A pénteki nappal véget ért a Forma-1-esek 2018-as előszezoni tesztidőszaka. Barcelonában a nyolcadik tesztnapon a ferraris Kimi Räikkönen lett a leggyorsabb, a finn délelőtt 1:17,221-es kört teljesített a Pirelli új, hiperlágy keverékén, amivel – egy egész kicsit halványabban – gyakorlatilag megismételte csapattársa, Sebastian Vettel csütörtöki rekordját (1:17,182). A finn szorgalmas is volt, 157 körrel zárt.

A második helyre – talán a szépségtapaszként futott gyors körrel – Fernando Alonso ugrott fel a McLarennel. Az 1:17,789-es idő ugyan nem fest rosszul, ám a wokingi csapatnak finoman szólva is újabb felemás napja volt, ugyanis az autó délelőtt 7 kör után megadta magát, Alonso ugyanúgy húzódott félre a 7-es kanyarban, mint két nappal korábban. A turbó romlott el, erőforrást kellett cserélni, a spanyol csak délután lépett újra pályára. Végül 93 körrel zárta a pénteket, de a McLaren így is a legkisebb távot futotta a tesztelés nyolc napja alatt.

“Délelőtt turbóhibánk akadt, ami valójában még a keddi olajszivárgás következménye volt, ha úgy tetszik. Vizsgáljuk a dolgot. Kicseréltük az erőforrást, az autó már újra megy. Igyekszünk a lehető leggyorsabban összekapni magunkat. A tegnap esti szervizelés alatt hibát találtak a turbón, ezért visszaszereltük a keddit, ezért adódott a mai hiba” – magyarázta a McLaren versenyfőnöke, Eric Boullier.

“Nagyon ambiciózusan terveztük az autót, így kellene a minél több futás, hogy kiismerjük a hűtést, nem a garázsban kellene tölteni az időt. Úgy gondolom, hogy a tegnapi versenyszimulációt gond nélkül teljesítettük, most is fut az autó, nincs már gond. Igazítottunk a hűtésen, eddig bevált” – folytatta.

A Ferrarin és a McLarenen kívül egyik csapat sem ment 1:18 alá, a harmadikként rangsorolt renault-s Carlos Sainz ráadásul mclarenes honfitársánál is rosszabb napot könyvelhetett el, a sárga-fekete autó délelőtt mindössze négy kört ment, sebességváltó-hiba miatt aztán hosszú-hosszú ideig a garázsban vesztegelt, végül 45 kör jött össze.

A legnagyobb táv a Haasé lett a zárónapon, Romain Grosjean 181 kört teljesített.

Sem a Red Bullra, sem a Mercedesre nem került fel a hiperlágy, így nem derült ki, hogy mennyire gyors a Ferrari két legközelebbi riválisa, a bajnokcsapat egyértelműen rejtegette a valós teljesítményét Barcelonában. A Mercedes egyébként két pilótájával együtt a 200-as körszámot is átlépte a zárónapon.

A nap egyetlen komoly incidense az újonc Charles Leclerc nevéhez kapcsolódott, a monacói ifjonc még délelőtt vágta a gumifalnak az Alfa Romeo Saubert, az autót később megjavították, folytatni tudták a munkát.

A 2018-as Forma-1-es világbajnokság két hét múlva Melbourne-ben, az Ausztrál Nagydíjjal indul.

Forrás: Fotó: Europress