Az újdonság a Kenworth T680-as csőrős főegységeiből építkezik, de a hajtás tekintetében értelemszerűen jelentős mértékben eltér tőle. Ezért is került elnevezésébe az “E” betű, utalva ezzel az akkumulátoros elektromos hajtásláncra. 

A Class 8-as nyerges vontató kifejlesztésénél a Kenworth szorosan együttműködött a Meritorral, amely a Blue Horizon 14Xe típusú tengelyeket szállítja a T680E-hez. A 295/75 R22.5 méretű gumiabroncsokon guruló nyerges vontató egyelőre csak nappali fülkével érhető el, ami annak köszönhető, hogy egy feltöltéssel 150 mérföldet, vagyis 240 kilométert tud megtenni. Igaz, 120 kW-os CCS1 DC gyorstöltővel 3,3 óra alatt feltölthetők az akkumulátorai, de ennek ellenére sem érdemes hálófülkével kínálni. 

 
Sorozatgyártásban fog készülni a Kenworth elektromos csőrőse 1

A Kenworth elektromos csőröse a Meritor Blue Horizon 14Xe típusú e-tengelyeit használja.

Bár a rendelkezésre álló hatótáv még meglehetősen szerénynek mondható, teljesítménye kifejezetten figyelemreméltó. A hat tengelyből ugyanis kettő hajtott: az e-tengelyek együttesen 536 lóerős folyamatos, illetve 670 lóerős maximális teljesítményre képesek. Együttes forgatónyomatékuk 2200 newtonméter. A T680E viszont nemcsak 6×2-es, hanem 4×2-es hajtásképlettel is elérhető, előbbi esetében 37, utóbbinál pedig 24 tonnás össztömeggel tud megbirkózni a hajtáslánc.   

A számok szintjén mindez persze nagyon szépnek tűnik, de érdemes a fenti paramétereket életszerű körülmények szintjére vetíteni. Eszerint a T680E nyerges egy 6 százalékos emelkedőn 45 km/órás sebességgel fog tudni felkapaszkodni teljesen megrakva. Végsebessége pedig sík úton eléri a 105 km/órát. 

Akárhogy is nézzük, a Kenworth nagy lépést tett az USA-ban az elektromobilitás felé. Sikeréhez ugyanakkor az is hozzájárult, hogy az anyagcég, vagyis a PACCAR sokat profitált a szintén hozzá tartozó holland DAF elektromos hajtással kapcsolatos tapasztalataiból. Mint ismeretes, a DAF ősszel jelentette be, hogy nagyobb, 220 kilométeres hatótávval kínálja a CF elektromos változatait

A Kenworth T680E előszériás gyártása még ebben az évben elindulhat, sorozatgyártása pedig 2021 elején startol. A márkának nem ez az első tisztán elektromos teherautója. A Kenworth korábban már bemutatta a 270E és 370E típusú akkumulátortechnológiás áruterítő járműveket, amelyek a DAF LF főegységeiből építkeznek. 

Kövess minket a Facebook-on!
Forrás: Kenworth
Kép(ek) forrása: Kenworth