A globális koronavírus-járvány elvitte a 2020-as Forma-1-es szezon első harmadát, az Ausztrál és a Monacói Nagydíjat törölték, Bahreint, Vietnámot, Kínát, Hollandiát, Spanyolországot és Azerbajdzsánt elhalasztották, és nagyon valószínű, hogy további nyári fordulókkal is ez történik majd.
Egyelőre lehetetlen megmondani, elindul-e az idei bajnokság, és ha igen, mikor, de egyre inkább reális opciónak látszik, hogy az idény egy részét 2021-re tolják át.
„A csapatok szabad kezet adtak az FIA-nak és a Libertynek a naptár átrendezésére. Általában nem így működik a dolog, de felismertük, hogy most erre van szükség. Ez azt jelenti, hogy több változásra is számíthatunk. A versenyhétvégéket például kétnaposra rövidíthetik, hogy zsinórban több nagydíjat is tarthassunk, emellett a szezon vége 2021 első hónapjaira is átcsúszhat. De egyelőre még semmi sem dőlt el” – nyilatkozta a Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto a Sky Italiának pénteken.
A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko is ugyanerről beszélt a Kleine Zeitungnak:
„Egyre észszerűbbnek látom annak a lehetőségét, hogy karácsonyon túlra, az új évre is kiterjesszük az idényt. Miért is ne? Töröljük a decemberi (abu-dzabi gumi-)tesztet, és folytatjuk a szezont. Így talán időt és pénzt is spórolhatunk” – magyarázta az osztrák.
A naptár sűrítésére lehetőségként felmerült, hogy egy-egy helyszínen több nagydíjat is tartsanak, de ezt illetően egyelőre Marko is bizonytalan.
„Papíron Montrealban kezdődik az idény, de még az sem biztos. Nem is konkrétan a két futam lenne a gond, sokkal inkább a szervezőkkel és a tévékkel kötött szerződések. És hogy működne ez az időt tekintve? Egy futam szombaton, egy futam vasárnap?”

Franz Tost, Christian Horner és Helmut Marko
Minden bizonnyal az összes fenti elképzelést és kérdést megtárgyalják majd az érintettek a legközelebbi, április közepére tervezett válságértekezleten.
„Az FIA, a Liberty és a csapatfőnökök közti legutóbbi konferenciahívásunkon megegyeztünk, hogy április közepén újra összejövünk és újra áttekintjük a helyzetet” – árulta el a Motorsport-Magazin.comnak az Alpha Tauri főnöke, Franz Tost.