Helyi idő szerint 12.30-kor, szórványosan felhős, meleg időben – 29 Celsius-fokos levegő, 40 fokos aszfalthőmérséklet – kezdődött a 2025-ös Forma–1-es idény 19. fordulóját jelentő Amerikai Nagydíj első és egyben egyetlen szabadedzése az austini Circuit of the Americas pályán.

A rendelkezésre álló 60 percet mindenki szerette volna maximálisan kihasználni, hiszen a péntek második programja már tétre ment: sprinthétvége lévén a szombati rövid futam kvalifikációja várt a mezőnyre.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Szingapúr után újra hőségriadót hirdetett , így a versenyzők saját döntés alapján viselhetik a hűtőfelsőt, akik nem teszik, azok autójába 5 kg ballaszt kerül.

Az idő szűkössége miatt kész sor várta a lámpa zöldre váltását a bokszutcában – a red bullos Max Verstappen vezetésével ki is csorogtak az autók. Elsőre mindenki a fehér jelölésű, kemény keverékű Pirelliket tette fel.

10 perc után a mclarenes Lando Norris állt az élen, mögötte a Szingapúrban dobogóra állt williamses Carlos Sainz, Verstappen, Alex Albon és Cunoda Juki sorakozott a top 5-ben.

A körözés folyamatos volt, az idők is javultak, de a forgalom gondot okozott, a racing bullos Liam Lawson az utolsó kanyar előtt komoly, bukótéri elkerülő manőverre kényszerült.

20 perc után továbbra is csak a kemények voltak az autókon, az élen ekkor a ferraris Lewis Hamilton állt, az ötszörös austini győztes közel hattizeddel volt gyorsabb Verstappennél.

Nem sokkal később előkerült a piros zászló, miután a 19-es kanyar kanyar kijáratán, a kerékvetőn egy alkatrész leszakadt Lance Stroll Aston Martinjáról. Öt perc kényszerszünet után folytatódhatott a munka, igaz, Sainz autója bakra került, a spanyol levette a sisakot, ő műszaki hiba miatt egyelőre a garázsban maradt.

Furcsa dolgot élt meg Esteban Ocon a Haasban: a 11-es kanyarban egyszerűen beragadt a fékje, egyenesen, de szerencsére lassan futott ki a bukótérbe, majd a kavicságyba, ahonnan szerencsére ki tudott kecmeregni.

A 20 perccel a vége előtt továbbra is élen álló Hamilton kisebb problémát jelzett a rádión, azt mondta, csúszik a gázpedál.

12-14 perccel a leintés előtt szinte teljesen elcsendesedett a pálya, szinte minden autó a bokszban volt. Amikor elkezdtek kiszállingózni, már megjelentek a közepes és a lágy Pirellik is. Verstappen az utóbbiakon indított gyors kört, a mercedeses George Russell ugyanekkor a közepeseken ugrott az élre.

Charles Leclerc olajszagot jelzett a rádión, a váltásról kérdezett, vissza is tért a bokszba.

Verstappen Russellnek egy másodpercet, Cunodának 8 tizedet adva lépett az első helyre, de Fernando Alonso még nála is gyorsabb volt 9 ezreddel. A spanyol és a holland mögött folyamatosan változott a sorrend, majd Norris bő háromtizedet javítva Alonso elé ugrott.

Cunoda túltolta, de megfogta

Piastri az utolsó pillanatokban felzárkózott csapattársa mögé, de hátránya így is 279 ezred volt. A bajnoki éllovas nem is maradt sokáig a 2., a sauberes Nico Hülkenberg jó két századmásodpercet adott neki, Norris után ő lett a második. Piastri mögött Alonso zárt.

A hétvége magyar idő szerint ma éjjel 23.30-kor folytatódik a sprintkvalifikációval, a sprintfutam szombaton 19 órakor, a hagyományos időmérő 23 órakor kezdődik. Az Amerikai Nagydíj vasárnap este 21 órakor rajtol.

Norris az élen, meglepő második Austinban 2