Habár az olaszok többször is kongatták a vészharangokat, hogy akár a tavalyinál is rosszabb évük lehet idén, még a Ferrarit is meglepte, mennyire visszaestek az erősorrendben. A Forma-1-es Osztrák Nagydíj hétvégéjén az SF1000-esek nemhogy megközelíteni nem tudták a Mercedeseket és a Red Bullokat, sokszor a McLarenekkel, a Racing Pointokkal és a Renault-kkal szemben is szenvedtek – elődjéhez, az SF90-hez képest egy másodperccel lassabb az autó.

Főként motorikusan csapnivaló az új modell, aminek kapcsán már számos összeesküvés-elmélet látott napvilágot, mivel tavaly a Ferrarié volt a legerősebb erőforrás a mezőnyben, ám annak szabályossága – főként az év második felében – többször is megkérdőjeleződött. Ezzel összefüggésben született is egy titkos, mind a mai napig homályos paktum a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a maranellói gárda között, ami csak tovább erősítette a gyanút.

A vasárnapi versenyről mégsem távozott üres kézzel a Scuderia, a döntő utolsó körökben jól halászott ugyanis a zavarosban Charles Leclerc, így nem kis meglepetésre a második helyen ért célba, úgy, hogy a hetedik rajtkockából vághatott neki a 71 körös futamnak – ellenben Sebastian Vettel csak a 10. lett, igaz, a német már a Q2-ben kiesett az időmérőn, majd Carlos Sainzcal ütközve meg is forgott.

„Nem számítottam rá” – reagált Leclerc dobogójára a Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto a leintést követően. „A teljesítményünk ugyanis csalódást keltő, tisztában vagyunk vele, hogy nem is voltunk versenyképesek, a tegnapi időmérő edzésünk is borzasztóan sikerült. Azzal viszont elégedett vagyok, ahogyan a csapat dolgozott, ennek meg is lett a jutalma.”

Jövő héten, a Stájer Nagydíj néven futó, második Red Bull Ring-i futamon is hasonló sors vár a Ferrarira, mivel az első nagyobb fejlesztési csomagot csak a Hungaroringen vetik be.

„Hozunk majd néhány fejlesztést, keményen dolgozunk azért, hogy néhány területen javulhassunk. Ezek azonban nem fognak változtatni az egyenesbeli tempónkon. Nem olyan gyors az idei motorunk, mint a tavalyi; az egyenesben nagyon lassúak vagyunk” – részletezte a leendő fejlesztéseket.

Forrás: gpblog.com
Kép(ek) forrása: Getty Images