkonzolt is két képernyő uralja, a nagyobb 10,1 colos, az alatta lévő 8,6 colos.  A hagyományos kapcsolók szinte teljesen eltűntek, helyettük érintőfelületeken lehet a funkciókat elérni. Amikor az autó áll, akkor a felület fekete, míg működés közben a villanymotoros mozgatásnak köszönhetően valódi kapcsoló érzetét kelti.

Természetesen az Audi A7 is sokrétű vezetőtámogató rendszert kínál, összesen 39-et, amelyek már az önvezető autózás felé mutatnak. Öt radar, öt kamera, 12 ultrahangos érzékelő és egy lézerszkenner segíti a kocsit eligazodni. Az A7 képes leparkolni vagy a garázsba beállni önállóan, anélkül, hogy a sofőr benne ülne.

Technológiával csábít az új Audi A7 47

Persze azért gondoltak azokra is, akik maguk vezetnék a kocsit, nekik szólnak az olyan megoldások, mint a négykerék-kormányzás (1,1 méterrel csökkenti a fordulókört), a 400 milliméteres első féktárcsák vagy a sportdifferenciálmű. Fűtőműből négyfajta választható: az általános tekercsrugós megoldás mellett van sportfutómű, de kérhető elektromosan szabályozott lengéscsillapítás vagy szintszabályozós légrugózás is.

Egyetlen motort mutatott be az A7-hez az Audi. Az 55 TFSI variáns 3,0 literes benzinmotort takar lágyhibrid megoldással. Utóbbi a 48 V-os hálózatot és visszatáplálásra képes önindítógenerátort és lítiumion-akkumulátor rendszerét takarja. A kocsi 55-160 km/óra között tempónál való fékezéskor akár 12 kW energia visszatáplálására is képes, de van vitorlázó mód és motorleállító funkció is.

A hétfokozatú, duplakuplungos automata sebességváltóval kínált V6-os blokk maximális teljesítménye 340 lóerő, nyomatéka eléri az 500 Nm-t. Ezzel a négyajtós kupé 5,3 másodperc alatt gyorsulhat 100-ra, végsebessége pedig 250 km/óra. A modellt összkerékhajtással szerelik.

a videó a hirdetés után indul

Hamarosan azonban újabb változatokkal bővül a kínálat, négy- és hathengeres benzines és dízelmotorokkal bővül a gyártás. Az új Audi A7 piaci bevezetése 2018-ban lesz, februárban jelenik meg Németországban, hozzánk várhatóan csak nyáron vagy ősszel érkezik meg.