Nagy kockázatot vállalt 2005-ben a Mercedes, amikor bemutatta a CLS-t:  az előzmények nélküli karosszériaforma akár bukás is lehetett volna, a négyajtós luxuskupé ötletére azonban a vevők és a konkurensek is ráharaptak. Az új modell elődei példáját követve feszes, meglepően sallangmentes vonalakkal teremti meg a pompa nélküli fényűzés hangulatát, olyan váratlan harmóniával, hogy az ember még eredendő célszerűtlenségét (az ideálisnál kevésbé kedvező helykihasználást vagy a ma már közepesnek számító, 0,26-os közegellenállási együtthatót) is hajlandó elnézni a dizájnnak.

Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 1
Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 2

Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja

Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 47
Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 48
Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 49
Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 50
Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 51
Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 52
Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 53
Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 54
Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 55
Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 56
Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 57
Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 58
Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 59
Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 60
Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 61
Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 62
Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 63
Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 64
Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 65
Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 66
Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 67
Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 68
Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 69
Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 70
Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 71
Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 72
Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 73
Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 74
Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 75
Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 76
Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 77
Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 78
Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 79
Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 80
Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 81
Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 82
Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 83
Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 84
Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 85
Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 86
Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 87
Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 88
Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 89
Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 90
Fotó megosztása:

Az AMG GT-t idéző hűtőmaszk és a Concept A Sedan tanulmánytól átemelt háromszög-fényszórók mögött erőteljesen emelkedő küszöbvonal vezet a farig, amely az S-Coupé módosított lámpamegoldását kapta.

A beltérben teljesen konfigurálható, ultraszéles képernyőpár (opció), hullámvonalakkal megrajzolt felületek, turbinaszerű légbeömlők, egyedi fejlesztésű ülések várják az utasokat – most először egyébként öten, nem négyen férnek el a CLS-ben. Ráadásul  a háttámla 4:2:4 arányban osztva dönthető, az eleve 520 literes csomagtartó így tovább bővíthető.

Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 91

Ötszemélyes az utastér

Három soros hathengeressel indul a forgalmazás, mindhárom vadonatúj. A CLS 350 d 4MATIC 286 lóerős, 600 Nm nyomatékú; a CLS 400 d 4MATIC 340 lóerőt és 700 Nm-t tud – ez a kettő dízel ugyanarra a változó szelepemelésű 3,0 literes blokkra épül. A legnagyobb CLS 450 4MATIC egy szintén háromliteres, 389 lóerős hibrid, 750 Nm nyomatékkal, 48 voltos fedélzeti rendszerrel, 4,8 másodperces gyorsulással.

A kényelemről bőséges alapfelszereltség, adaptív légrugózás, jó közérzetet biztosító klíma-, illat- , masszázs- és fényvezérlés (hatféle programmal), gazdag infotainment tartalom és az S-osztályból átemelt intelligens vezetőtámogatás gondoskodik, amely most először nemcsak kamerákkal és radarokkal figyeli a környezetét, hanem a navigációs adatok alapján megjósolja a várható vezetői magatartást, emellett képes a távolból kommunikálni a környezeti infrastruktúra elemeivel – ez ma még csak elméleti lehetőség, a jövőben azonban kulcsfontosságú lesz az autonóm közlekedéshez.

Megérkezett a Mercedes CLS harmadik generációja 92

Faltól falig kijelző

Ha videón is megnéznéd a CLS-t, kattints ide!