2018-ban hull le a lepel az új generációs Ford Focusról. Gőzerővel zajlik a prototípusok közúti tesztelése, ám a Ford ahelyett, hogy a szokásos álcaruha mögé rejtette volna titkos újdonságát, látványos, színes fóliával borította azt, és hogy biztosan felismerjük, miről van szó, még egy (vélhetően a bevezetéshez kreált) szlogent is ráírt: #TimeToFocus, azaz ideje fókuszálni.

A lényeges formai újdonságokat persze ez a harsány fólia is ugyanolyan jól eltakarja, mint a szokásos rejtőmintázat. A hűtőmaszk mintha magasabbnak tűnne, mint eddig; újak a LED-es fényszórók és hátsó lámpatestek, a ködfények háromszögletű formát öltöttek.

Összességében, ahogy legutóbb, most sem szakít végérvényesen az eddig bevált formavilággal a Ford. Belül egyszerűbb kialakítás várható, hatalmas központi monitorral. Fontos változás lehet ugyanakkor, hogy állítólag a negyedik szériás modell visszatér az Európában oly nagyon kedvelt, sportos vezethetőséghez. Ez új kormány- és futómű-beállítást jelent, valamint minden bizonnyal csökkenteni fogják az autó tömegét.

A Fiesta nagy újdonsága volt, hogy egész modellcsaládot alakítottak ki egyetlen központi termék köré. Ezt az elvet követi majd a Focus is: a jól felszerelt alapmodell mellett sportverzió, luxuskivitel és offroad-hangulatú, összkerékhajtású módozat is várható; a fapados belépő szintet azonban törölheti a Ford.

A jelenlegi motorkínálat lefedi a következő széria vásárlóinak igényeit, legalábbis kezdetben; az 1,0 literes, háromhengeres EcoBoost turbómotor mellett megjelenhet annak 84 lóerős szívó kiadása, bár erre nem kötnénk fogadást. Dízelből 1,5 és 2,0 literes erőforrásokra számítunk, valamint nagy az esélye annak, hogy tisztán vagy részben elektromos (hibrid) hajtásláncot is kaphat a Focus.