Bár a BYD-t sokan villanyautó-gyártónak gondolják (hiszen a kínai márka adja el a legtöbb elektromos modellt a világon), valójában nem csak ilyen járműveket készítenek. A 2025. január–augusztus időszakban 1 400 853 darab elektromos hajtású személyautót értékesítettek, ami viszont kevesebb mint fele a teljes 2,825 milliós eladásuknak. A BYD ugyanis az említett nyolc hónapban 1 424 949 darab konnektorról is tölthető hibridet (PHEV) is értékesített világszerte.
A BYD nevezéktanában DM-i-vel jelzett modellekből a minap két újabbal bővült a hazai kínálat: néhány nappal a szeptembere eleji világpremier után itthon is bemutatkozott a Seal 6 DM-i. Magyarországon 2024-ben – az EU-ban legmagasabb arányban – hatvan százalékban szabadidő-autók fogytak, így különösen érdekes lesz figyelni, hogy a vevő hogyan viszonyulnak majd a klasszikus formákhoz, hiszen a Seal 6 szedán és kombi karosszériával készül.
Tisztázzuk gyorsan: a Seal 6 szedán nem váltja le a hasonló formájú Sealt: előbbi csak konnektoros hibrid hajtáslánccal, utóbbi viszont tisztán elektromos hajtással kapható. Kombit pedig Európában eddig nem kínált a BYD.




Elsősorban azoknak lehet jó a PHEV, akik a hétköznapi ingázások során szeretnének helyi emissziótól mentesen, adott esetben (otthoni töltés) a belső égésű modelleknél jóval olcsóbban autózni, ugyanakkor hosszú utakon nem bajlódnának az elektromos töltéssel.
A Seal 6 DM-i – a világszerte már több mint egymilliós darabszámban értékesített Seal U DM-i után – a BYD európai kínálatának második PHEV tagja. Hajtásláncuk nagyon hasonló, de azt az új modellhez igazították.
Kétféle benzin-elektromos hajtáslánc kerülhet az autókba, így kétféle akkumulátorral és kétféle rendszerteljesítménnyel választhatók. Az 1,5 literes, belső égésű motor teljesítménye 98 LE (72 kW), míg a villanymotor 145 kW-os. A kisebb akkumulátor 10,8, a nagyobb 19 kWh-s; az előbbi esetében a rendszerteljesítmény 135 kW / 184 LE, utóbbinál viszont 156 kW /212 LE.
A gyengébb 8,9, az erősebb 8,5 másodperc alatt képes elérni álló helyzetből a 100 km/órát. A végsebességük azonosan 180 km/óra, amelyet saját tesztünk alapján a valóságban felülmúl az autó.
Alapvetően kétféle módban autózhatunk: amikor a villanymotor hajtja a kerekeket, illetve amikor a benzinmotor is beszáll. Hibridként is többségében elektromosan történik a hajtás, a benzines pedig áramot termel az akkuba, de padlógáz esetén a hajtáslánc képes sorosból párhuzamosba váltani, amikor a benzinmotor közvetlenül is bekapcsolódik az autó mozgatásába.Kisebb akkumulátorral 55 km az autó elméleti hatótávolsága tisztán elektromosan, míg a nagyobb aksival 105 km-t ígér a gyártó. Ha a lítium-vasfoszfát akkumulátorok és a benzintartályok is teljesen töltöttek, az autók hatótávolsága bőven ezer kilométer feletti, akkumulátortól és karosszériaformától függően 1350-1455-1505 kilométer lehet.
Az alapmodellek 3,3 kW-os váltakozó áramú töltővel érkeznek, a nagyobb akkumulátor mellé ennek duplája, azaz 6,6 kW-s AC-töltő jár, de fontosabb, hogy ezek egyenárammal, 26 kW-tal is tölthetőek. Képesek külső fogyasztót is tölteni az autók, maximum 3,3 kW-tal.
Egy rövid útszakaszon ki is próbáltunk egy kombi változatot. Az összességében minőségi benyomást keltő autóról kiderült, hogy ülései komfortosak, akik viszont sportos kanyarvételt terveznének, érzékelni fogják az oldaltámaszok visszafogottságát. Nemcsak elöl, de hátul is tágas az autó, két 180 centis felnőtt is utazhat könnyedén egymás mögött ülve.Jó jel, hogy könnyedén hozható vele 6-ossal kezdődő fogyasztás, a hajtáslánc alapvetően csendben és észrevétlenül dolgozik, ha nagyon hajtanánk, akkor jön meg a benzinmotor zúgása, amely furcsának is hat, mert hétköznapi dinamikánál alig pörög fel. Ugyanakkor autópályán viszont a tükrök környékén felerősödik a szélzaj. Ami még feltűnt, hogy a sávtartó rendszere miatt a kormányzás túlságosan erősen dolgozik, és ez magára vonja a figyelmet vezetés közben. Szerencsére a korábban a világpremierhez kapcsolódóan több mint ezer kilométert autóztunk vele, így jóval többet is tudunk mesélni róla, milyen is vezetni:
A szedán csomagtartója 491 literes, a 40:60 arányban osztott hátsó üléstámla előrebillentésével 1370 literre bővíthető. A kombi esetében 500 liter az alapvető méret, tetőig pakolva már 675 l-es a tér. Az üléstámlákat ledöntve a raktérkapacitás eléri az 1535 l-t. A csomagérpadló két magasságban is elhelyezhető.
A motoros csomagtérajtó minden modellváltozatban alapfelszerelés, az autó kulcsáról távirányítással is működtethető. Ezen túlmenően érdemes megemlíteni, hogy az első ülések elektromosan állíthatók, memóriásak, fűthetők és szellőztethetők is.
Két monitor mutatja meg, hogy az egyénként visszafogott formákkal megrajzolt belsejű Seal 6 a mai kor autója. A sofőr előtt egy kisebb, 8,8 colos képernyőn láthatjuk a vezetéshez szükséges információkat, míg középen kiviteltől függően 12,8 vagy 15,6 colos érintőképernyőn kezelhetjük a fedélzeti rendszert. Mindkettő szép, éles képet mutat.
Legalább négy USB-csatlakozóról (egyik 60 W-os) tölthetőek a mobil eszközök, de egyes kiviteleknél 50 W-os vezeték nélküli töltő is rendelkezésre áll.A vezetőtámogató rendszerek között megtaláljuk a 360 fokos kamerarendszert, az intelligens adaptív sebességtartót, a holttérfigyelőt, a vezetői fáradtságérzékelőt, az aktív keresztirányú forgalomfigyelőt, a sávtartót, az első-hátsó ütközésre és az ajtónyitásra figyelmeztető rendszert.
Háromféle felszereltséggel kerül piacra az autó. Szedánként a Boost néven futó, kis aksis alapmodell listaára 14 770 000 forint, a több extrát és már a jobb technikát is kínáló Comfort Lite 17,370 millióba kerül. Kombiként 15,17 millió, illetve 17,77 millió az említett változatok ára. Ugyanakkor mindegyik változatra milliós kedvezményt kínálnak a bevezetéshez kapcsolódóan. Az általános 6 éves gyártói alapgarancia mellé 8 év jótállás jár az akkumulátorra és a hajtásláncra. Vélhetően elsősorban cégek számára lehet különösen vonzó a szedán, illetve kombi karosszéria, versenyre kelve akár a KIA, Toyota, Škoda hasonló formájú modelljeivel. A modell árait és felszereltségét itt lehet böngészni: arlista_byd_seal_6_dm-i_hun_030925.
Míg most inkább a drágább autók között bővített a BYD, alig néhány hónapja az olcsóbb modellek közé is hozott újdonságot a Dolphin Surffel. A Vezess korábbi cikkéből kiderül, mennyibe kerül a kínai villanyautózásba beszállni:





