Karácsony előestéjén tett nagy horderejű bejelentést Max Verstappen: a holland pilóta menedzsmentje szerdán hivatalosan is megerősítette, hogy a négyszeres Forma–1-es világbajnok GT-csapata, a Verstappen Racing több éves megállapodást kötött a Mercedesszel. Ennek értelmében 2026-tól a csapat a GT World Challenge Europe nevű bajnokság Sprint- és Endurance-kiírásában is Mercedes-AMG GT3-asokat fog indítani.

A lépés abból a szempontból egy cseppet sem volt váratlan, hogy a hosszútávú versenyzéssel már régóta szemező Verstappen az előző héten tesztelte a stuttgarti márka GT-autóját a portugáliai Estorilban.

A Verstappen Racing a 2 Seas Motorsports-cal fogott össze a programjához, aminek első versenyzőit is bejelentették. Köztük lesz az Chris Lulham is, akivel idén ősszel maga Verstappen is versenyzett, amikor arról volt szó, hogy megszerezze a GT3-as versenyengedélyét a Nordschleifére. A csapattársai a forma-, DTM- és GT-autós tapasztalattal egyaránt rendelkező Daniel Juncadella és a gyári Mercedes-pilóta Jules Gounon lesznek, akik többek között a spái 24 óráson is indulni fognak.

Érdekesség, hogy Verstappen és a Mercedes útjai már nem először keresztezik egymást az idei szezonban, ugyanis sokáig főszereplői voltak a pilótapiaci híreszteléseknek. Ezek végére a 28 éves versenyző végül az augusztusi Magyar Nagydíjon tett pontot, amikor is leszögezte, hogy jövőre is a Red Bull színeiben fog versenyezni a Forma–1-ben. Az persze jó kérdés, hogy meddig, hiszen már nem egyszer beszélt arról, hogy a jövőben más irányt vehet a pályafutása.

Verstappen az idén két ponttal csúszott le a világbajnoki címről, azonban egy másik rangsorban az élen végzett. Ennek részleteiről a Vezess alábbi cikkében írtunk: