Az 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrások 2014-es bevezetésekor a Mercedes óriási előnnyel nyitott a motorok terén, a németek pedig most, négy évvel később is az élen jártak. A 2018-as idényben elérhetik az 1000 lóerős teljesítményt is.

“Már közel járunk, biztos vagyok benne, hogy valamikor meglesz” – mondta a Motorsport.comnak a Merci motorfőnöke, Andy Cowell.

A sokféle módon elérhető 1000 lóerőnél is nagyobb dolog azonban műszaki szempontból, hogy a tesztpadokon már sikerült áttörni az 50 %-os termikus hatékonyságot a belsőégésű komponensnél – az utcai autók benzinmotorjai valahol 30-35 % környékén járnak, míg a Mercedes F1-es motorja 2014-ben 44 %-ot tudott. Cowell szerint 2018 első felében a pályán is meglesz az 50 %-os érték.

“A jövő év elején lehet meg a dolog. Még látnunk kell, hogyan alakul a motorfejlesztés és -tesztelés a télen, és hogyan áll össze az autóval az egész. Az, hogy a tesztpadon mit tudnak a motorok, csak egy dolog.”