Az Opel Corsa világéletében a közlekedés alapszintű eszköze volt. Az olcsó, kisautó, amivel elviselhető költségekkel valósult meg a mobilitás. Persze akadt játszótér a mérnököknek, volt belőle felpaprikázott OPC verzió, több mint kétszáz lóerővel. Ez a világ sajnos elköszönt az autórajongóktól, az erős kisautók kihaltak akár a Triceratopsz.
2014-ben már az is nagy szó ha egy kisautó egyáltalán létezik, és kapható tisztességes benzinmotorral. A hatodik generációs Opel Corsára még igaz ez az állítás. A kínálat jelenleg a legdrágább, mondhatni csúcsmodellje 136 lóerőt állít csatasorba. Ez a hajtáslánc azonban már a hatékonyságról szól, és nem a vezetési élményről, az 1,2 literes turbómotor mellé észrevehető erőtöbbletet adó hibridhajtás jár.





















































Külső
Az Opel Corsa sosem a feltűnésről szólt, mindenk generációja egyfajta korlenyomat, a Corsa A szögletes volt ahogy a nyolcvanas évek diktálta, a B Corsa gömböjű és játékos mint minden a kilencvenes években, a C Corsa ennek az élesre húzott verziója, a Corsa D kicsit furcsa lett a tömpe orrával, és csodálkozó szemeivel, az E-re nem is emlékszünk, az F pedig jelenleg is fut, 2023 óta új, markánsabb, agresszívabb frontrésszel.
Így megkapta a márkaidentitást napjainkban meghatározó dizájmegoldást, ami az első generációs Manta fekete orrsávjának újragondolása, az Opel Vizor.
Ez esetünkben nem túl feltűnő, csupán egy fekete sáv, amiben szinte láthatatlan az Opel márkajel, a körbe zárt villám. A feketére fényezett elemek a GS kivitelhez járnak, ez elvileg a sportosabb külső.

Klasszikus kisautós arányokkal rendelkezik a típus
A két krómozott kipufogóvég is klasszikus megoldás, és jól áll az arányosan zömök kisautónak. Optikailag a tömör farrészt némileg széthúzza a Corsa felirat, amit nagy betűkkel, szellősen helyeztek el a csomagtérfedélen.
4061 milliméter a Corsa hossza, 1765 mm a szélessége és 1435 mm a magassága ,tehát a kisautók között inkább termetesebb darab, elérve a négy méteres határt. A GS felszereltséghez alapáron jár a 16 colos könnyűfém kerékszett, 120 ezerért kérhető a 17 colos készlet is.

Szerencsér elég alá a 16 colos kerékszett
Beltér
A magas felszereltségű városi kisautók mindig megtévesztők kicsit. Ebben a kategóriában igazán nagy a különbség egy alapfelszereltségű modell, és a gzadagon megpakolt között. Az alap Corsa például 3,5 colos kijelzőt kap a műszercsoportba, a tesztautóban viszont 7 colos, színes kijelző került.
A 10 colos központi kijelző viszont már Edition felszereltségtől elérhető. Ezt kissé a plafon felé tájolták, furcsa az elhelyezése, de a minimalista rendszer gyorsan működik és könnyen kezelhető.
A kényelmi extrák java a GS infotainment csomagban rejtőzik, ami 700 ezer forintos extra.

Jó fogású a kormány
Ezzel kapjuk meg a vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto kapcsolatot, amely tükrözi a telefonunkat a fedélzeti rendszerre, a 6 hangszórós audiorendszert, vezeték nélküli töltőt, 180
fokos digitális tolatókamerát, parkolóradart. Ami a kényelmet illeti, a sötétített hátsó és hátsó oldalsó ablakok, automata légkondicionáló, középkonzol pohártartókkal és állítható kartámasszal is ezzel a csomaggal jár, ahogy a kulcs nélküli indítás, és a LED-hangulatvilágítá is.
Azért egy kartámasz, vagy igényesebb kárpit sokat dob a beltéren, így a tesztautó esetén jó volt az összbenyomás. Jó fogású a bőrhatású borítást kapott kormány, az ülések kárpitja is tetszetős. Ha már ülések: az első sor kifejezetten kényelmes, kisautóhoz mérten jó méretű ülő- hátlapokkal.

Kényelmesek és kisautós szinten nagyok az első ülések
Van bőven csillogó műanyag felület, ami bőszen gyűjti az ujjlenyomatot, és a karcokat, de alapvetően egy jó átlagot hoz a beltér, tradicionális elrendezéssel, ergonómiával. Gyakorlatilag a Peugeot 208 visszafogott, konzervatív testvérét kapjuk, amivel együtt jár a szűk második sor. Az ajtónyílás sem túl nagy, a helykínálat átlagos, a csomagtartó pedig 309-1081 literes.
Technika
Az Opel Corsák a Stellantis csoport vegyes hajtásmódú platformjaira épülnek, így a benzinesek, mild-hibridek mellett vannak tisztán elektromos kivitelek is.
A hibrid villanymotorja 21 kW teljesítményű, 55 Nm maximális nyomatékú és a hatfokozatú duplakuplungos sebességváltóba integrálták. Az apró (432 Wh) lítium-ion akkumulátorról akár egy kilométeren keresztül képes minimális nyomatékigénnyel elektromos üzemben haladni (magyarul csorogni) az autó, míg ha gyorsítani kell, a villanymotor csak besegít a benzinesnek.

Hasznos és a kategóriában ritkaság az intelligens LED-mátrix fényszóró
A Miller-ciklusú benzinmotor 5500/percnél éri el 136 lóerős csúcsteljesítményét, a legnagyobb forgatónyomaték 230 Nm 1750/perctől. A Corsa futóműve elöl MacPherson, hátul csatolt hosszlengőkaros, ez a kategóriában megszokott és bevált konstrukció.
Vezetés
Az Opel Corsa a modern kor gyermeke, de még bicskakulccsal nyílik és indul, vagyis a klasszikus módon kell használni. Mégis furcsa az indítás, hiszen egy komolyabb mild-hibridről van szó, a kulcs nem kapcsolja be az indítómotort, nem közvetlenül mi keltjük életre a motort, csak egy „jelet adunk a gépnek”. Tehát indulhatna gombnyomásra is, furcsa ez a kulcsos szimuláció, de biztos maradt pár tízezer kormányoszlopra szerelhető zárrendzer, amit el kellett sütni.
Múltidéző váltókar viszont nincs, csak kis irányválasztó pöcök, amit megszokhattunk a Stellantis modelleknél. Ezt D állásba húzva indulhatunk, és a Corsa húz tisztességgel. Már alacsony fordulaton is jó erőben van, a villanymotor ügyesen dolgozik, segít be a rendszerbe, ha városban haladunk már bemelegedett rendszerrel akkor a megtett út komoly százalékát tudjuk csak az elektronokkal ügyeskedve, lendületből megtenni.

Visszafogott stílust képvisel a Corsa, de a gyorsulása kiemelkedő
Ami igazán meglepő, az a gyorsulás. A hatékonyságra született, univerzális rendszer, ami sokkal nagyobb autókba is bekerül, itt egész üde dinamikát szavatol. A százas sprint mindössze 7,9 másodperig tart, a hatfokozatú váltó gyorsan dolgozik, gyerekjáték a városi forgalomban előre jutni, és a besorolás, autópályára felhajtás is csak laza ujjgyakorlat.
Ez az érték akkor igazán érdekes, ha tudjuk, hogy az utolsó OPC, az igazi kemény sportverzió 210 lóerővel is csak 8,5 másodperc alatt érte el a 100 km/órát. Ennyit számít ha kézi váltó helyett gyors, duplakuplongos rendszer dolgozik, és a turbólyukat alacsony sebességné kiiktatja a villanymotor.
Nyilván ez csak egyetlen aspektus, ettől nem lesz sportgép hibrid Corsa. Futóműve egyszerű, és egyszerűségre is hangolták. Semleges, kicsit sprőd, tipikus olcsó kisautós darab, ami ma már kellően stabil a hosszútávú autópályás tempóhoz, segíti a gyors irányváltások biztonságos végrehajtását, de azért messze áll az valóban sportos kisautók szintjétől.

Tömegautósan visszafogott részletek jellemzik a formát
Ugyanez igaz a fékre, a fékerő nem egyértelműen, lineárisan jelentkezik, a visszatöltés okozta lassulás és a hagyományos fékrendszer között nem teljes a harmónia, a kormányzás is puha, messze érezzük magunkat az úttól, inkább egy szimulátorra emlékeztetnek az erőhatások. Azért említésre méltó a hervatag kormányérzet, mert B-szegmensbe tartozó SUV is van ami sokkal élettel telibb, pontosabb kormányzást tud felmutatni.
A városi környezet az igazi otthona az Opel Corsának, a kis karosszéria jól belátható, a maőverezést parkolóradar és tolatókamera segíti. Igaz utóbbinak a képe éjjel gyakorlatilag nem nagy segítség, csupán pixeles foltokat látunk. Sötétetés után viszont nagy előny az IntelliLux fantázianevű okosfényszóró, ami LED-mátrix rendszerével hatékonyan világítja meg a lehető legnagyobb területet.
Nem dolgozik olyan sok szekcióval mint a felsőbb kategóriás rendszerek, úgymond kevesebb területet kapcsolgat ki-be, de a gyakorlatban ez is jól működik, és senki sem villantott rám, hogy elvakítom.
Autópályán azért van szélzaj, mégis egy városi kisautóban ülünk. Ami viszont már nincs az a bizonytalanul reagáló karosszéria nagy tempónál. Ezt a Corsát nem rángatja az oldalszél, autópálya tempónál sem veszi zokon, ha gyorsabban kell sávot váltani, és a 136 lóerővel minden helyzetben van bőséges erőtöbblet.

Váltógomb helyett itt is menetválasztó kapcsolót találunk
Mindehhez az átlagos kisautós összhatáshoz átlagos fogyasztás tartozik, a teszthét végén 6,1 l/100 kilométert sikerült összehozni, 400 kilométeres autópályás etappal. Tehát ez lehet alacsonyabb is, sok országúti szakasszal, de a hibridek között azért nem egy egetverően jó érték.
Költségek
Az Opel Corsa ezzel a hajtáslánccal kilóg a sorból, nehéz elképzelni a vevőt, aki városi kisautót akar ennyi lóerővel. Városba elég a gyengébb, hosszabb utakra pedig nagyobb kategóriából választ az átlagvevő, így ez a kivitel egyfajta különlegesség, ami nem fog szembejönni gyakran az utcán.

A mild hibridek között kiemelkedően jó ez a 48 voltos rendszer
Ezt mutatja az árcédula is, a fapados városi szaladgálós verzió 75 lóerővel hétmillió forint, de a hibrid csúcsmodell csak akcióval fért be 10 millió forint alá, így 9,85 millió a vételár. Erre jönnek még az igazi kényelmet szolgáló extra tételek, 480 ezer az Alcantara kárpit, 360 ezerbe kerül az ülés- és kormányfűtés, 700 ezer a tízcolos multimédiáért, a hasznos LED-mátrix fényszórót pedig 320 ezerért adják. Így a tesztautó már 11,7 millió forintot ér el, ami már igencsak kibővíti az elérhető alternatív típusok listáját.
Az Opel Corsa Hybrid GS vetélytársai – Listaár, forint | |
---|---|
MG3 Hybrid+ (195 LE) | 8 649 000 |
Toyota Yaris hibrid 1,5 (130 LE) | 9 345 000 |
Renault Clio E-Tech full hibrid (145 LE) | 9 799 000 |
Suzuki Swift 1.2 GL+ CVT Hybrid (81 LE) | 8 250 000 |
Összegzés
Ez az Opel Corsa gyakorlatilag kihozta a maximumot a Stellantis kisautós építőkészletéből. Vannak benne igazán modern extrák, a hajtáslánc erős, és nem fogyaszt túl sokat, a karaktere pedig tipikus nagy tömeget célzó, visszafogott kívül-belül.
Csakhogy a számok mentén is több olyan konkurens akad, ami többet tud, többet ad ebben az ársávban. Tisztességesen összerakott autó, aminek nincsenek kirívó gyenge pontjai, de ha a városi kis SUV kategóriát is bevesszük a kalapba, akkor messze kerül a dobogós helyektől.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|