Az autópiacot jól ismerő szakértőink közül ezúttal Szörényi András válaszol egy-egy kérdésre, a D.A.S. JogSzerviz pedig egy KRESZ-értelmezést kérő álló olvasónak ad választ. Ha neked is van kérdésed, írj nekünk!

Álomautó helyett kell valami családi

Olvasónk kérdez

Kedves Vezess.hu csapata!

2018-ban a véletlennek köszönhetően sikerült megvennem álmaim kocsiját, ami egy Mitsubishi Galant VIII 2.5 V6 – Sedan 1997-ből.

Viszont az élet úgy hozta, hogy egy családdá lettünk, és szegény Galant Sedan kialakítása nem éppen felel meg egy babakocsi és két bőrönd elhelyezésére, így elgondolkodtam a cseréjén.

Főleg kombiban gondolkodtam és ha van rá lehetőség, a hibrid megoldás felé venném az irányt, viszont a maximális keret, ami 4 millió forint, eléggé behatárol. Nem kapaszkodom minden esetben a hibrid megoldáshoz, ha ezen elképzelés feláldozásával egy jó kocsit találhatok.

Ami fontos lenne, hogy a 184 cm-emmel mögöttem is elférjenek, tágas utastér és csomagtartó legyen, illetve megbízható.

Napi használatban lenne, főleg munkába járásra, és majd persze gyerkőc oviba és suliba hordására, de 45-50 km-nél többet egy napon nem nagyon menne, ezt is két részletben, 22 km munka, majd 22 km haza, és ahova kell még. Illetve 2-3 havonta lenne 1-2 300+300 km-es hosszabb útja autópályán.

Segítségeteket előre is köszönöm.

Maradok tisztelettel:
Norbert

Milyen családi típust vegyek, ha eladom az álomautómat? 1

Szakértőnk válaszol

Kedves Norbert!

Gratulálok a gyermekáldáshoz! Az első gondolatom a cápa Galant kombi volt, de valószínűleg frissíteni szeretnétek. Az a baj, hogy négymilliós kerettel az Auris hibrid kombi nehezen fér bele, ami egy jó megoldás lenne. Vehetsz esetleg 2014 előtti HSD Aurist ötajtós karosszériával, és itt egy tetőbox közbeiktatásával megoldhatjátok a kétbőröndnyi cucc (ha nem is a két bőrönd) elhelyezését a hosszabb utakon. A babakocsit talán elnyeli a csomagtér is.

Megbízhatósági alapon ebből a keretből a Ford Focus III 1,6 Ti-VCT motorváltozatát keresném, sajnos kombiból inkább dízelek vannak, de ezeket is ajánlani merem. Írtunk már erről a generációról használt autóként.

Nemrég a Vezess Értékbecslőben is átvizsgáltunk egyet:

Mivel napi 50 km a táv, és elég sok túra van tervben, a Focusból megfontolnám a nagyon takarékos 1,5 TDCi és 1,6 TDCi dízeleket, de még AdBlue-befecskendezés nélkülit keresnék.

Inkább 4,5, mint négymillió Ft körül vannak, de a Honda Civic Tourer az 1,8-as motorral egy megbízható, nagyon tágas csomagterű kombi. Nem tartom értékarányosnak a felárát egy Focushoz képest, de Neked most is japán autód van, másként gondolkozhatsz erről. Jó lehetőség a 2008 utáni Avensis 1,8 kombi is.

Én a saját négymilliómat családi autóként valószínűleg egy 2,5-3 milliós Ford S-Maxra vagy Galaxyra költeném kézi váltóval és 2,0 TDCi dízellel, abból az egy-másfél millió forintból nagyon sok mindent meg lehet csináltatni, és sajnos a négymilliós autót megvéve sem lehetsz biztos abban, hogy nem lesznek váratlan kiadások. Mindkét egyterű nagyon sokat nyújt, nagyok, kényelmesek, biztonságosak, zömmel jól felszereltek. Egészen másképp telik bennük az a 300+ km, mint egy Auris hibridben, ami kombiként pont a négymilliós keret felső határán indul. Mivel a hibrid Toyoták megbízhatósága kiváló, a 250-300 ezres autók is megvehetők, ha igazolható a megfelelő karbantartásuk sűrű olajcserékkel, és inkább 0W20-as, mint 5W30-as kenőanyaggal.

Üdvözlettel, Szörényi András

Egymilliós terepjáró

Olvasónk kérdez

Tisztelt Varga Úr!

Hobbicélra szeretnék egymillió forint körül valamilyen 4×4-es benzines autót. Melyik típust választhatom nyugodtan a felsoroltakból?
– Toyota Rav 4 /automata?/
– Daihatsu Feroza 1.6
– Honda HR-V /automata?/
– Mitsubishi Pajero Pinin 1.8

Ritkán lenne használva. Esetleg van más ötlete? Ezek közül melyiket érdemes megvenni?

Válaszát előre is köszönöm!
Üdv, Gábor

Milyen családi típust vegyek, ha eladom az álomautómat? 3

Szakértőnk válaszol

Tisztelt Csepregi úr!Varga Tibor helyett én igyekszem segíteni Önnek a 4×4-es használt autó kiválasztásában. Az egymilliós határ ismeretében 900 ezer forintig kerestem használt autókat, a feladat nagyon nehéz, mert ezzel a határral igen szűk a választék.A típusok között nem említette a Vitarát, pedig a sokkal ritkább Feroza felmerült Önben. Ezek szerint a Vitara nem jön szóba? Ha nem direkt zárta ki, csak megfeledkezett róla, én megnézném közelebbről. Szerintem az egyik legkézenfekvőbb megoldás lehet, és mivel viszonylag gyakori, az alkatrészbeszerzése sem olyan, mint a Daihatsu Rocky vagy a Feroza esetében. A Vitara első generációja nagyon jó kompromisszum a fejlett terepjáró képesség és az elfogadható komfort között. Alvázas felépítésű, terepáttételes váltóval is készült, és utastere sem munkagépszerű.Ha a hobbicél nettó terepjárást jelent, akkor az említett autók helyett Lada Nivát vennék, részben az alacsony alkatrészárak miatt is. Ha viszont elsősorban szilárd burkolatú úton használja majd az autót, akkor a Niva biztonsága és kényelme kevés a mai forgalmi iszonyokhoz. Ebben az esetben lenne jó megoldás a RAV4 és a HR-V vagy a CR-V, mert ezek személyautók négykerék-hajtással, nem valók terepjárásra. A Pajero Pinin sem dzsip, így inkább a fenti modellek alternatívája, de még kisebb, szűkebb karosszériával.Tehát a várható felhasználás módja alapján választanék. Ha például horgászni járnék vele szerte az országban és legfeljebb olyan “terepet” kellene legyűrni, ahol egy sima Ignis is átjut,  a kényelmesebb, nagyobb, kulturáltabb Honda CR-V-t választanám a RAV4 helyett. Ha valamelyest szempont a terepjáró képesség, akkor viszont az említett autók közül a RAV4-es Toyotát.Üdvözlettel, Szörényi András