Az idén Már az Európa-bajnokságon versenyző Herczig Norbert és Ferencz Ramón párosa magabiztos versenyzést mutatott be a királynék városában: a verseny nyolc szakaszából ötön repesztette a legjobb időt és az utolsó gyorsaságin begyűjtött defekt ellenére is 13,6 másodperccel maga mögé utasította Kazár Miklóst. Herczig teljesítményének értékét tovább növeli, hogy a vasárnap elsőként rajtoló Balogh János mögött rögtön ő következett, tehát még a pálya takarításából is alaposan kivette a részét. A škodás pilóta így hatodik alkalommal győzött Veszprémben, majd miután a céldobogón átvette a győztesnek járó kupát, navigátorával leadták a menetlevelüket, mert nem akartak pontokat rabolni a bajnokság többi, állandó résztvevőjétől.

A győzelmet így hivatalosan Kazár Miklós szerezte meg, aki a 2014-es Waldviertel Rallye-t követően nyert ismét magyar bajnoki futamot, míg a Škoda Fabiával és navigátorával, Tóth Zsolttal első közös sikerüknek örülhetett. A második helyen Turán Frigyes és Bagaméri László következett, akik két hyundaios futamot követően ismét a saját Ford Fiestájukat állították csatasorba. Az első napon Frici elkövetett egy hibát, túlságosan puha abroncsokkal vágott neki az első két szakasznak, ráadásul még jó alaposan meg is nyitották a gumikat, így a második márkói gyorson a kigyorsításokon rengeteg időt veszített az „elfáradó” abroncsokon. A bajnokság listavezetője így az ötödik helyről kezdhette a második napi száguldást, de az első szakaszon megforgott és még tolatnia is kellett. Ezt követően összekapta magát a Szombathely Rallye győztese, megnyerte mindkét hajmáskéri szakaszt és az összetettben felzárkózott Kazár mögé, amivel tovább növelte az előnyét a bajnokságban Hadik Andrással szemben.

Visszaadta a győzelmet a Veszprém-rali elsője 1

A képre kattintva galéria nyílik

A dobogó legalsó fokára Balogh János és Szőke Tamás állhatott fel. A miskolci pilóta szombaton még vezette a veszprémi futamot, de a második nap épp ezért került hátrányba, hisz az első hely miatt ő takarította riválisai előtt a pályákat, így vasárnap hárman is megelőzték, de Herczigék sportszerű kiválásával a 3-as kategória kétszeres bajnoka pályafutása során először állhatott dobogóra R5-ös autóval.

A negyedik helyet a végig rettenetesen látványosan és emellett gyorsan autózó Bútor Róbert szerezte meg Tagai Róberttel, míg az ötödikként a harmincadik születésnapját épp a Veszprém Rallye második napján ünneplő Ifj. Kiss László végzett. A miskolci pilóta a hazai futamát követően zárt ismét ebben a pozícióban. Kiss teljesítményének az értékét egyébként tovább növeli, hogy az április végi Miskolc Rallye óta nem is versenyzett az R5-ös Fiestával, így idén még murváról sem volt tapasztalata.

Visszaadta a győzelmet a Veszprém-rali elsője 2Az első két futamot megnyerő Hadik Andrásnak Veszprémben sem jött ki a lépés. A szombathelyi vezetői, és a székesfehérvári technikai hiba után a királynék városában sem fogadta kegyei közé Fortuna a miskolci versenyzőt. A vasárnapi első körre rosszul választott abroncsot, majd a kormányszervó mondta fel a szolgálatot a Fiestában, végül az utolsó gyorson összeszedett egy jobb első defektet, így az ötödik helyett mindössze a hatodik pozícióval kellett beérnie a bajnokságban jelenleg második fordos pilótának.

A futam történetéhez még hozzátartozik, hogy szombaton, az első gyorsaságin hatalmasat esett a legutóbbi, Székesfehérvár Rallye győztese, Vincze Ferenc és Farnadi Ágnes. A szécsényi versenyzőt a baleset után kórházba szállították és bár az éjszakát bent kellett töltenie, szerencsére zúzódásokkal megúszta az esetet. További érdekesség, hogy a futam tavalyi győztese, Ranga Péter végül nem állt rajthoz, hisz pont az első nap hatalmasat bukó Vincze hajtotta azt a Fabia R5-öst, amivel Ranga versenyzett volna.

Az ORC-ben az idei harmadik futamgyőzelmét ünnepelhette a Gyarmati – Kovács kettős, míg a 3-as kategóriában a Nagy Mátyás – Nagy Tamás testvérpár duplázott, így mindkét mitsubishis duó tovább növelte az előnyét a bajnoki pontversenyben.

Visszaadta a győzelmet a Veszprém-rali elsője 3

A 2018-as Veszprém-rali végeredménye:

1. Herczig Norbert – Ferencz Ramón
Skoda Fabia R5
1:12:25.1
2. Kazár Miklós – Tóth Zsolt
Skoda Fabia R5
1:12:38.7
3. Turán Frigyes – Bagaméri László
Ford Fiesta R5
1:12:48.3
4. Balogh János – Szőke Tamás
Skoda Fabia R5
1:12:56.1
5. Bútor Róbert – Tagai Róbert
Skoda Fabia R5
1:13:05.3
6. ifj.Kiss László – Kissné Varga Zsuzsanna
Ford Fiesta R5 Evo
1:13:59.6
7. Hadik András – Igor Bacigal
Ford Fiesta R5
1:15:04.1
8. Osváth Péter – Nemes Csaba
Skoda Fabia R5
1:15:05.0
9. Gyarmati Ariel – Kocsis György
Mitsubishi Lancer EVO
1:15:28.7
10. Rongits Attila – Hannus László
Mitsubishi Lancer EVO 9 RS
1:15:41.3

 

A bajnokság a 8 hetes nyári szünetet követően szeptember első hétvégéjén az Ózd-Salgó Rallye-val folytatódik majd.

 

Szöveg: Vörös Gergely

Fotó: Molnár János, Szabó-Jilek Ádám