A BMW nem bírta titokban tartani a meglepetést, így már hetek óta tudjuk, hogy az új generációs M5 1984-es születése óta először összkerékhajtást kap. Szerencsére maradt bőven egyéb finomság, amit nem árultak el, így a ma hajnali premier mégsem fulladt érdektelenségbe; a lényeg persze mégis csak a 4WD koncepciója.

A BMW az „érzelmileg leginkább magával ragadó összkerékhajtásként” emlegeti az M xDrive rendszert, amelynek lelke egy többtárcsás tengelykapcsolóval szerelt központi osztómű: ez korlátok nélkül képes megosztani a nyomatékot az első és a hátsó tengely között.

A hajtáslánc másik kulcsfontosságú eleme a hátsó tengelyre szerelt Active M differenciálzár, amely szintén 0-100% között variálja a két oldal között a hajtást.

Összkerékhajtással debütált az új BMW M5 2

A vezető ötféle konfiguráció közül választhat, amiket a DSC és az M xDrive rendszerek üzemmódjainak variálásával aktiválhat. Alaphelyzetben összkerékhajtás és aktív DSC tartja úton az autót, kigyorsításkor minimális kipörgést engedélyezve a hátsó kerekeknek. M Dynamic üzemmódban a DSC és a 4WD rendszer egyaránt sportos állásba kapcsol (MDM, illetve 4WD Sport); ilyenkor kézben tarthatóan driftelhető az autó. A további három beállítás kikapcsolt DSC-vel működik, ezeket kifejezetten pályahasználatra szánták. Összkerékhajtás, sportos összkerékhajtás és a csak itt elérhető, tisztán hátsókerék-hajtású üzem áll rendelkezésre a vaduláshoz.

Összkerékhajtással debütált az új BMW M5 3

Az új BMW M5 motorja ismerősen hangzik, ám a 4,4 literes biturbó V8-ast alapvetően átdolgozták a mérnökök. Friss fejlesztésűek a turbófeltöltők, különlegesen hatékony töltőlevegő-hűtést vezettek be, valamint megnövelték a befecskendezési nyomást. Így a teljesítmény 600 lóerő percenkénti 5600 és 6700 fordulatszám között, míg a maximális nyomaték (a fejlesztések főleg ezt növelték) már 1800-tól egészen 5600-ig állandó és iszonyatos 750 Nm. A megfelelő kenésről elektronikus vezérlésű, változó szállítású olajszivattyú gondoskodik.

Az autó 3,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, 200-ra 11,1 másodpercig tart eljutni. A végsebesség leszabályozott, de az M Driver csomag megrendelésével 305 km/óráig tolható ki a mókahatár.

Összkerékhajtással debütált az új BMW M5 4

 

A váltó egyedi hangolású, nyolcfokozatú M Steptronic egység. D-ben automatikusan kapcsol, de a kormányról vagy a padlókonzolról szekvenciális manuális váltásokkal is működtethető. A Drivelogic funkció révén a váltási jellemzők testre szabhatók.

A felfüggesztést (meg amúgy mindent) a Nürburgring nagykörén finomították. A karosszériát elöl-hátul extra merevítésekkel szerelték fel, ami közvetlen kormányreakciókat szavatol. Az eleve M-hangolású lengéscsillapítás három fokozatban állítható, akárcsak a motorkarakterisztika.

A kormányon két piros fülecskét találunk; ezekre előre ráprogramozható két egyedi beállításcsokor (motor, sebességváltó, felfüggesztés, összkerékhajtás, DSC, valamint head-up kijelző).

Összkerékhajtással debütált az új BMW M5 5

A módosított mechanikus adottságokhoz igazodva az autó szélesebb első kerékdobokat és lökhárítót kapott: kellett ugyanis a hely a hűtőrendszert ellátó, fékeket temperáló légbevezető csatornáknak.

Szintén új fejlesztés a hátsó diffúzor, amelyet szokásos módon kétszer két kipufogóvég fog közre. Utóbbiak hangja gombnyomásra változtatható sportos és kulturált között.

A motorházfedél szintén egyedi darab, és alumíniumból készült, nem úgy, mint a tetőlemez, amelyet szénszálas kompozit lemezből vágnak méretre. Ezeknek és egyéb tömegcsökkentő megoldásoknak köszönhetően az új M5 az összkerékhajtás ellenére könnyebb közvetlen elődjénél.

Összkerékhajtással debütált az új BMW M5 6

Alapkiépítésben kék féknyerges M Sport tárcsák dolgoznak a BMW M5 alatt, felárért karbon-kerámia tárcsákat kapunk, aranyszínű nyergekkel. Utóbbiak nemcsak fáradásmentesek, de 23 kilóval könnyebbek is.

Elöl 275/40 R 19, hátul 285/40 R 19 méretű abroncsok feszülnek a polírozott felniken, de felárért 20 colosra duzzad a méret (275/35 R 20, illetve 285/35 R 20 abroncsokkal).

Az utastérben Merino bőrkárpitozású, motoros állítású M ülések várják az utasokat, de új fejlesztésű multifunkciós, extra oldaltartású kagylóülések is kérhetők.

Összkerékhajtással debütált az új BMW M5 7

Az új BMW M5 szeptembertől rendelhető, az első autókat jövő tavasszal adják át. Az első széria szokás szerint különleges kivitelű lesz: a mindössze 400 példányban készülő BMW M5 First Edition az eleve nem szerény 117 900 euró (35,6 millió Ft) helyett 137 400-ba (41,7 millió Ft) kerül.

Videón itt csodálhatod meg az autót, amely ráadásul máris megjelent a Need for Speed aktuális kiadásában.