A luxusautó-árveréseket egyre gyakrabban színesítik jótékony célú aukciós tételekkel. Ez történt a Barrett-Jackson január 17-i eseményén is, ahol több ritkaságot is úgy vehettek meg a licitálók, hogy az eredeti tulajdonos nem tartott igényt a vételárra, az aukciós ház pedig lemondott a szokásos jutalékáról és díjairól, így a teljes összeg hiánytalanul egy-egy alapítvány számlájára folyhatott be.

Japán luxusautóért nem fizettek még ennyit 1
Japán luxusautóért nem fizettek még ennyit 2

Japán luxusautóért nem fizettek még ennyit

Japán luxusautóért nem fizettek még ennyit

Japán luxusautóért nem fizettek még ennyit 9
Japán luxusautóért nem fizettek még ennyit 10
Japán luxusautóért nem fizettek még ennyit 11
Japán luxusautóért nem fizettek még ennyit 12
Japán luxusautóért nem fizettek még ennyit 13
Japán luxusautóért nem fizettek még ennyit 14
Fotó megosztása:

Az arizonai árverés fénypontja a Lexus LC 500 Convertible első példánya volt. A kocsi majd csak nyáron fog elkészülni – jelenleg még csak a gyártás előkészítése folyik a japán Motomachi üzemben –, így az árverésen egy előszériás példány képviselte a leendő nyereményt.

Az autó árát nem egészen két perc alatt kétmillió dollárra tornázták fel a licitálók, itt aztán meg is állt a dolog – ez barátok között is 590 millió forint körüli összeg. A pénzen két nonprofit szervezet: a gyermekek továbbtanulását segítő Boys and Girls Clubs of America, illetve a hadirokkantak és veterán katonák beilleszkedését támogató Bob Woodruff Alapítvány osztozik.

Japán luxusautóért nem fizettek még ennyit 15

Ez a kétmillió dollár értelemszerűen nem tükrözi az autó piaci értékét, ugyanakkor tény, hogy ennyi pénzt Lexusért még soha senki nem fizetett. A különleges kivitelű LC 500 Convertible egyébként ezzel minden idők második legdrágább japán autója: pont egy éve ugyanitt a Toyota GR Supra első példányáért 2,1 millió dollárt fizettek, szintén jótékony célú árverés keretében.

Az LC 500 Convertible a Lexus első vászontetős kabriója. Motorja 477 lóerős, 5,0 literes V8-as.