Horváth Zsolti kollégánk éppen Barcelonában hegyezi a fülét és ceruzáját, hogy egyetlen részlet se kerülje el a figyelmét, és holnap kimerítő alapossággal mesélhessen a világ legújabb és ebből adódóan vélhetően legjobb luxuslimuzinjáról. Ne vegyük el a kenyerét: most unalmas tőmondatokban tájékoztatjuk azokat, akik nem tudnak 24 órát várni az igazira.

Formavilág

Tömören minden, amit az új Audi A8-ról tudni kell 1

Tizenkét karosszériaszín, köztük három vadonatúj árnyalat.

Tömören minden, amit az új Audi A8-ról tudni kell 2

Különösen széles Single Frame hűtőrács. Opciós progresszív HD Mátrix LED fényszóró, lézerfényszóró

Tömören minden, amit az új Audi A8-ról tudni kell 3

Finoman döntött far, széles hátsó lámpatest, homogén organikus LED (OLED) fényforrás, krómsáv

Belső tér

Tömören minden, amit az új Audi A8-ról tudni kell 4

Letisztult, leegyszerűsített belső kialakítás, belsőépítészet és kezelőszervek egysége. Teljesen integrált 10,1 colos érintőképernyő, minimális mennyiségű nyomógomb, motorosan zárható légbeömlő rostélyok. Nagyméretű, két darabból álló panoráma napfénytető az A8 L modellen. Természetes anyagok, színátmenetek.

Tömören minden, amit az új Audi A8-ról tudni kell 5

Motoros ajtónyitás, továbbfejlesztett masszázsfunkciók, különösen finom bőr a komfort fejtámlán, opciós pihenőfotel az A8 L-ben masszírozós, fűthető talptámasszal. Fűthető külső és középső kartámaszok, fűthető kormánykerék. Kontúrvilágítás az ülések hátoldalán, Mátrix LED olvasólámpák

Tömören minden, amit az új Audi A8-ról tudni kell 6

Vezérlőegység a hátsó üléssoron, 3D audiorendszer, illatosítók és ionizátor. Kiegészítő napfényérzékelő a kalaptartón: tökéletesített klímaszabályozás. 32 mm-rel hosszabb belső tér, több fej- és lábtér, nagyobb ajtónyílások.

Hajtáslánc

Tömören minden, amit az új Audi A8-ról tudni kell 7

Piaci bevezetéskor két V6-os motorral: 286 lóerős 3.0 TDI és 340 lóerős 3.0 TFSI; a későbbiekben két V8-as: 435 lóerős 4.0 TDI és 460 lóerős 4.0 TFSI; csúcsmotor: 585 lóerős W12-es.

Tömören minden, amit az új Audi A8-ról tudni kell 8

Minden motor 48 voltos elektromos hálózatot és mild hibrid konfigurációt kap (generátor mint indítómotor, vitorlázás, kiterjesztett start-stop fázis, öko-tanácsadó); a 3.0 TFSI kivételével minden motornál aktív motorbakok csillapítják a rezgéseket; minden benzinmotor aktív zajszűrést kap.

Tömören minden, amit az új Audi A8-ról tudni kell 9

Audi A8 L e-tron quattro: 449 lóerős plug-in hibrid 50 km elektromos hatótávolsággal, széria indukciós töltővel

Tömören minden, amit az új Audi A8-ról tudni kell 10

Széria második generációs nyolcfokozatú Tiptronic váltó módosított váltási folyamattal (vitorlázás után zökkenőmentes aktiválás, széria quattro összkerékhajtás; opciós sport-differenciálmű.

Felfüggesztés

Tömören minden, amit az új Audi A8-ról tudni kell 11

Elöl-hátul ötlengőkaros futómű, opciós, dinamikus összkerék-kormányzás.

Tömören minden, amit az új Audi A8-ról tudni kell 12

Alapfelszerelés az adaptív légrugózás és a hidraulikus szabályozású lengéscsillapítás; négy szinten állítható hasmagasság. Opciós Audi AI aktív felfüggesztés: kerekenként, rendkívül széles tartományban szabályoz a kényelmes és a sportos között. Oldalirányú ütközésnél kamerajel alapján megemeli a karosszériát.

Tömören minden, amit az új Audi A8-ról tudni kell 13

AUDI AI: dugó robotpilóta a világon elsőként 60 km/óráig autóúton és autópályán (korláttal elválasztott útpályák esetén) fokozottan autonóm közlekedés. Parkolórobot, távvezérelhető garázsba beálló funkció.

Érzékelők

Tömören minden, amit az új Audi A8-ról tudni kell 14

360 fokos környezeti észlelés: szenzorok, kamerák és lézeres szkennerek (világújdonság az autóiparban). Új csúcs: 41 vezetőtámogató segédrendszer, amelyek a vezetőtámogató kezelőközpontban egységesítik az adatokat.

Tömören minden, amit az új Audi A8-ról tudni kell 15

Moduláris infotainment platform (MIB 2+), 50x gyorsabb processzor, mint az előző generációs platformnál. Car-to-X (kommunikáció autó és környezete között): jelzőtábla-felismerés, kockázati tájékoztatás. 400 fedélzeti funkció teljes mértékben tesztre szabható: 6 állandó és 1 vendég felhasználói profil

Kezelőszervek

Tömören minden, amit az új Audi A8-ról tudni kell 16

Két érintőképernyő, opciós kapcsolósor és fényvezérlő felület tapintás- és hang-visszajelzéssel, intelligens kézírás-felismerés, több ujjas és egész szavas felismerés

Tömören minden, amit az új Audi A8-ról tudni kell 17

Tanulóképes természetes beszéd felismerés és navigációs rendszer, térképfrissítés évente 4x, 3D várostérképek. Új digitális műszeregység HD kijelzővel (1920 x 720 pixel), head-up kjelző opciós

Helykínálat

Tömören minden, amit az új Audi A8-ról tudni kell 18

37 mm-rel hosszabb (A8: 5172 mm / A8 L: 5302 mm), 4 mm-rel keskenyebb (A8 és A8L: 1945 mm), 13, illetve 17 mm-rel magasabb elődjénél (A8: 1473mm / A8 L: 1488 mm). A tengelytáv 6 mm-rel nőtt (A8: 2998 mm / A8 L: 3128 mm).

Tömören minden, amit az új Audi A8-ról tudni kell 19

Térváz szénszálas, magnézium, melegen sajtolt acél és alumínium elemekkel. +24% torziós merevség.