Péntek délután, napos időben, 22 Celsius-fokos levegő- és 37 fokos aszfalthőmérséklet mellett vette kezdetét a 2025-ös Forma-1-es Belga Nagydíj sprintidőmérője. Az egyetlen spa-i szabadedzésen Oscar Piastri kiemelkedett a mezőnyből, még saját csapattársát, Lando Norrist is fél másodperccel verte a McLaren-pilóta.
A 12 perces SQ1 elején volt némi sietség, főleg úgy, hogy a belga pálya a leghosszabb a versenynaptárban, és 20 autó szeretett volna továbbjutni. A közepes gumikkal azonban mindenki takarékoskodni akart, így a legtöbben legfeljebb 2-3 kört kívántak futni.
Ha volt ilyen terve Andrea Kimi Antonellinek, az biztos nem segített neki, hogy egy alkalommal megforgott a Mercedesével.
A HUGE moment for Antonelli! 😮
— Formula 1 (@F1) July 25, 2025
He does a 360° through the gravel at Stavelot #F1 #BelgianGP pic.twitter.com/OSnsKUiAF4
A hajrában többeknek is iparkodni kellett, a szakasz utolsó két percében Antonelli és Lewis Hamilton (Ferrari) is kiesőzónában állt. Végül egyikőjük sem jutott tovább: Antonelli lassú volt, Hamilton pedig az utolsó kanyarban forgott ki a bukótérbe. A brit annyira szerencsétlen helyen állt meg, hogy a sportbírók nem tudták eldönteni, mikor lengessenek (vagy mikor ne) sárga zászlót.
A szakasz végén Hamilton és Antonelli mellett Alexander Albon (Williams), Nico Hülkenberg (Kick Sauber) és Franco Colapinto (Alpine) búcsúzott, de nem lenne meglepő, ha az időmérő után a sárga zászlós bizonytalanság miatt valamilyen szinten megkevernék a sorrendet.




A 10 perces SQ2 némi csúszással kezdődött, az Antonelli által bekavicsozott kanyarokat tették járhatóvá. Ebben a szakaszban a pilóták döntő többsége csak egyszer próbálkozott, leszámítva a McLaren párosát. Piastri – ahogy egyébként az SQ1-ben is – gyorsabb volt Norrisnál, azonban idejét pályán kívüli előnyszerzés miatt érvénytelenítették.
Oscar Piastri (Kép: Malcolm Griffiths – Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
A két McLaren végül nem villant nagyot a szakaszban, Max Verstappen (Red Bull) és Charles Leclerc (Ferrari) is előzte őket.
Aztán hirtelen szinte mindenki.
Nagyon sokat és nagyon hirtelen javult a pálya, Norris már a kockás zászló lendülése után csúszott le a 11. helyre. Szerencséjére még körön volt, így Verstappen addigi etalonját szűk kéttizeddel verve elsőként ment tovább. Piastri – épphogy elkerülve a lebőgést – tizedik lett.
Így is volt vezéráldozata az SQ2-nek George Russell (Mercedes) személyében. Kiesett még a két Aston Martin, Liam Lawson (Racing Bulls) és Cunoda Juki (Red Bull).
George Russell (Kép: Mark Thompson/Getty Images)
A 8 perces SQ3-ra előkerültek a lágy gumik, így nagy ugrásra számíthattunk a köridőkben (Norris 1:41,412-vel vitte az SQ2-t). Sok körözés azonban ebben a szakaszban sem volt, a gumispórolás miatt. 4 perc volt hátra, amikor megindult a mozgolódás, és az első mért kört épp a nagyok kezdték meg, szűk két perccel az idő lejárta előtt. Norris rugaszkodott neki elsőnek, mögötte Verstappennel, majd Piastri és Leclerc következtek, vagyis az esélyesek hamar letudták, amit le kellett.
A négyesből végül Piastri volt masszívan a leggyorsabb, majdnem fél másodpercet adott Verstappennek. Csak utána jött Norris, majd Leclerc. A négyes csatájába a többiek nem szóltak bele, meccsük az ötödik helyért ment. Ezt Esteban Ocon (Haas) húzta be a williamses Carlos Sainz, a másik Haasban ülő Oliver Bearman, Pierre Gasly (Alpine), Isack Hadjar (Racing Bulls) és Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) előtt.
Az 1:40,510-es köridő, amellyel Piastri a leggyorsabb lett, új pályacsúcs, és természetesen masszív javítás az SQ2-ben látottakhoz képest.
A teljes eredménylista
A Belga Nagydíj programja szombaton 12 órakor folytatódik a sprinttel. Az időmérő szombaton 16 órakor kezdődik, míg a nagydíj vasárnap 15 órakor rajtol.



