Ugyan a pénteki balesete után Charles Leclerc csak az utolsó szabadedzésen végezhetett érdemi munkát, a monacói úgy gondolja, esélye lett volna arra, hogy megszerezze a pole-pozíciót a Forma-1-es Kanadai Nagydíjra. Az időmérő edzésen azonban belehibázott az utolsó körébe egy (akkor) abszolút leggyorsabb első szektor után, így azonban csak a nyolcadik helyen végzett.
„Nagyon el vagyok kenődve, mert nem érzem, hogy a pénteki nap bármilyen hatással lett volna a mai rossz teljesítményemre” – nyilatkozott csalódottan a Sky Sports F1-nek. „Az utolsó Q3-as körömben mindent összeraktam a 6-os és a 7-es kanyarig, ahol Isack 100-150 méterrel volt előttem. Nem tartott fel, az egyszer biztos, de a piszkos levegő és a falak közelsége elveszítettem az autó hátulját.”
Total frustration for Leclerc at the climax to qualifying 😤
— Formula 1 (@F1) June 15, 2025
He did well to keep his car out of the barriers 😵 #F1 #CanadianGP pic.twitter.com/fBqptPmZ0q
A rend kedvéért jegyezzük meg, hogy nem Leclerc volt az egyetlen, akinek útban volt Isack Hadjar: a Racing Bulls francia pilótája a kvalifikáció első szakaszában a williamses Carlos Sainzot tartotta fel, aki emiatt le is csúszott a továbbjutásról. Hadjar meg is kapta érte a büntetését, amivel elbukta a kilencedik rajtkockát.
„Nagyon csalódott vagyok, ugyanis ma hittem benne” – kesergett a Ferrari pilótája. „Hittem benne, hogy megvan az autóban a tempó ahhoz, hogy pole-pozícióban legyünk. Nem tudom, hogy végül ezzel a gumiválasztással valóban így is lett volna-e, de biztosan szoros lett volna a vége, úgyhogy nagyon csalódott vagyok.”

Úgy gondolja, első is lehetett volna, a hibája után azonban be kell érnie a nyolcadik rajtkockával Charles Leclerc-nek. (Fotó: Kym Illman/Getty Images)
Ahelyett azonban, hogy a rajtelsőségével meglepetést okozott volna – ez végül George Russellnek sikerült a Mercedesszel –, zsinórban másodszor a csapattársa, Lewis Hamilton is megverte őt, legalábbis egykörös tempóban. A hétszeres világbajnok az ötödik rajtkockába kvalifikált, viszont a lágy gumikon több mint hat tizedmásodperccel maradt el a leggyorsabb körét a közepes keverékű Pirelliken autózó korábbi csapattársa 1:10,899-es pole-idejétől, így az időmérő után a csapatát szidta.
„A beállításokból kihoztuk a lehető legtöbbet. Egész hétvégén keményen dolgoztunk azon, hogy gyorsabbak legyünk, de egyszerűen már nem hiszem, hogy ez az autó képes sokkal gyorsabb lenni” – morgolódott ugyancsak a Sky Sports F1 kamerái előtt Hamilton. „Egyáltalán nem gondolom, hogy harcba szállhattunk volna az élen lévő srácokkal, és el kell fogadnunk, hogy ez így van.”
„Charles ugyan jól kezdte a körét, amit végül nyilvánvalóan nem fejezett be. Talán lett volna benne pár tizedmásodperc, de azzal sem kerültünk volna az első sorba” – taglalta a Ferrari helyzetét a 40 éves brit. „A többiek közepes gumikon voltak, és nem tudom, hogy erre miért nem figyeltünk. Azt gondoltuk, vagy azt mondták nekünk, hogy a lágy gumi a jobb, szóval azzal mentünk ki a pályára.”

Hamilton ismét a dobogóért harcolna – az egyik kedvenc pályáján összejöhet? (Fotó: Stefano Facchin/Alessio Morgese/NurPhoto/Getty Images)
Akármennyire keserű a szájíze, Hamilton bizakodik abban, hogy a harmadik sorból rajtolva is élvezheti a versenyt. „Akár visszatérnek a [spanyolországi] problémák, akár nem, de remélem, hogy nem. Mindent megtettünk azért, hogy javítsunk a helyzeten, szóval bízom benne, hogy jó versenyem lesz.”
„Nagyon szeretem ezt a pályát” – tette hozzá Hamilton, aki 2007-ben, 2010-ben, 2012-ben, 2015-ben, 2016-ban, 2017-ben és 2019-ben is nyert a Kanadai Nagydíjon. „Akármelyik pályán versenyzek, ez most az első alkalom, amikor a Ferrarival tehetem meg, és teljesen más, emiatt nehéz alkalmazkodni. Remélhetőleg küzdhetek az ötödik helyért. Új gumijaink vannak, közepesekből és keményekből is, úgyhogy talán van némi előnyöm azokkal szemben, akik előttem vannak. Esetleg a dobogó is meglehet.”

