2025-től szinte minden autógyártó nyakán ott van a CO2-emisszós guillotine. A szén-dioxid-értékek számításának változása szigorítást jelent, így áremelést feltételez és várhatóan tovább korlátozza a jelentős szén-dioxid-kibocsátású autók rendelhetőségét, de akár törölheti is őket a kínálatból, átmenetileg vagy véglegesen.

FRISSÍTÉS! Megjelent cikkünk második része , benne az érkező új autókkal a Ferraritól a Mitsubishiig. Igen, náluk is lesznek fajsúlyos újdonságok.Cikksorozatunk harmadik részében a Nissantól a Volvóig jutunk.

De jó hírek is vannak, mert 2025-ben nagyon sok olyan új autó jelenik meg a magyarországi autószalonokban, amelyek bevonzhatják a márkakereskedésekbe azokat a magánszemélyeket és cégvezetőket, akik új autó vásárlásában gondolkozhatnak. Többrészes cikksorozatban mutatjuk be az új és a megújuló típusokat, az importőrök által tervezett modellbemutatók idősávjával együtt.

23 fotó

Igyekeztem alapos munkát végezve a fősodortól távolabb eső márkáknál is feltérképezni a várható újdonságokat, mégis vannak hiányzók. Ennek elsődleges oka, ha a márka nem tervez modellbevezetéssel 2025-re, emiatt nem olvashattok az Abarthról és a Subaruról. Az első részben nem szereplő márkáknál tervezett hazai premierekről a közeljövőben írunk a cikksorozat következő részeiben.

Alfa Romeo

Nagyon régóta nagyon kevés típussal vegetál az Alfa Romeo. Sajnos a Giorgio-padlemez és a hosszmotoros autók érkezése sem hozta meg az áttörést a múltja és nimbusza alapján többre hivatott márkának. Ezért is akkora a jelentősége, hogy 2025-ben a magyarországi importőr is bevezeti az új Alfa Romeo Juniort, a JEEP Avenger, az Opel Mokka és a Peugeot 2008 testvérét.

Ezek lesznek 2025 új autói Magyarországon 6

Itthon is lesz 280 lóerős Veloce az Alfa Juniorból

Ezzel a lépéssel az Alfa is jelen lesz az egyik legnépszerűbb kategóriában és a legfontosabb hajtásmódokkal, mert a belső égésű motoros hibriden kívül elektromos hajtással is befut az Alfa Romeo Junior. Szintén az olasz prémiummárkát érintő hír, hogy az Intensa kivitel érkezésével egy új speciális sorozat teszi gazdagabbá a teljes Alfa-repertoárt.

Alpine

Bár az elektromos R5 sem egy álmosító tucatautó, az egyautós Alpine több lábon álló márkává fejlődéséhez – amit ráadásul villanyautókkal képzel a Renault – bővíteni kell a felhozatalt. Az Alpine A290 az új R5 szélesebb nyomtávú sportváltozata, még erősebb, pengébb, izgalmasabb kisautó. A csúcsmodell motorja 218 lóerős, amivel 6,4 mp alatt gyorsul 100-ra.

Ezek lesznek 2025 új autói Magyarországon 7

Májustól rendelhető az Alpine A290, kiszállítását a harmadik negyedévre tette az importőr

Itthon májustól rendelhető az elektromos hot hatch, a kiszállítását a harmadik negyedévre tette az importőr. Az A290 már szerepelt nálunk, a hegyi utakon kívül versenypályán is megkergettük.

Aston Martin

Kifinomult luxuskupék, terepjárók és sportautók gyártójaként az Aston Martin mindhárom vonalon nagyon fontos újdonságokat mutathat fel 2025-ben. A 665 lóerős, nyolchengeres új Vantage után 2024–2025 fordulóján érkezett a megújult DBX a modernebb belső térrel.

Az idei év elejére várhatóak a V12-es Vanquish első példányai, amely a legfontosabb újdonság 2025-ben. Az 5,2 literes, tizenkét hengeres turbómotor legnagyobb teljesítménye 835 lóerő, a nyomatéki csúcs kerek 1000 Nm. Az autó álló helyzetből 3,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/óra sebességre, végsebessége 345 km/óra.

Ezek lesznek 2025 új autói Magyarországon 8

Év elején jöhet az új Aston Martin Vanquish, 835 lóerős V12-vel

Van rá esély, hogy a Vantage roadstere és a Vanquish Volante is befut Magyarországra még ebben az évben.

Az Aston Martin highend szupersportautói közül idén válik kézzelfoghatóvá a Walhalla a konfigurálás megnyitásával azok számára, akik 2-3 éve befizették a foglalót az autóra. A visszalépők erejéig van csak lehetőség beszállni egy Walhallába, az idén kezdődő gyártásból 2025 második felében érkezhetnek be az első autók.

Audi

Éveken át heveny válságtüneteket láttunk az Audinál gyorsan cserélődő fejlesztési vezetőkkel az igazgatótanácsban és több évet csúszó modellbevezetésekkel. A prémiummárka magára találásának legmeggyőzőbb jelei azok az új autók, amelyek elárasztják Magyarországot 2025-ben.

Ezek lesznek 2025 új autói Magyarországon 9

Villanykombi és ötajtós ferdehátú A6 E-tron Sportback váltja az eddig A6-os Audikat, a belső égésű motoros utód az új A7 lesz

Összeszámolni is nehéz, mi minden jön idén az Audinál, negyedévről negyedévre meghatározó autók újulnak meg. Elektromos hajtásra áll át az A6, utódot kap a Q5, lesz új A7, és még a Q3 következő generációja is befuthat Magyarországra 2025-ben.

Nézzük részletesen! Az év első három hónapját két villanyautó osztja fel egy bestsellerrel. Az elektromos hajtásra váltó A6 utódai közül az A6 Avant E-tron a kombi, az A6 Sportback E-tron a ferdehátú ötajtós. 286 és 503 lóerő közötti teljesítménnyel a hatalmas villanykombi listaára 29 429 710 és 43 475 910 forint között mozog.

Szintén az első negyedév újdonsága a Q5 harmadik generációja. A 4717 milliméteres, dimenzióiban az elődöt követő autót a jövőben is kiegészíti a kupésabbra rajzolt Q5 Sportback, amely nagyjából májusban jelenhet meg hazánkban. A konnektorról tölthető akkus hibridek mindkét modellből az év végén debütálhatnak itthon az importőr várakozásai szerint.

Ezek lesznek 2025 új autói Magyarországon 10

Marad az elegáns utastér a 286 és 503 lóerő közötti elektromos A6-ban

Tavasszal megduplázódik a kínálat a Q6 E-tronból, mert április táján ideér a Q6 E-tron Sportback. A benzines és a dízel A6-ost az A7 pótolja, amelyből szintén lesz kombi és ötajtós is, információink szerint az előbbi tavasz végétől, utóbbi nyár végére várható. Nem sokkal bevezetésük után, valamikor a harmadik negyedévben megkezdődik mindkét típusból a plug-in hibridek értékesítése is.

A kisebb Audik között is lesz mozgás. Az év második felében először az új Q3 fut be, a meredekebb csomagtérajtós kompakt SUV-t nagyjából két hónappal később, november végén vagy december elején egészítheti ki a dinamikusabb külsejű Q3 Sportback.

Bentley

Úgy értesültünk a vezérképviselettől, hogy a Bentley nem tervezi vadonatúj modell bevezetését idén. Mégsem maradunk újdonság nélkül, mert a tavaly őszi modellfrissítés után az év elején megérkezhet a továbbfejlesztett Flying Spur.

Ezek lesznek 2025 új autói Magyarországon 11

A 782 lóerős luxuslimuzin 3,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára és akár 76 kilométert megtehet benzin nélkül

A konnektoros hibrid hajtáslánccal a 782 lóerős, 1000 Nm maximális forgatónyomatékú luxuslimuzin 3,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára, és 25,9 kW kapacitású akkumulátorával akár 76 kilométert megtehet benzin nélkül, amivel 33 g/km-re zuhan a szabványos CO2-kibocsátása.

BMW

Alaposan elhúzott a konkurensektől a BMW. A világ legsikeresebb prémium-autógyártója globális és hazai piacvezető szerepét annak is köszönheti, hogy nem akarja villanyautó-diétára fogni vevőit. Náluk az elektromoson kívül van benzines, dízel és konnektoros hibrid verzió is a legtöbb típusból.

Januárban berúgja az ajtót az új M5 kombija, 585 lóerős, biturbó nyolchengeressel, 197 lóerős hajtó villanymotorral és extraként 305 km/órára emelt leszabályozással, ami még messze nem a G99 kódjelű sportkombi valós végsebessége. A súlytöbblete miatt ellenérzéssel övezett M5-tel kapcsolatban fontos megérteni, hogy konnektoros hibrid hajtáslánc nélkül nem létezhetne, és a vezetése óta azt is tudom, hogy nem tippelném 2,4 tonnásnak a limuzint és a Toruringot sem.

Ezek lesznek 2025 új autói Magyarországon 12

Januárban berúgja az ajtót az új M5 kombija, 585 lóerős, biturbó nyolchengeressel, 197 lóerős hajtó villanymotorral

Március elejére tehető az első- vagy összkerékhajtású 2-es Gran Coupé utódának érkezése, amely valójában se nem nagy, se nem kupé, piaci eredményei alapján mégis megérdemli a folytatást. Az 1-es továbbfejlesztéséhez igazodó négyajtós biztonságosabbá vált az elöl ülők egymásnak csapódását megakadályozni hivatott középső légzsákkal.

A váz merevebb lett, a karosszéria 20 milliméterrel hosszabb és 25-tel magasabb. A 4546 mm-es autó alapverziója a 48 voltos hibrid rendszerrel 170 lóerős. A 220 Gran Coupé csak háromhengeres, a típusjelzésekben mostantól nincs i. Az M235 Gran Coupé lesz a csúcsmodell, 300 lóerővel 4,9 mp alatt 100-on van.

Magyarországi gyártásán kívül a Neue Klasse első autója azért is izgalmas, mert alapjaiban új autó, ahogy a gyáriak fogalmaznak, nem új fejezet, hanem új könyv. Hasonlóra volt példa a Volkswagennél a farmotoros T3-as Transportert leváltó T4.

Ezek lesznek 2025 új autói Magyarországon 13

Az iX3 utódának tekinthető debreceni villanyterepjárónak még idén nyilvánosak lesznek a listaárai, sőt, ha minden jól megy, vezetni is fogjuk az új X3 méretkategóriájába tartozó autót

Nemcsak a padlólemez és a 800 voltos elektromos rendszerrel nagyon gyors töltést ígérő akkumulátor vadonatúj, de az autó gyártási módszere is sokat fejlődik a debreceni üzemben megvalósuló sorozatgyártással.

Úgy tudjuk, hogy az iX3 utódának tekinthető villanyterepjárónak még idén nyilvánosak lesznek a listaárai, sőt, ha minden jól megy, vezetni is fogjuk az új X3 méretkategóriájába tartozó autót. Mivel a következő CLA gyártását az idei modellváltással nem a kecskeméti üzem végzi, magyar szemmel a Debrecenből érkező elektromos SUV 2025 legfontosabb új autója.

BYD

Láthatóan komolyan veszi az európai terjeszkedést a BYD, amelynek háttere és jelenléte a Szegeden épülő autógyárral a legkomolyabb a kínai márkák közül a kontinensen. Ennek része az első körben igen gyér márkakereskedő-hálózat gyors bővítése, a győri, pécsi és szegedi pontokkal még nem ért véget a hálózatépítés.

Ezek lesznek 2025 új autói Magyarországon 14

Megújulhat az Atto 3, befuthat az elektromos Atto 2 és év végén a hibrid Seal 6 limuzin

A márka új autói közül nemrég vezettük a hétüléses, elektromos hajtású Tang után a Sealion 7-est is, de az idei évre más premiereket is időzíthet az importőr. Az év elejére várható Atto 2 egy új elektromos belépőmodell lesz, árban és méretben az idei első félévben megújuló Atto 3 alatt.

Egyelőre bizonytalan a Dolphin Mini kisautó bevezetése. A másutt Seagull néven ismert, 3,8 méteres kiskocsinak ehhez meg kell felelnie az Európai Unió összes forgalomba helyezési előírásának, amit nem egyszerű teljesíteni egy olcsó városi kisautóval. Ha nem tévedünk nagyot, akkor az év végén bővülhet a kínálat a lépcsős hátú Seal 6-tal, amely egy külső töltésű akkus, benzines-elektromos hibrid limuzin.

Citroën

2024 végén a C3-ast újította meg a Citroën, az idei évben az emelt építésű kompakt és középméretű autói között jön két fontos újdonság. Január végén fogjuk vezetni a C3 Aircross második generációját, amely nem sokkal később Magyarországon is megjelenik a vezérképviselet tervei szerint.

Ezek lesznek 2025 új autói Magyarországon 15

Az első negyedévben itt lehet a C3 Aircross, hét vagy öt üléssel

Sokkal nagyobb autó lesz elődjénél, a második negyedévben érkező új Citroën C3 Aircross 439 centis. Az új Opel Fronterához hasonlóan a C3 Aircross is lehet hétüléses, két pótüléssel a máskülönben 460 literes csomagtartóban.

Háromféle hajtáslánccal készül a Citroën C3 Aircross: lesz szimpla benzinmotoros, jön 48 voltos kisegítő hibrid hajtással megtámogatott benzines, valamint tisztán elektromos hajtáslánc is, két akkumérettel, a WLTP szerint nagyjából 300 és 400 km-es hatótávval.

Idén, helyesebben tavaly a Párizsi Autószalonon járva megakadt a szemem a C5 Aircross utódán. A koncepcióautóként kiállított crossover formája nagyon eredeti, és 465 centis hossza tágas, jól használható utasteret ígér.

Ezek lesznek 2025 új autói Magyarországon 16

A C5 Aircross premierjét a harmadik negyedévre tervezi a Citroën importőre

Technikában körülbelül arra számíthatunk, amit a Peugeot 3008, az 5008 és az Opel Grandland nyújt. Az STLA Medium padlólemezre épülő modell elérhető lesz tisztán elektromos kivitelben, lesz belőle hibrid és benzines is. A belevaló formájú családi autó premierjét a harmadik negyedévre tervezi a Citroën importőre.

Cupra

Sokaknak nem sikerült új márkát beékelni az európai piacra, de a Cupra a kevés sikeres kísérlet egyike. Kár, hogy együtt jár a SEAT elsorvadásával. Miután 2024-ben a Leon és a márka eladásainak nagy részét adó Formentor megújult, megkezdődött Kínából a Tavascan importja, és Győrben elindult a Terramar sorozatgyártása, arra számítottunk, hogy modellszinten nem tud mi történni 2025-ben.

Ezek lesznek 2025 új autói Magyarországon 17

2024-ben rengeteg újdonsága volt a Cuprának, de 2025-re is jut egy fontos autó. Az elektromos Cupra Raval az Urban Rebel tanulmányautó szériaváltozata

Ennek ellenére van miről beszámolnunk, mert az utolsó negyedévben bemutatkozik a Cupra Raval, amely az Urban Rebel tanulmányautó szériaváltozata. A városi autó a Volkswagen-konszern MEB Small technikáját kapja, tehát a Bornnal szemben elsőkerék-hajtású lesz. A tágasnak ígérkező Raval hazai értékesítésének kezdete valószínűleg 2026-ban lesz.

Dacia

Szó szerint nagy újdonsággal jön idén a Dacia. Januártól rendelhető ugyanis a Bigster, az első autók áprilisban jöhetnek meg. A középméretű SUV jórészt a Duster karosszériáját használja, de megnyújtva, tehát 1,81 méteres szélességük azonos, a 4,57 méteres hossz és a csomagtér viszont jóval nagyobb. Ennek ellenére nem lesz belőle hétüléses, ezt az igényt továbbra is a Joggerrel fedi le a Dacia.

Ezek lesznek 2025 új autói Magyarországon 18

Januártól rendelhető a Bigster, az első autók áprilisban jöhetnek meg

Közös a Dusterrel a CMF-B padlólemez is. A Bigster első futóműve MacPherson rugóstagokat használ, a hátsó több lengőkaros, ami előrevetíti, hogy a Bigsterből is lesz négykerék-hajtású.

Négyféle hajtásláncra számíthatunk, háromnak az alapja ugyanaz az 1,2 literes, háromhengeres turbómotor, amelyből autógázzal olcsón tankolható is lesz. Új a Hybrid 155 hajtáslánc 1,8 literes, négyhengeres, 107 lóerős szívómotorral, két villanymotorral és 1,2 kWh-s lítiumion-akkumulátorral. A Bigsterről itt olvashattok részletesen.

Ezek lesznek 2025 új autói Magyarországon 19

Megújul a Sandero és a Sandero Stepway a második félévben. Fázisváltás esedékes a Dacia Joggernél is

Megújul a Sandero és a Sandero Stepway is, mindkettő érkezését a második félévre várhatjuk. Fázisváltás esedékes a Dacia Joggernél is, a modellfrissítés utáni családi autó valamikor a második félévtől válik rendelhetővé Magyarországon.

DFSK

2025-ben legalább egy új márka megjelenik a magyar piacon, tehát több is lehet, de a DFSK belépése biztosnak tekinthető. A DFSK importőre a kínai MG-t meghonosító Duna Autó Zrt., amely az önálló vezérképviseletre váltó MG helyett a DFSK-modellek forgalmazását viszi tovább. Arról egyelőre nincs pontos időrendünk, hogy a szintén kínai Aito autói pontosan mikor jelenhetnek meg hazánkban.

Ezek lesznek 2025 új autói Magyarországon 20

Új márkát vezet be a Duna Autó a DFSK-val. Ez az 500 nevű benzines crossover

De vissza a DFSK-hoz, amely három típus forgalmazásával kezdi itteni tevékenységét 2025-ben. Az E5 egy elég nagy hibrid SUV 476 centis karosszériával, öt- vagy hétüléses kivitelben, külső töltésű akkuval. Az 500 egy kisebb méretű, benzines motorral importálandó crossover, a 600 pedig egy nála valamivel nagyobb SUV a C szegmensből.

Dongfeng

2025-től a Dongfeng importőre a felső szegmensbe pozicionált Voyah autóinak forgalmazásával bővíti meglévő kínálatát. A Voyah Free egy komoly terepjáró elektromos, sima hibrid és külső töltésű akkus hajtáslánccal, csúcsteljesítménye akár 510 kW, ami majdnem 700 lóerő.

Ezek lesznek 2025 új autói Magyarországon 21

2025-től a Dongfeng importőre a Voyah autóit is behozza. A Voyah Free csúcsteljesítménye akár 510 kW, ami majdnem 700 lóerő

A Passion egy felső kategóriás elektromos limuzin, amely ötajtós ferdehátúnak néz ki, de csomagtérajtaja csak egy kis fedél a jobb zaj- és hőszigetelés érdekében, na meg azért, mert a kínai vevők így szeretik. A Dream egy csatahajónak beillő egyterű, míg az MHero 917 egy robusztusnak tűnő terepjáró elektromos vagy plug-in hibrid hajtással.

DS

2009-ben alapította a PSA-konszern a Citroën égisze alatt a DS-t, amely időközben emancipálódott a Citroëntől és nevében is önállóvá márkává vált. A cég legfontosabb újdonsága 2025-ben a DS N° 8, egy klasszikus zászlóshajó.

Ezek lesznek 2025 új autói Magyarországon 22

0,24-es alaktényezővel, a második negyedévben jön a DS No 8, az új csúcsmodell

482 centiméteres hosszúságával a DS N° 8 az eddigi leghosszabb típus, amely az STLA Medium padlólemezre épül. Valamivel nagyobb még a 4791 mm-es Peugeot 5008-asnál is.

Elektromos motorból egy vagy kettő is lehet a hajtásláncban. Elsőkerék-hajtással 230 vagy 245 lóerős, összkerékhajtással 350 lóerős lehet a N° 8, de az első villamos gép boost üzemmódban 260, 280 vagy 375 lóerőt is le tud adni rövid ideig. A belépőmotorhoz 74 kWh kapacitású akku társul, a 97,2 kWh-s akku a másik két konfigurációhoz jár. A 0,24-es alaktényezőjű autó takarékosan és halkan suhanhat városon kívül.

Még egy említésre méltó újdonság lesz a DS-nél. A modellfrissítés utáni kompakt DS4 az utolsó negyedévben futhat be Magyarországra, ami egyben a tisztán elektromos E-Tense verzió forgalmazásának tervezett kezdetét is jelenti.

Ezek lesznek 2025 új autói Magyarországon 23

Belül is nagy ívű lesz a No 8

Cikkünk következő részét, a névsornál maradva, a Ferrarival kezdtük és a Mitsubishiig folytattuk.