Néha a legrövidebb e-mailek a legfontosabbak. Nemrég összesen három számra vártam, de három olyan számra, amit mi a Vezessnél sehogyan sem tudtunk volna kikalkulálni. A Magyarországon eladott legnépszerűbb új autók átlagos áráról van szó, ezt csak az adott vezérképviselet szakembereitől kaphattam meg, ezúton is köszönöm nekik!

Fejünkbe vettük ugyanis, hogy ezúttal nem a legolcsóbb új autó árából keresünk használt autókat a hétüléses Toyota Prius+-tól a V12-es Mercedes luxuskupéig. Most annak néztünk utána, mi minden jót vehetünk a tavaly legnagyobb darabszámban forgalomba helyezett új autók listaárából.

Mivel pontos összegeket kaptunk, álljon itt először az a költségkeret, amivel a Jóautók.hu és a Használtautó.hu kínálatát szűrtem. A legtöbb tavaly regisztrált autó Suzuki S-Cross volt hazánkban, a Datahouse-tól azt is tudjuk, hogy 7187 darab kapott rendszámot. Átlagosan 7 995 000 forint volt a crossover átlagára példányonként.

5509 autóval a Suzuki Vitara lett a második legnagyobb darabszámban rendszámot kapó új autó itthon. A Suzuki belkereskedelmi részlegének szakemberei kiszámolták, hogy ezek a Vitarák 7 520 417 forintba kerültek átlagosan és listaáron. Ebből az összegből Ford Galaxyt és S-Maxot néztem, illetve SEAT Alhambrát és VW Sharant kerestem.

3980 autóval dobogós a Kia Ceed is, amelyből az ED kódjelű harmadik generáció hódít itthon. A típus átlagára ötajtósként 7 235 000 HUF, ez lett a sportos és elegáns autók árhatára. Mivel az eladott Ceedek nagyobb része volt kombi, a kombik 7 535 000 forintos listaárából elektromos használt autókat is kerestem.

SUV az S-Cross helyett, 8 millióból

Ha majdnem nyolcmillió, egészen pontosan 7 995 000 forintot szánhatunk a most divatos aszfaltterepjárók valamelyikére, ne legyenek illúzióink. Honda CR-V-ről a 2018 végén bemutatott generációban hiába álmodozunk, pedig 7 799 000 forintról indult az ára a hazai forgalmazás kezdetekor az 1,5 literes turbós négyhengeressel. A hibridről ne is beszéljünk.

Jobb egy használt autó egy új Suzukinál? 92

Hiába került null kilométeresen a szalonból 7 990 000 forintba a kétliteres benzines alapmodellje, nyoma sincs használtan 8 millióért

Hasonló a helyzet a Toyota RAV4 szintén 2019-re megújult generációjával. Hiába került null kilométeresen a szalonból 7 990 000 forintba a kétliteres benzines alapmodellje és volt elérhető 9,8 millió forinttól a való életben 6 liter alatt fogyasztó hibrid, nyomuk sincs használtan eddig az ársávig. Csak az elődöt kapni, nagyrészt dízelmotorral, márpedig a régi RAV4 messze nem olyan jó autó, mint a mostani.

Népszerű SUV a Škoda Kodiaq is, amelyből nagyrészt a 150 lóerősek akadnak horogra 7 és 8 millió Ft között. Az 1,4 TSI már a szíjas vezérlésű motorcsalád tagja, ezzel a turbós benzinesek láncbajaitól megmenekültek a vevők.

150 vagy 190 lóerős a 2,0 TDI, a közös nyomócsöves turbódízel. Ezzel a motorral felbukkannak összkerekes modellek is, elég gyakori a dízeleknél a DSG dupla kuplungos, automatikus sebességváltó. Benzinesből és dízelből is van 250-300 ezer kilométerrel hirdetett és a 150-200 ezres sávban mozgó autó is.

Jobb egy használt autó egy új Suzukinál? 93

Nagyrészt 150 lóerős Kodiaq akad horogra 7 és 8 millió Ft között, 150-300 ezer kilométerrel meghirdetve

A 7 995 000 forintos plafonnal a Nissan X-Trail harmadik generációjából jellemzően a 2017-es modellfrissítés előtti példányok férnek bele, tehát a minimum ötéves autók. A választékot a 130 lóerős 1,6 dCi dízelmotor és az 1,6 DIG-T jelű, 163 lóerős benzines uralja.

Jóval ritkább a 177 lóerős 2,0 dCi, amely fokozatmentes, automatikus váltóval is elérhető volt X-Tronic néven. Összkerékhajtásút az 1598 és az 1995 köbcentis dízelből is találtok. Használt autóként a dízelek ígérnek kisebb kockázatot, amennyiben nem szinte kizárólag városi közlekedés a cél.

Jobb egy használt autó egy új Suzukinál? 94

2017 előtti példányok férnek bele 8 millióba az X-Trailből, a ráncfelvarrás utániak csak kivételes esetekben

Családi autók a 7 520 417 forintos Suzuki árából

Vannak nagycsaládok, vannak egy gyermekes famíliák, az egyik család szinte csak városban autózik, a másik inkább tömegközlekedik és csak hosszabb utakra veszi elő az autót.

Az eltérő igények eltérő autókkal elégíthetők ki, itt most családi autóként nagy egyterűket kerestem, amelyek 3-5 gyermekkel is jók lehetnek. A legtöbb parkolóházba, bevásárlóközponti mélygarázsba be sem férő kisbuszok helyigényével, szélességével a mindennapokban nem mindenki akar vesződni, emiatt kiestek a rostán.

Mivel a Renault Espace az ötödik generációval egyterűből átment egy sajátságos crossoverbe és sokkal kisebb lett belül, legtöbbször ugyanaz a pár típus fut versenyt a nagy egyterűek között. A Volkswagen-konszern 2010-ben hozta ki a VW Sharan és a SEAT Alhambra alapjaiban új második generációját az addigra vészesen elavult első nemzedék leváltására.

Jobb egy használt autó egy új Suzukinál? 95

2015-ben sok függőleges helyett két nagy vízszintes osztású lett az Alhambra hűtőmaszkja, erről lehet megismerni a renováltat

A portugáliai gyártóbázison közösen készülő, egységes technikájú, azonos belső méretű, egyformán jól variálható egyterűek között azt érdemes választani használtan, amely jobb állapotban van, a két autó egyenértékű. Mindkettő 2022-ben tűnt el új autóként, 12 éves pályafutás után.

Mindkettőből a dízelek uralják a piacot, ami cseppet sem baj. A közös nyomócsöves 2,0 TDI takarékos és kellően erős már 140 lóerővel és 320 Nm-rel is. Használtan elkerülnénk az elektromos tolóajtós modelleket, a mechanikusban sokkal kevesebb a hibalehetőség, és az ajtók nyitása, zárása is gyorsabb. Ne adja isten, de egy baleset utáni mentésben fontos lehet az időkülönbség.

2015-ben volt az Alhambra és a Sharan modellfrissítése. Előbbiről szól ez a cikkünk, a Sharan megújulásáról itt írunk. A ráncfelvarrás utáni Alhambra legkönnyebben arról ismerhető meg, hogy sok függőleges helyett két vízszintes lamella tagolja a hűtőmaszkját.

Jobb egy használt autó egy új Suzukinál? 96

Egyformán jó a Sharan és az Alhambra variálhatósága, az ülések a padlóba hajthatók, a jobb első ülés támlája is ledönthető

A modellfrissítés előtti és utáni Sharanok között még kisebb az eltérés, itt a fényszórók összehasonlítása segít a 2016-os modellévű autók megtalálásában. A nappali menetfényt LED-füzér adja.

Ekkor az ikrek megkapták az automatikus városi vészfékrendszert, elérhetővé vált az automatikus távolságtartás a tempomattal, de sokat javult az okostelefon-integráció is a kábeles Apple CarPlay és az AndroidAudo érkezésével, illetve a telefon képernyőjének tükrözhetőségével. Így az autó kijelzőjén jelennek meg a telefonon futó programok, nem kell a telefon kijelzőjét nyomkodni.

Sajnos a SEAT verzió sem olcsóbb, hiába hinném márkaként gyengébbnek az értéktartását a Volkswagenénél. 3-3,5 millió forinttól kaphatók a legolcsóbbak, egy új S-Cross árából a ráncfelvarrás utáni modellek is kijönnek. Ritka belőlük az összkerékhajtású verzió.

Jobb egy használt autó egy új Suzukinál? 98

Elég sok volt taxi belőlük. A turbós és kompresszoros 1,4 TSI erősen kerülendő motor, a kétliteres dízelek jók

Arra figyeljetek, hogy nem kevés használt autó futott taxiként belőlük, ami évi 50-70 ezer kilométert jelent legnagyobbrészt városi használatban. Nem kell kizárni a munkára fogott autókat sem, csak tudjatok az előéletükről. Ne a műszaki vizsgákon még sárga matricás fotókból, a taxióra rögzítésének furataiból derüljön ki utólag. Vagy a tetőn a befalazott vagy ledugózott antennalyukakból.

210 000 km a vezérléskészlet cseréjének felső határa, amit sosem árt az eggyel korábbi olajcserével megejteni. A felhozatal jelentős részében dolgozik az olajos kuplungos DSG automatikus váltó, amely 60 000 kilométerenként igényli a kenőolaj és az olajszűrő cseréjét.

Jobb egy használt autó egy új Suzukinál? 99

Sokkal kevesebb a hibalehetőség, ha kézi váltó társul a dízelmotorhoz, mintha benzinest vesztek DSG-vel

A DSG-k javítására van már szakipar itthon, ha a mechatronika igényelné vagy a kettős kuplungegység szorulna cserére, viszont egyik sem olcsó, még ahhoz képest sem, amennyiért a kézi váltós modelleken kettős tömegű lendkereket és kuplungot lehet cserélni.

Inkább a Ford Galaxy?

Fenntartási költségben várható szervizelési kiadásaik miatt kedvezőbbnek tartom a Ford nagy egyterűit, én saját magamnak azért is választanék inkább az S-Max és a Galaxy közül a 7 950 000 forinti keretből, mert itt 2015-ben nem ráncfelvarrás, hanem teljes modellgeneráció-váltás volt. A Ford maradt az oldalra nyíló ajtóknál, ami sokkal kevésbé praktikus, mint a tolóajtó, viszont személyautósabb hatású és nincs az autó oldalán csúf hasíték a tolóajtó sínje miatt.

Jobb egy használt autó egy új Suzukinál? 100

Nem tolóajtós a Ford Galaxy. Modernebb autó a konkurenseinél, mert 2015-ben itt modellváltás volt, nem facelift, mint a Sharan és az Alhambra esetében

Műszakilag azonos a Ford S-Max és a Galaxy, utasterük variálhatósága is egyformán jó a tologatható második sori székekkel és a padlóba hajtható három vagy 3+2 hátsó üléssel, amire a VW-konszern is áttért 2010-től.

Bár az S-Max a népszerűbb, újonnan és használtan is szélesebb belőle a kínálat, de nagyobb csomagterével a Galaxy a praktikusabb autó, hétülésesként is jobban használható a nagyobb fejtér miatt.

Ehhez a modellhez is a kétliteres dízelmotor passzol jobban a szomjasabb és kevésbé kiforrott, 1,6 és 2,0 literes, 160-240 lóerős turbós benzineseknél. A dízelek közül az 1997 köbcentis motor a vonzóbb, mert a 2020 őszén érkező EcoBlue motorról sokkal kevesebb a szerviztapasztalat. A hengerűrtartalomból könnyen azonosítható az új motor, mert 1995 köbcentis, de még alig bukkan fel használt autóként.

Jobb egy használt autó egy új Suzukinál? 101

Bár az S-Max a népszerűbb, újonnan és használtan is szélesebb belőle a kínálat, de nagyobb csomagterével a Galaxy a praktikusabb autó

120 és 240 lóerő közöttiek a dízelmotorok, a 210 és a 240 lóerős dupla turbós. Nem meglepő, hogy használtan a kisebb forgatónyomatékú, kisebb teljesítményű verziók a kecsegtetőbbek. Egy turbóval maximum 190 lóerő jött ki, de a legtöbb használt autóban 150 lóerős a dízelmotor.

Nagyjából 4,5 millió forintnál indulnak a Ford nagy egyterűi az utolsó generációban. A 2016-os és a későbbi autók zömmel 250-400 ezer kilométerrel kaphatók ebben a 4,5-5 milliós ársávban. A közel 8 milliós keretbe sajnos nem fért bele a benzines hibrid verzió, dízelmotorral viszont 100-150 ezer kilométerrel meghirdetett autók várnak gazdára.

Jobb egy használt autó egy új Suzukinál? 102

Itt is padlóba süllyeszthetők és egyenként állíthatók a középső sor ülései

Villanyautók, 7,5 millió forintból

Nézzük, milyen a felhozatal, ha 7 535 000 forintos kerettel elektromos autó a cél! Nagyon fontos alaposan megismerni a kinézett típust, mert egy generáción belül is érdemben változhat a nagyfeszültségű akkumulátor kapacitása, módosulhat továbbá a váltóáramú és az egyenáramú töltés teljesítménye és időigénye.

Elkeserítő hatótávjuk miatt a használt elektromos autók ebben az ársávban elsősorban városi autók, mert nem juttok velük messzire, legyen az Smart Fortwo, Volkswagen e-Golf vagy a legkisebb, csupán 60 amperórás akkujú BMW i3, amik 6,5-7,5 millió Ft között mozognak.

Jobb egy használt autó egy új Suzukinál? 103

Komoly, igényes autó az e-Golf, csak a hatótávja elkeserítő ennek is a 110-180 km-rel

Ha elég az elektromos Golf 110-180 km közötti hatótávja, akkor a tágas, csendes, villanymotorral is komoly autó hatását keltő e-Golf jó megoldás belekóstolni az elektromobilitásba vagy átállni erre a közlekedési módra. Ebben a típusban kezdettől fogva adott volt a 24,2 kilowattórás akku egyenáramú gyorstöltési lehetősége.

Sajnos a 2016 végén 35,8 kilowattórásra növelt akkukapacitású villany-Golf kívül esik az árhatáron, pedig sokkal jobban használható villanyautó. Többek között attól, hogy 32 amperen is tölthető egy fázison váltóáramról, ami a 7,2 kW-os töltési teljesítménnyel nagyjából a felére csökkenti a töltés időigényét az addigi, 3,6 kilowattal töltő autókhoz képest.

Jelentősebb mennyiség ebben az árkategóriában kisebbik, 18,7 kilowattórás akkumulátorú Volkswagen e-Upból fut. 7,5 millió Ft körüli áron sok van belőle 35-40 ezer kilométerrel. A 2020-ban megnövelt akkukapacitású verzió közel sem fér bele egy új Ceed kombi árába.

Jobb egy használt autó egy új Suzukinál? 104

41 kilowattórás akkujával 200 km feletti a továbbfejlesztett Zoé hatótávja, de nem csak ettől jó villanyautó, hanem a 22 kW-os váltóáramú töltéstől

Belefér viszont a Renault Zoé a 41 kilowattórás akkuval. Sokkal jobb hatótávot ígér az előbbieknél, hosszabb távokon viszont az egyenáramú gyorstöltés hiánya lelassítja az akku újratöltését. A DC-töltés csak a 2020 elején bevezetett, erősen továbbfejlesztett modellel vált elérhetővé, akkor is csak feláras tételként.

A Zoék közül viszont a Continental-motoros Q90 modellek váltóáramról akár 43 kilowattal tölthetők. Ilyen erősségű töltőt nem a váltóáramú oszlopokon találtok, hanem az egyenáramú vagy DC-töltők egy részében található kiegészítő szolgáltatásként.

Ezek a töltőoszlopok nagyon jók a váltóáramon is gyorsan, legalább 22, de Continental-villanymotorral 43 kW-tal töltő Zoék tulajdonosainak. Akkor is lehet rajtuk tölteni, ha az egyenáramú CCS2 vagy CHAdeMO-fejet használva egy sorstárs már kényszerszünetét tölti villanyautójában.

Jobb egy használt autó egy új Suzukinál? 105

7,5 millió Ft az elektromos Hyundai Ioniq indulóára. Igen csekély menetellenállásai miatt rendkívül jól hasznosítja az akkuban tárolt kevéske energiát

Nissan LEAF-ből az első széria 30 kilowattórásra bővített akkukapacitású autói bukkannak fel, többnyire kevéssé degradálódott teleppel. Egy-egy akad csupán a 2017-től értékesített utódmodellből a 40 kilowattórás akkuval, amivel jó időben 200 km feletti hatótáv érhető el.

7,5 millió Ft az elektromos Hyundai Ioniq indulóára. Ez a modell azért vonzó, mert nagyon csekély menetellenállásai miatt rendkívül jól hasznosítja azt a kevés energiát, amit egy használt villanyautó-akkumulátor képes eltárolni.

Viszonylag csekély homlokfelülete és 0,24-es alaktényezője jóval takarékosabbá teszi a vele műszakilag rokon, de terepjárósra rajzolt karosszériájú, szintén 28 kilowattos akkukapacitású Kia E-Soulnál. Közös erényük, hogy egyenáramról is villámtölthetők maximum 50 kW-os teljesítménnyel.

Jobb egy használt autó egy új Suzukinál? 106

Ha van egyenáramú gyorstöltési lehetőség, kevesebb ideig tartanak a kényszerszünetek utazás közben

Sportos legyen és prémium, de 7 235 000 forintból

Ha már futja rá hétmillió fölé, miért ne legyen BMW? Amennyiben nincs szükségetek sok helyre, a 2-es kupé és a kabrió egészen pompás autó, ha messze elkerülitek belőle a méltatlan, háromhengeres benzinest. 2-es BMW-ként a hátsókerék-hajtású modellekre gondolunk, nem a Tourer nevű egyterűekre vagy a szintén elöl hajtó 2-es Gran Coupéra, amelyről alább elolvashatjátok, miért sántít nevéből a gran és miért a kupé.

Az F22 kódjelű kompakt kupé BMW 2013 őszétől 2021 nyaráig volt gyártásban. Ahogy a kupé a lépcsőshátú 1-est váltotta le, úgy kapott utódot az F23-mal az 1-es kabrió. A BMW mindkettőt átnevezte 2-esre, ami illik a 2-4-6-8 modellsorba, és az áremelés elfogadtatásának jól bevált eszköze, hiszen egy 2-es BMW csak többet ér, mint az 1-es?

Jobb egy használt autó egy új Suzukinál? 108

Ha elég két ülés, zseniális autó az olasz turbómotorral és formatervvel a Mazda MX-5 Japánban gyártott testvére. Egy-egy FIAT 124 Spider felbukkan 8 millió Ft alatt

Ha hátsókerekes 2-es BMW-re vágytok egy új Kia Ceed árából, azt nagyon megértjük, de a megvalósításához külföldi behozatal a megoldás, mert itthon annyira nem létező autó a használtautó-kínálatban.

A 184 lóerős, nagynyomású benzinbefecskendezésű 220i és az emelt teljesítményű, 245/252 lóerős 228i, illetve a 230i helyett stabilabbnak tűnnek az öngyulladós motorok. A benzinesek finomabban járnak, és bár nem szép, de valamivel szebb a hangjuk a dízeleknél és fogyasztásuk is alacsony, ha nem a dízel a mérce, hanem a többi benzines sportos autó.

Ha már nekiindultok a nyugatnak, a kétliteres dízelekkel mernék belevágni abba a ráköltésekben és örömökben egyaránt gazdag életszakaszba, amit egy használt BMW megvásárlása magával hoz. A dízelek közül a 218d 143/150 lóerős, a 320 Nm nyomatékával már jól megindítható gázra a 2-es fara.

A 220d 184 vagy 190 lóerős, 380, illetve 400 Nm nyomatékkal, utóbbi érték a B47D20-as dízelmotor sajátja. Ez a motorcsalád váltotta az addigi N47D20 dízeleket 2014 végétől. Ezek mind 1995 köbcentis motorok, akárcsak a 225d, amely 218/224 lóerős és 450 Nm-rel lazán elragadja az üresen 1,4 tonnás kupét. 100-ra gyorsulása 6,3-6,2 mp és a 242-243 km/órás végsebességgel jó móka felkeresni a korlátozásmentes autópálya-szakaszokat, ha lelkes tulajként ellátogattok a müncheni BMW Weltbe és a gyári múzeumba.

Jobb egy használt autó egy új Suzukinál? 110

Tenyerén hordozza a vezetni szerető embereket az F22-es BMW 2 kupé

Ha praktikusabb és tágasabb BMW-t szeretnétek a kupéforma megőrzésével, akkor a 4-es Gran Coupé a megoldás. A nemes vonalvezetésű ötajtós a nagy csomagtérajtóval igazán praktikus. Remek üléshelyzetével, egyszerűen használható menürendszerével, a manuális kézifékkel, a teljesen kikapcsolható menetstabilizálással a tenyerén hordozza a vezetni szerető embereket, akárcsak a 2-es.

F36 a 4-es Gran Coupé gyári kódjele, tehát a 2012 végén érkező 3-as limuzinok és kombik (F30 és F31), illetve az ötajtós nyújtott tengelytávú 3 GT (F34) rokona.

Bármelyiket vennétek használtan, a rugózási kényelmen javít, ha száműzitek a defekttűrő vagy ROF-gumiabroncsokat (Run On Flat). Merev oldalfaluk légnyomásvesztésnél megtartja az autót, így a felni nem nyírja szét a gumit és tovább lehet haladni, de rázósabb velük az élet, mint a nem defekttűrő gumiabroncsra váltva.

Jobb egy használt autó egy új Suzukinál? 111

Sokba kerül olajat cserélni a BMW-k automatikus sebességváltóiban, mert az olajszűrő egy egység a karterrel. Jó drága alkatrész

Dízel- és benzines motorral is van sorhatos a használt 4-es BMW-ből, de az itthoni kínálatban a 420d és a 420i, illetve a 428i bukkan fel körülbelül 5,5-6 millió forinttól felfelé. A sorhatosok nem férnek bele a megszabott ársávba, akkor sem, ha külföldre mennétek értük.

A 2012-2019 közötti használt 3-as és 4-es BMW-kben csupa összetett, fejlett motor szolgál, a víz és az olaj is fogyhat belőlük. A motorhibák megelőzéséhez nézzétek rendszeresen a hűtőfolyadék és a motorolaj szintjét, legalább minden második tankoláskor szánjatok rá időt! A benzinesekre ez különösen igaz.

Minden motorverzió szelepeit lánc mozgatja, ennek élettartamát is megrövidíti az olajcserék túlnyújtása, ami eleve egy motor halála. Kenőanyagból jó minőséget vegyetek, áldozzatok a gyári szűrőkre vagy utángyártottból a gyári beszállítók szűrőire. Ha nem Hamburg és Budapest között autópályáztok, akkor 10, de legfeljebb 15 ezer kilométerenként cserés a motorolaj!

Jobb egy használt autó egy új Suzukinál? 112

Ráköltésekben és örömökben gazdag életszakaszt hoz magával egy használt BMW megvásárlása

Itt már minden benzines motor turbófeltöltővel és nagynyomású üzemanyag-befecskendezéssel készült, ami környezetünknek és a fogyasztásnak jót tesz, a használt 3-as BMW szervizköltségének nem.

A dízeleknél a részecskeszűrő élettartama jó esetben eléri a 200 000 kilométert, de könnyen lehet kevesebb, ha az autó nem hosszú utakat tesz meg egyben. A kipufogógáz-visszavezető szelep tisztogatása időleges megoldás, inkább cseréltessétek ki, de ez sem lesz olcsó. Jelentős tétel a gyárban beszerelt lánc fajtájától függően 120-150 ezer vagy 200-250 ezer km körül megejtendő vezérműlánccsere.

Mivel ez is hátsó vezérléses motor, a lánc, a láncvezetők és a lánc cseréjéhez ki kell emelni a négyhengeres erőforrásokat, az összkerekes autóknál lekötve az első hajtást is.

Jobb egy használt autó egy új Suzukinál? 113

Ha praktikus BMW-t szeretnétek a kupéforma megőrzésével, az F34-es 4-es Gran Coupé a megoldás

Ezt érdemes kiegészíteni más karbantartási és javítási munkákkal, így összességében kisebb lesz a munkadíj. Ilyen a főtengely-ékszíjtárcsa cseréje, amelynek repedése ismert hiba már az elődből is. A dízelekben a szívósor eltömődik lerakódásokkal, amit néha ki kell mosni, hogy a szívósorállító csappantyúk ne akadjanak meg.

2016-ban már biztosan ismert volt a BMW számára is, hogy a dízelmodellek kipufogógáz-visszavezető berendezésének hűtéséből fagyálló (glikol) léphet ki, ami az EGR-modulban összegyűlve a lerakódó korommal és olajjal izzó elegyet képezhet és begyulladhat a forró kipufogógáztól. Ettől a szívósor is megolvadhat, ami az ottani olajos lerakódásokkal tovább fokozza a tűzveszélyt.

Végül a termikus esemény esélye (magyarul tűzveszély) miatt a BMW több lépcsőben, 2018 augusztusától, majd októberétől rendelte be az érintett autókat az önkéntesnek mondott szervizakcióra a márkaszervizekbe.

Jobb egy használt autó egy új Suzukinál? 114

Jó vezetni őket, de kigyulladós dízelmotor lehet bennük! A visszahívás elvégzését ellenőrizni kell!

A 3-asból a 2015 áprilisa és 2016 szeptembere között gyártott, négyhengeres dízelek érintettek, van köztük N47-es is, de jóval több a B47-es motorkódú autó. Az N57-es, hathengeres dízelek egy részét is sújtotta ez a hiba, a 2012. július-2015. júniusi gyártási periódusból.

A fenti hibalehetőségek a közös motorcsalád miatt a 2-esre is nagyrészt állnak, így akár a kisebb, akár a nagyobb kupék és kabriók közül választotok, BMW-t tartani drága mulatság lesz, ha nem egy lepukkant romban akartok ülni.