Hivatalosan októberben mutatkozik be Európában a Leapmotor C10 AWD, a Stellantis kínai villanyautó-márkájának legújabb terméke.

11 fotó

Az alapot a már itthon is forgalmazott C10 adja, de az összkerékhajtású variáns nagyobb akkumulátort és egy helyett két villanymotort kap. Az előbbi 69,9 helyett 81,9 kWh kapacitású (+17%), a kombinált motorteljesítmény pedig 218 LE (160 kW) helyett 585 LE (430 kW), azaz több mint két és félszeresére nő.

Ez a családi SUV nem lesz gyenge 6

|

Van persze turpisság a dologban: a C10 AWD esetében ugyanis a komplett elektromos architektúra vadonatúj. A 800V-os rendszer teszi lehetővé a nagy teljesítmény elérését, és bár erről egyelőre nem esett szó, nyilvánvaló, hogy a maximális egyenáramú töltési teljesítmény jelentősen meghaladja az alap C10 84 kW-os értékét. Erre enged következtetni, hogy a korábbi 30 helyett 22 perc alatt érhető el a 80%-os töltöttség, ha 30%-ról indítunk.

Ez a családi SUV nem lesz gyenge 7

Egyéb téren nem számítunk változásokra, a Leapmotor C10 külső (4739 x 1900 x 1680 mm) méretei egészen biztos, hogy maradnak, és a csomagtartó (435/1410 liter) kapacitása sem feltétlenül csökken a hátsó villanymotor miatt. Kérdés persze, hogy mennyire fontos mindez egy olyan autónál, amely 4 mp alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára.

Ez a családi SUV nem lesz gyenge 8

Ezzel a gyorsulással és csúcsteljesítménnyel olyan presztízskategóriába nyerhet(ne) bebocsátást a Leapmotor C10 AWD, amelyben a BMW iX M60 (619 LE, 3,8 mp), a Porsche Macan Turbo (584 LE, 3,3 mp) és persze a Tesla Model Y Performance (534 LE, 3,7 mp.) Versenyeznie persze nem ezekkel kell majd, hanem a Kia EV6 GT / Hyundai Ioniq 5 N párossal (650 LE, 3,4 mp), vagy a Ford Mustang Mach-E GT-vel (487 LE, 3,8 mp.)