Miután áprilisban beharangozta új városi crossoverét, most részletesen bemutatta a C3 Aircrosst a Citroën. Kezdjük rögtön a méretekkel, a modell ugyanis nem csak formájában, de koncepciójában is eltávolodott az eredeti, első generációs C3 Aircrosstól.

Méretek

Míg az egy duci városi crossover volt 415 centiméteres hosszúsággal és 260 centis tengelytávval, az utód 439 centiméteres, azaz egy teljes arasszal hosszabb – igaz, a tengelytávja mindössze 7 centivel nőtt. Ezek az új méretek az európai kompakt SUV méretosztály közepébe helyezik az új C3 Aircrosst: a Hyundai Kona (435 cm, 266 cm), a Peugeot 2008 (430 cm, 261 cm), a Kia Niro (442 cm, 272 cm) társaságába.

Ezek egyike sem kínál azonban három üléssoros, hétszemélyes belső teret, a Citroën C3 Aircross viszont igen – vagy ha azt nem kérjük, 460 literes csomagtartót helyette (a hétülésesnél az 50:50 osztású harmadik sort ledöntve 330 liter marad a csomagoknak; hét ember pedig 40 liternyi cókmókot vihet magával. A padló áthelyezhető, a maximális kapacitás (az ötüléses variáns esetében) 1600 liter.

Kicsinek nagy, nagynak kicsi a legújabb Citroën 1

 

 

A C3 Aircross 179 cm széles, és 166 magas – különösen az utóbbi érték számít kirívóan nagynak. A nagy magasság kedvező fejteret jelent, ami javítja a helykihasználást. Az ötüléses kivitel 40/60 osztású második üléssora előtt 65 mm-rel több a lábtér, mint a hétülésesében, így papíron remek a helykínálat.

Hajtásláncok

Háromféle hajtáslánccal készül a Citroën C3 Aircross: lesz szimpla benzinmotoros; 48V-os mild hibrid egység; valamint tisztán elektromos hajtáslánc is, 300 kilométert meghaladó hatótávolsággal. 2025-ben jön egy nagyobb akkus, 400 km hatótávolságú variáns, de az még a jövő zenéje. Az elektromos modell 100 kW-os gyorstöltő segítségével 26 perc alatt tölthető 20%-ról 80%-ra; ugyanez 7 kW-os otthoni töltőpontról 4 óra 10 percet vesz igénybe. A modell energiafogyasztását az ë-ROUTES adaptív útvonaltervező segítségével minimalizálhatjuk.

Az 1,2 literes, 136 lóerős hibrid régi ismerős mindenféle Stellantis-modellből; városi használatban a menetidő akár 50 százalékában csak a 28 lóerős villanymotor mozgatja az autót.

Kicsinek nagy, nagynak kicsi a legújabb Citroën 81

A gyártó tájékoztatása szerint az elektromos modell 145, a mild hibrid 135 km/óra végsebességre képes – az előbbi hihető, az utóbbinál nyomdahibára gyanakszunk, vagy félreértettünk valamit. Esetleg arra gondoltak eddig képes az indítómotor generátor besegíteni.

A 100 lóerős, háromhengeres, benzines turbómotorral és hatfokozatú kézi váltóval szerelt belépő verzió legfőbb ütőkártyája a kedvező árfekvés lehet, de sem összeget nem tudunk egyelőre mondani, sem az nem egyértelmű, hogy mely piacokon lesz elérhető a villamosítást nélkülöző alapvariáns.

Kicsinek nagy, nagynak kicsi a legújabb Citroën 82

Utaskomfort

A hidraulikus bakokkal szerelt Advanced Comfort futóműtől kezdve a különösen vastag (+10-15 mm) szivacsozású ülésekig sok minden szól az utasok kényelméről a C3 Aircrossban.

A stresszmentes utazás része kíván lenni a minimalista műszeregység is: az apró kormány mögött nincs műszeregység, csupán a szélvédő tövében találunk egy információs sávot. A vezetőnek így nem kell félnie, hogy túlterheli adatokkal az autó, tekintetét pedig elvileg egyáltalán nem kell levennie az útról, hogy leolvashassa az értékeket, riasztásokat.

Kicsinek nagy, nagynak kicsi a legújabb Citroën 83

Ettől persze még középen ott a nagy formátumú érintőképernyő, akár 10,25 colos képátlóval. Van hangvezérlés, okostelefon-integráció, négy USB-C aljzat (kettő elöl, kettő a második sorban), és vezeték nélküli telefontöltő is akad.

Az akkumulátoros elektromos verzió 30 ezer euró, azaz 12 millió forint alatti áron indulhat, a benzines belépőmodellért 20 ezer eurót, 8 millió forintot kérne el a gyártó – ezek még nem a hazai árak, azokról később kapunk tájékoztatást.

Kicsinek nagy, nagynak kicsi a legújabb Citroën 84
Kicsinek nagy, nagynak kicsi a legújabb Citroën 85

Ha videón is megnéznéd a Citroën újdonságát, kattints ide!