Kedden tartották a 2018-as Renault, az RS18 premierjét, a technikai specifikációkból pedig kiderült, hogy az autóban dolgozó idei motor több mint 950 lóerős.

A szám több szempontból is érdekes. Egyrészt a Renault úgy fogalmazott, hogy a fejlesztés során a megbízhatóság volt az elsődleges szempont, ez pedig arra utal, hogy ennek oltárán feláldozhattak néhány lóerőt.

Korábbi hírek alapján a Mercedes és a Ferrari is megközelítheti, vagy akár át is lépheti az 1000 lóerős teljesítményt idén, vagyis óvatos becslések szerint is minimum 20-30 lóerős hátrányban lehetnek a franciák (Alonso tovább tépheti a haját a McLarenben?). Már persze ha igaz az, amit a specifikációs listára írtak.

“Kifogástalan megbízhatóságra van szükségünk” – mondta Bob Bell, a Renault technikai igazgatója. “Nagyon keményen dolgoztunk ezen az egész télen. Annyira megbízhatóvá kell tennünk az autót, amennyire csak lehetséges.”

“Ez nagy kihívás, még a teljesítmény fejlesztésénél is nagyobb. Ez volt a legnehezebb feladat, amivel szembesültünk.”

“A megbízhatóság javításához nem kevesebbre, mint a tökéletességre kell törekednünk.”