2024-ben az Opelnél az lesz a nagy szám, hogy az összes típusból megjelenik egy tisztán elektromos verzió az Astra kombitól a Vivaro Life-ig, mert megjön a Crossland és a Grandland utóda. De a legnagyobb volumenű autók között változatlanul erős az 1982 óta velünk élő Corsa. A tavalyi modellfrissítés óta dízelmotor nélkül gyártott kisautót földközeli összeállításban, kézi váltóval és a 100 lóerős benzinessel teszteltük.

Külső

Néha elgondolkodom rajta, hogy a mai autókból milyen dizájnelemet lehet majd újraértelmezni évtizedek múlva, mi lesz az a márkaidentitást meghatározó karakterjegy, mint az első generációs Manta fekete orrsávja, amiből az Opel vizor született.

4,8 liter elég ennek a benzines Opelnek 1

Ezt az elemet a Corsa a tavalyi modellfrissítéskor kapta meg, amikor a fényszórók is megújultak, kivéve a felső ívük, hogy ne kelljen új présszerszámot készíteni a motorházfedél gyártásához. A termékciklus második felére időzített modellfrissítéseknél ez a bevett megoldás.

Ebben a verzióban annyira sötét az autó orra, hogy a fekete fényezésből nem tud kiugrani a vizor és a fekete vizoron alig látszik a körbezárt villám. A feketére fényezett elemek a GS kivitel adottságai. Akinek a logó krómhatású fényezéssel jobban tetszik, az alapverzióval ezt a megoldást választhatja. Az automatikus sebességváltóval tesztelt Opel Corsa pirosban sokkal jobban mutat szerintünk, és itt a tető 20 000 forintért rendelhető fekete kontrasztszíne is érvényesülni tudott.

GS kivitelben sportosabb lökhárítók vannak az autón elöl és hátul is, karcmentességük megőrzésében előrefelé és hátrafelé is ügyelő tolatóradar, valamint tolatókamera segít szériafelszerelésként. Más színben jobban látszana, hogy a csomagtérfedélen jóval széleseb lett a középre helyezett C O R S A felirat.

4,8 liter elég ennek a benzines Opelnek 82

4061 mm hosszú, 1765 mm széles és 1435 mm a megújult Opel Corsa magassága

4061 milliméter az autó hossza, szélessége 1765 mm és a cápauszony-antennával 1435 mm magas a megújult Opel Corsa. A GS-t választva alapáras a 16-os könnyűfém felni, 195/55 R16-os gumikkal. A hátsó dobfék olcsó hatást kelt, esztétikailag is hátrányos, viszont hosszú távon kevesebb karbantartási kiadást ígér egy hátsó tárcsaféknél.

Belső tér

Itt fáj helyenként a technikát adó Peugeot 208 öröksége. A hátsó ajtónyílás apró, a küszöb magas, de nemcsak beszállni nehéz, minden irányba szűk a hátsó sor. A jobb hátsó utasnak lehet valamennyire segíteni, mert a műszerfal kimélyítésével az első utas jóval előrébb húzhatja magát és helyet teremthet a mögötte ülő lábának.

4,8 liter elég ennek a benzines Opelnek 83

Elöl átlagos a minőségérzet a Corsában, hátul az olcsó részletek dominálnak

Alapáron a sima Corsa csak egy 5,0” képátlójú, ráadásul monokróm érintőképernyőt kap, amit a GS 10 hüvelykes, színes monitorra cserél és itt az óracsoport is látványosabb, 7,0” képátlójú színes egység. A digitális műszerfal képminősége és a választható nézetek grafikája elég egyszerűnek hat. Nézetből van elég, még nyugtató minimálnézet is választható. Sajnos a fordulatszámmérő ott is kicsiben jelenik meg, ahol ez része a kompozíciónak.

Menő viszont a vezeték nélkül is, wifin át szaladó AndroidAuto és Apple CarPlay, ez nagyon kényelmes így. Nagy kár, hogy a Corsánál sokkal drágább autókból is ki tud maradni 2024-ben. Sajnos a rádió azonnal elhallgat a motor leállításakor, régebben az Opelek nem csináltak ilyet. Értékes figyelmesség ezzel szemben a tekerhető hangerő-szabályozó, erre ma sok autó csak lényegesen körülményesebb megoldást kínál a léptetéssel.

Nem jó, hogy a levegőelosztás csak a menübe belépve változtatható, de bizonyos klímafunkciókhoz külön gombokat kapunk, ami jó. Ugyanilyen okos megoldás, hogy a sávtartó rendszernek is van egy valódi kapcsolója a váltókar mellett, nem kell menüben kotorászni érte. Az itteni hatból három vakkapcsoló. Örvendetes a külön gomb az ülésfűtésnek és a belső légkeringtetésnek a 12 voltos aljzatot kiegészítő USB-C töltő felett.

4,8 liter elég ennek a benzines Opelnek 84

Praktikusak a valódi gombok és kapcsolók

309-1081 literes a csomagtartó, ami átlagos, ma már sok kisautó ad nagyobb helyet. Hiányzik belőle egy elválasztópadló, ami szintbe hozhatná az alját a csomagtérnyílás alsó élével. Még szomorúbb, hogy egyik első ülés háttámláján sincs zseb, ahová egy újságot, telefont el tudna helyezni a hátra szoruló ember.

Technika

Jelenleg az Opelek a Stellantis csoport vegyes hajtásmódú platformjaira épülnek, a Corsa is egy multienergia padlólemezt használ, amire belső égésű motoros és elektromos verziókat is lehet építeni. Ez a felállás hasonít a BMW CLAR WE (Cluster Architecture Weiterentwicklung) technikájára, itt is egy alap szolgálja ki az egyeduralomtól búcsúzó és az egyeduralomra kijelölt hajtásrendszert.

4,8 liter elég ennek a benzines Opelnek 85

Dobfékes hátul,ez a látványnak sem tesz jót, de kevesebb karbantartási kiadást ígér egy hátsó tárcsaféknél

2023-ban a modellfrissítéssel átalakult a motorkínálat. Az 1,5 literes dízel kiesett, de az Opel Corsa F-ből továbbra is van tisztán elektromos verzió, mostantól kétféle is. Az egyik 136 lóerős és 357 km a hatótávja, a másik 156 lóerős és 405 km-t tehet meg két teljes feltöltés között.

Hamarosan várható a segédhibrid erőforrású változat, két verzióban, 100 vagy 136 lóerővel. A 48 voltos kisegítő hibridrendszerben a villanymotor mindkét esetben 21 kW teljesítményű, 55 Nm maximális nyomatékú és a hatfokozatú duplakuplungos sebességváltóba integrálták.

Az apró (432 wattórás) lítium-ion akkumulátorról akár egy kilométeren keresztül képes minimális nyomatékigénnyel elektromos üzemben haladni (magyarul csorogni) az autó, míg ha gyorsítani kell, a villanymotor besegít a benzinesnek. Részleteket itt olvashattok az autót akár egymagában elgurító megoldásról.

Közvetlen befecskendezéses a Szentgotthárdon is gyártott, 12 szelepes háromhengeres. A benzines feltöltője fix lapátgeometriájú, csúcsteljesítménye 100 lóerő 5500-on, a nyomatékmaximum 1750-en mérhető 205 Nm-rel.

4,8 liter elég ennek a benzines Opelnek 87

Fix geometriájú turbófeltöltő, három henger, itt 100, más Corsákban 130 lóerő

Végsebességben (194 vs. 192 km/óra) és főleg gyorsulásban jobb a manuális modell az automatikus sebességváltósnál, 9,9 másodperces ideje 0,9 másodpercet ver a nyolcfokozatú automatáéra 100 km/óráig. A Corsa futóműve elöl MacPherson, hátul csatolt hosszlengőkaros, ez a kategóriában megszokott és bevált konstrukció.

Vezetés

Amíg állunk, a Corsa egy kevéssé praktikus és helyenként olcsón megvalósított kisautó, amin a látványt javító modellfrissítés mit sem segített. Egy ideje az Opelnél a fejlesztés jórészt a konszernen belül elérhető technika áthangolását jelenti és amit ebből ki lehet hozni, azt nagyrészt ki is hozták. Elindulás után jönnek ki az autó értékei.

4,8 liter elég ennek a benzines Opelnek 88

Kényelmetlen rugózás mellé adja a Corsa a jó útfekvést

Ebben a kategóriában a D Corsa volt a kormányfűtés elterjesztője, ez a kényelmes figyelmesség most is elérhető más extrákkal együtt a GS-hez egy 200 000 forintos csomagban. A volán fogása jó, ügyesen kidekázott erőin érezni, hogy az Opelnél hangolták. Az érezhetően javuló, de sok helyen így is pocsék burkolatú hazai utakra a rugózás lehetne kényelmesebb, viszont a Corsa stabilitása és vezethetősége teljesen rendben van.

Városban a 10,74 méteres fordulókör kicsit rontja a kezelhetőséget a fordulékonyabb kategóriatársakhoz képest, amilyen a Swift, bár ez a szám nem a járdaszigetek között mérhető, hanem a nagyobbik, falak között mért érték a fordulókör-átmérőre. Sajnos a tolatókamera képén a parkolási segédvonalak nem követik a kormánykerék elfordítását.

100 lóerővel és feltöltős motorral az 1,4-es turbós E Corsa is emlékezetesen flott és lelkesen gyorsuló autó volt, ami az 1100 kilóról induló mai Corsában is adott. A sorhármas benzinessel könnyű előzni, nyomatéka kényelmesen elegendő ehhez a tömeghez és a háromhengeres konstrukcióhoz képest a motor járása is kellően finom.

4,8 liter elég ennek a benzines Opelnek 89

Jók a GS alapáron járó sportülései

Sportos üzemmódban a motor élénkebben reagál a gázra, de rugalmassága is tetszett, nem kell nagyon kihúzatni ahhoz, hogy rendesen haladjon. Nyomatékmaximuma 205 Nm 1750-es fordulatszámtól.

Egyedül a jó áttételezése szól a hat fokozata között kelletlenül, akadozva járó kézi váltó mellett. A váltókar végén ugyanolyan feleslegesen terebélyes váltógombbal találkozunk, mint a PSA konszern egyes autóiban.

Van jó alternatíva házon belül, mert a nyolcfokozatú automatikus váltó sokkal kényelmesebb, de 600 ezer forintot kellene kifizetni érte. Ez mai áron nagyjából 1000 liter benzin ára, ez 6,5 literes átlagfogyasztással 15 385 kilométer megtételére elegendő üzemanyag, kijön belőle pár nyaralás távja.

4,8 liter elég ennek a benzines Opelnek 90

Kelletlenül mozog a kar, a váltógomb otromba. A 8 gangos automatika felára 600 000 Ft

A hosszú utazásoknak semmi akadálya a Corsában, a zajcsillapítása és az első ülések kényelme is bőven kompatibilis az autópályás menetekkel. A főtengely nagyjából 2400-2500-at foroghat hatodikban 130 km/órás sebességnél. Az üléshelyzeten a kormány tengelyirányú állításának bővítése javíthatna. Országúton tetszett a lámpák fényereje és a profin működő távfény-automatika, sokat segít a vezetésben.

Költségek

6 190 000 forintról indul a 75 lóerős alapverzió és 400 ezer forint a turbófeltöltős motor felára a szívó benzineshez képest. A tesztelt Opel Corsa kétféle felszereltséggel rendelhető. A sima Corsa mellett GS kivitel található az árlistán, előbbi 6 590 000, utóbbi 7 250 000 forintért.

4,8 liter elég ennek a benzines Opelnek 91

GS szinten 10,0″ a színes érintőképernyő és 7,0 a digitális óracsoport képátlója. Nem mozognak együtt a kormánnyal a segédvonalak, a kamera széria

660 000 forint nem kevés pénz, de ezért a felárért a GS egy csomó kellemes illetve praktikus extrával és csinos vonással gazdagodik. Sportosabb első és hátsó lökhárítót, első sportüléseket, dísztárcsás acélfelni helyett könnyűfém keréktárcsákat kapunk, az utas oldalán is állítható az ülésmagasság és monokróm helyett színes az érintőkijelző.

A 7 250 000 Ft-os Corsa 1,2 Turbo GS és vetélytársai – Listaár, forint
Peugeot 208 1,2 PureTech Allure (100 LE) 8 860 000
Renault Clio Winter Edition 1,0 TCe (90 LE) 7 959 000
Toyota Yaris 1,5 Comfort (125 LE) 7 685 000
VW Polo 1,0 TSi (95 LE) 8 338 900

A biztonsági extrák zöme alapáras a GS alatt is, így széria a sávelhagyást korrigáló rendszer, a gyalogosokat és a kerékpározókat is érzékelő vészfékrendszer. A GS-ben adott a kamerás és ultrahangos első-hátsó parkolássegítő, a sportülés sportos pedálborítással és a légkondicionáló, ami ugyanúgy kézi vezérlésű, mint az alapverzióban. Az automatikus felára 160 000 Ft volt a tesztautóhoz.

Ezekből az összegekből a házi finanszírozónál felvett hitellel 200 000 Ft engedmény érvényes a cikk feltöltésekor. A gyári garancia versenyképes, öt évre vagy 100 000 km megtételéig érvényes az autóra.

4,8 liter elég ennek a benzines Opelnek 92

Átlagos autó a modellfrissítés utáni Opel Corsa a mai mezőnyben

Egyszer a Balatont a fővárosból 4,8 literes fogyasztással jártam meg oda-vissza, kúton mérve, 91 km/órás átlaggal, ami téli gumikkal egy 100 lóerős kisautótól nagyon csekély benzinigény a tempó ismeretében. Ez nem kamion mögött, párás üvegekkel született önsanyargatás eredménye, hanem normális utazás. A városi fogyasztás 100 kilométerenként 8,4 literre jött ki télen, a budai oldalon kaptatókkal, sok rövid úttal. Más domborzati és hőmérsékleti viszonyok között ez egy literrel kevesebb is lehet.

Értékelés

Hozott anyagból az Opel fejlesztői sem tudnak alapjaiban más autót csinálni, mint a donor, csak a hangsúlyokat lehet arrébb vinni. A Corsa belső tere több részletében egy Opelhez méltatlanul igénytelen és a térkihasználás is közepes. Kellően erős és nagyon csekély fogyasztásra képes motorjával, kezes és flott viselkedésével vezetés közben sok mindent jóvátesz ebből.

Mellette – Ellene
 
  • Praktikus kezelőszervek és menük
  • Kedvező fogyasztás
  • Jó vezethetőség
  • Korrekt listaár és felszereltség
  • Alapos zajcsillapítás
  • Kényelmes sportülések
 
  • Akadozó kézi váltó
  • Szűk hátsó utastér, nehéz beszállás
  • Kényelmetlen rugózás
  • Olcsó részletmegoldások
Hogy tetszik a megújult Opel Corsa F?
átlag
5.81
szavazat
417
Hogy tetszik a megújult Opel Corsa F?