Az elmúlt években az Egyesült Államokban folyamatosnak mondható az önvezető járművek térnyerése, a technológia fejlesztésére irányuló törekvések pedig leginkább az autonóm taxik érthetők tetten. Igaz, a sofőr nélküli járművek egyelőre igencsak gyerekcipőben járnak, újabb akadályokat pedig azok a helyiek gördítenek eléjük, akik nem bírják elfogadni, hogy mindez bizonyos helyzetekben az autonóm flotta kiszámíthatatlan viselkedésével párosul.
A Waymo és a Cruise autóinak jelenleg egy helyi civil szervezet, a Safe Street Rebel üzen hadat, miközben próbálja elérni, hogy ezek a szolgáltatók ne működhessenek San Francisco területén. A partizánszerű szabotázsakció pedig nagyon egyszerűen kivitelezhető: elég csak egy-egy bóját felhelyezni a motorháztetőjükre ahhoz, hogy az önvezető autók maguktól megálljanak – írja a Drive a helyiek ellenérzése kapcsán.
Welcome to Week of Cone
— ConeSF – Week of Cone (@SafeStreetRebel) July 5, 2023
On Thurs 7/13, the CPUC will vote to expand AVs in SF. Cruise & Waymo promise they’ll reduce traffic & collisions, but we know that’s not true. They block busses & emergency vehicles, create more traffic, and are a surveillance nightmare.
But there’s hope pic.twitter.com/K7e0C2nhuq
We can fight back.
— ConeSF – Week of Cone (@SafeStreetRebel) July 5, 2023
The Fun Way- All you need is a cone and an empty AV. Gently place the cone on the hood- you just created a 🦄 & temporary traffic calming!
The Responsible Way- Tune into next week’s CPUC meeting (7/13) at 11am & give public comment. https://t.co/68bCc1Iliu pic.twitter.com/bVJpqVL0Ns
Főként arra vezethető vissza az ellentét, hogy kiforratlanságukból fakadóan a robottaxik több helyzetben is elvéreztek, és emiatt adott esetben órákra feltartották a forgalmat. Sokszor külső beavatkozásra volt szükség, mert előfordult, hogy veszélyhelyzetekben sem reagáltak megfelelően a Cruise járművei, olyan is előfordult, hogy busznak vagy tűzoltócsapnak ütköztek menet közben – vizsgálat is indult emiatt.
A Waymo autonóm kocsijainak a zsákutcák és a rendőri karjelzések okoznak fejtörést. A Google leányvállalata azonban a zűrös előélet ellenére sem örül a civil szervezet magánakcióinak. A portálnak adott válaszában azt írta a vállalat, hogy nemcsak az helytelen, ahogy értelmezik a technológia, hanem az azzal szemben elkövetett vandalizmus is.
tried to keep driving at first so i had to put it lever the sensor pic.twitter.com/VhIvVagmAv
— Hayden Ⓜ️ (@HaydenM16) July 7, 2023