Lassan az autósporthoz köthető minden ritkább típus vagyonokat ér, a Ford Escort RS Cosworth pedig valódi állócsillag a száguldás egén, amiért napjainkban akár 50-60 millió forintot is adnak a gyűjtők.

Minden idők egyik legjellegzetesebb sportos Fordja az Escort RS Cosworth, ami eredetileg A csoportos raliautónak készült, de a homologizációs szabályok miatt utcai modellt is piacra kellett dobni. Az egyre növekedő igények miatt nem csak a minimális mennyiséget gyártották le, pályafutása során Escort RS Cosworthból több mint 7145 darab készült. 

Íme egy 30 éves Ford, amiért könnyen elkérnek 60 milliót 1Íme egy 30 éves Ford, amiért könnyen elkérnek 60 milliót 2

2,0 literes, négyhengeres motorján a korai változatokban még Garrett T35-ös turbó van, az ehhez hasonló későbbi darabokon már kisebb, T25-ös. Gyári adatai szerint közel 230 lóerőt ad le 6250-es fordulaton és 304 Nm nyomatéka van 3500-tól. Kevesebb mint 6 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 230 km/óra feletti a végsebessége. 

Íme egy 30 éves Ford, amiért könnyen elkérnek 60 milliót 3

A most eladásra került gép tulajdonosa pedig már 1996-ban is tudta, hogy a népszerű típus legenda lesz pár évtized múlva. Nem is ment vele egy kilométert sem, ahogy megvette, azonnal rázárta a garázs ajtaját, így a “Pimento Red Hexagon Cloth” fantázianevű kárpitozással ellátott Escort mindössze 349 kilométert futott, és muzeális állapotban került megőrzésre. 

150 ezer brit fontot kértek érte, és hiába Ferrari-árszint, valaki azonnal megadta a 66,5 millió forintot, az üzlet sikeres volt, ez a Ford Escort RS Cosworth pedig pihen tovább valahol egy állapotát konzerváló helyen.

Íme egy 30 éves Ford, amiért könnyen elkérnek 60 milliót 2Íme egy 30 éves Ford, amiért könnyen elkérnek 60 milliót 5Íme egy 30 éves Ford, amiért könnyen elkérnek 60 milliót 6Íme egy 30 éves Ford, amiért könnyen elkérnek 60 milliót 7Íme egy 30 éves Ford, amiért könnyen elkérnek 60 milliót 8