A túraautó-világkupa (WTCR) hétvégi, magyarországi állomását megelőzően, egy viszonylag szűkkörű, sajtótájékoztatóval egybekötött esemény keretében a Vezess is lehetőséget kapott arra, hogy belessen a legnagyobb hazai versenycsapat, a Zengő Motorsport kulisszái mögé.

„A legnagyobb problémám az, hogy nem 100, hanem 102 vagy 103 százalékot szeretek kihozni magamból. A Zengő Motorsport célja soha nem volt más: nyerni, nyerni és nyerni. Ha ezt valaki nem így csinálja, tök feleslegesen öl bele iszonyatosan sok pénzt” – kezdte Zengő Zoltán, a csapat alapító-tulajdonosa. Arra is kitért, hogy nehezen indult az évük, és arra számít, a következő hónapok sem lesznek zökkenőmentesek, már csak a versenynaptárt övező bizonytalanság miatt sem.

Ugyanakkor bízik benne, hogy a magyar mérnökökből és szerelőkből álló csapata a rutinos Rob Huff-fal és a fiatal tehetséget képviselő Nagy Dániellel át tudja hidalni a nehézségeket. „Úgy gondolom, ezzel tudjuk komoly szinten vinni a magyar motorsport hírét a világban” – tette hozzá. Még a versenyzők szerződéseibe is belemélyedt a csapatvezető: például, ha Huff megnyeri a bajnokságot, akkora bónuszt fog kapni, hogy „ő kellőképpen motivált emiatt”.

„Lehet, hogy drog, vagy hülye vagyok, de ez éltet!” 1

A korábbi Forma-1-es kommentátor, Szujó Zoltán kérdezte Zengő Zoltánt, Nagy Dánielt, Rob Huffot, a Zengő Motorsport alapítóját és versenyzőit, valamint Rozgonyi Ádámot, a Cupra hazai márkaigazgatóját a csapat sajtótájékoztatóján.

Huff elmondta, hogy annak régi vágású stílusa miatt nagyon szereti a Hungaroringet, mivel az Egyesült Királyságban is a legtöbb pálya ilyen, és nincs lehetőség hibázni. „Elmondanám a titkokat, de akkor megírnátok, úgyhogy nem fogom elmondani” – mondta nevetve a 2012-es világbajnok, amikor a magyarországi sikerei titkáról kérdezték (és lássuk be, igaza van).

A 41 éves versenyző ízig-vérig benzinvérűnek vallja magát, amit az is bizonyít, hogy elektromos túraautó még nem is próbált ki. „Az a jó hír, hogy zöld csapat vagyunk” – fűzte hozzá, utalva a csapat színére. Olyannyira a régi típusú autókat kedveli inkább, hogy két héttel korábban egy 24 hengeres versenyautót vezetett Spa-Francorchamps-ban. „Már megint ingoványos talajra kerültem, úgyhogy nem mondanék inkább semmit, magyarul meg pláne nem.”

„Lehet, hogy drog, vagy hülye vagyok, de ez éltet!” 2

Rob Huff és Nagy Dániel, a Zengő Motorsport versenyzői

2018-ban, szabadkártyásként épp Huff mögött célba érve intették le Nagyot a második helyen, ám a 24 éves magyar pilóta leszögezte, ilyenkor nem szerencsés, ha versenyzőként egy korábbi eredménnyel istápolja a lelkét. „Látni kell, hogy nem vagyunk sokan, tizenheten, de nagyon magas a színvonal. Nyilván szeretnék majd dobogóra állni, és nagyon jó lenne annak legfelső fokán ünnepelni, de ehhez egyelőre még nagyon sokat kell dolgozni” – tekintett előre hazai hétvégéjére.

Nagy tavaly – több mint három év után – tért vissza a Zengő Motorsporthoz, de mint mondta, akkor még teljesen mások voltak a körülmények. „Akkor még a WTCC-ben versenyeztünk, egy olyan autóval, ami nem annyira volt versenyképes, és azzal próbáltunk fejlődni, elcsípni az utolsó pontszerző helyeket. Ez most egy teljesen más projekt, hiszen az autónk teljesítménye megegyezik a többiekével” – hasonlította össze egykori és mostani zengős időszakát. Hozzátette: a szezon előtt azonnal igent mondott a felkérésre, de elégedett az eddigi teljesítményével, és reméli, tudják folytatni a fejlődést.

A Cuprát az ellátási hiány sem billentette ki

Rozgonyi Ádám, a Cupra magyarországi márkaigazgatója amellett, hogy a hazai importőr Zengő Motorsporttal folytatott együttműködéséről beszélt, a márka aktuális helyzetéről tartott felvilágosítást.

A Volkswagen-csoport támogatásának köszönhetően 190 százalékos növekedéssel, 79 ezer eladott autóval zárta a 2021-es évét a spanyol gyártó. A jelenlegi értékesítések 80 százalékát ráadásul a négyéves márka első önálló modellje, a Formentor adja. Később pedig nemcsak a motorspektrumát bővíti tovább a Cupra, de a következő bő két évben három új, köztük két tisztán elektromos modellt (Tavascane, UrbanRebel) dob piacra – ezekről itt írtunk részletesen.

„Lehet, hogy drog, vagy hülye vagyok, de ez éltet!” 3

Rozgonyi Ádám, a Cupra Magyarország márkaigazgatója

2022-ben pedig – a tavalyi eredményeket felülmúlva – a duplázás a Cupra célja, ráadásul a kilátások is biztatóak, amit jól mutat, hogy május végén máris 20%-os növekedés látszik az egész éves adatokhoz képest.

Zengő Zoltán álma a csapat álma is

Még a pandémia 2020-as kirobbanásakor újította fel a budapesti Kondorosi úton található bázisát a Zengő Motorsport, csakhogy azóta ki is nőtte azt. A helyszínen tartott tárlatvezetés során Zengő Zoltán elmondta, már tervben van a költözés – a mostani bázistól nem messze nézték ki maguknak a területet, ahová egy közel 2500 négyzetméteres új központot terveznek.

A versenyzés mellett ugyanis az eddiginél is nagyobb hangsúlyt akarnak fektetni az utánpótlásnevelésre Zengőék, ami nemcsak a versenyzők, hanem például szerelők, adat- és versenymérnökök képzését is takarná. Már a jelenlegi központban is kialakítottak volna egy, két teljes felszerelésből álló professzionális szimulátortermet, de ez már csak az új, külön oktatóközponttal rendelkező létesítményben fog megvalósulni.

A mostani helyszín is a „mediterrán, családias” csapatszellem jegyében hangulatos buliknak és csapateseményeknek ad otthont, mert Zengő meglátása szerint a professzionális sport mellett szükség van arra, hogy „egy kicsit éljünk, mert kib*szott rövid az élet, és szerintem tudnunk kell az álmaink megvalósítása mellett ki is kapcsolódni egy kicsit”.

A Zengő Motorsport további kulissza- és műhelytitkaiért lapozd végig galériánkat:

„Lehet, hogy drog, vagy hülye vagyok, de ez éltet!” 4
„Lehet, hogy drog, vagy hülye vagyok, de ez éltet!” 5

„Lehet, hogy drog, vagy hülye vagyok, de ez éltet!”

„Lehet, hogy drog, vagy hülye vagyok, de ez éltet!”

„Lehet, hogy drog, vagy hülye vagyok, de ez éltet!” 29
„Lehet, hogy drog, vagy hülye vagyok, de ez éltet!” 30
„Lehet, hogy drog, vagy hülye vagyok, de ez éltet!” 31
„Lehet, hogy drog, vagy hülye vagyok, de ez éltet!” 32
„Lehet, hogy drog, vagy hülye vagyok, de ez éltet!” 33
„Lehet, hogy drog, vagy hülye vagyok, de ez éltet!” 34
„Lehet, hogy drog, vagy hülye vagyok, de ez éltet!” 35
„Lehet, hogy drog, vagy hülye vagyok, de ez éltet!” 36
„Lehet, hogy drog, vagy hülye vagyok, de ez éltet!” 37
„Lehet, hogy drog, vagy hülye vagyok, de ez éltet!” 38
„Lehet, hogy drog, vagy hülye vagyok, de ez éltet!” 39
„Lehet, hogy drog, vagy hülye vagyok, de ez éltet!” 40
„Lehet, hogy drog, vagy hülye vagyok, de ez éltet!” 41
„Lehet, hogy drog, vagy hülye vagyok, de ez éltet!” 42
„Lehet, hogy drog, vagy hülye vagyok, de ez éltet!” 43
„Lehet, hogy drog, vagy hülye vagyok, de ez éltet!” 44
„Lehet, hogy drog, vagy hülye vagyok, de ez éltet!” 45
„Lehet, hogy drog, vagy hülye vagyok, de ez éltet!” 46
„Lehet, hogy drog, vagy hülye vagyok, de ez éltet!” 47
„Lehet, hogy drog, vagy hülye vagyok, de ez éltet!” 48
„Lehet, hogy drog, vagy hülye vagyok, de ez éltet!” 49
„Lehet, hogy drog, vagy hülye vagyok, de ez éltet!” 50
„Lehet, hogy drog, vagy hülye vagyok, de ez éltet!” 51
Fotó megosztása:

„A tapasztalat, a tudás, az elszántság, a hit és a szorgalom ebben a csapatban most megvan. Nagyon-nagyon büszke vagyok a csapatomra, ugyanis hiába lennék én, ha nem lenne mögöttem egy ilyen fantasztikus stáb. Ez pedig nemcsak Zengő Zoltán álma, hanem az egész csapatunk álma” – jegyezte meg.

Sokan megkérdőjelezték az elmúlt években, mit miért csinál Zengő Zoltán. „Ha egyszer sikerült felfedeznem Michelisz Norbit, eljutott a világkupa-szintig, és sajnos nem lehettem ott mellette, mint csapat és autómárka, akkor legyen egyszer egy olyan, ahol ott tudok lenni. Hiányzik ez az érzés” – fejtette ki, hozzátéve, üzleti tervet már egyáltalán nem lát az álmaiban.

Ha meglátja valakiben a tehetséget, és azt kamatoztatni is tudja, szeretné, ha ez a Zengő Motorsportnak is sikerülne.

„Lehet, hogy drog, vagy hülye vagyok, de ez éltet!”

– jelentette ki kertelés nélkül. „Az éltet, hogy győzünk, fent állunk a dobogón, megszólal a magyar himnusz, és mint egy hülye gyerek, elkezdek zokogni.”

Egy vagyonba került a tavalyi év a Zengő Motorsportnak

2021-ben dupla kihívással kellett szembenéznie a Zengő Motorsportnak, mivel nemcsak a WTCR-ben, hanem az újonnan indult elektromos bajnokságban, az ETCR-ben is helyt kellett állniuk a Cupra partnereként. A magyar csapat a spanyol márkával együtt annyira eredményesen szerepelt a sorozatban, hogy a csapatbajnoki cím mellett – Mattias Ekström révén – az egyéni kiírást is megnyerte.

Ennek ellenére az idei program túlzás nélkül az utolsó utáni pillanatban állt össze: alig tíz nappal az idény első futam előtt jelentették be, hogy Rob Huff-fal és Nagy Dániellel indulnak a WTCR-ben, és ezzel a benzines Cuprák számát is lefelezték, tartalékversenyzőként pedig Boldizs Bence is marad a csapat kötelékében. Az már korábban világossá vált, hogy az ETCR-projektet nem folytatják Zengőék, így azt Ekström csapata, az EKS vette át.

„Lehet, hogy drog, vagy hülye vagyok, de ez éltet!” 52

Mint az a sajtótájékoztatón kiderült, 3,6 millió euróba, átszámítva 1,4 milliárd forintba került a tavalyi évad. A tetemes kiadások annak tudhatóak be, hogy a négyautós WTCR- és a kétautós ETCR-projekt miatt összesen 80 ember fizetéséről és – a versenyhétvégéken – ellátásáról is gondoskodni kellett. Öt-hat kamionnal járták a versenyhelyszíneket; olyan is előfordult, hogy A-ból B-be 17 bérelt autóval jutottak el – ez jelenleg hattal is megoldható.

Rajongók is felkerülhetnek a Zengő Motorsport autóira

Akik látták a Zengő Motorsport két Cuprájának idei dizájnját, rögtön feltűnhetett nekik, hogy azok oldalain egy-egy kérdőjel ékeskedik. A mögötte rejlő üzenet az első pillanattól fogva sejthető volt, de az alapító-tulajdonos ezúttal egyértelműsítette is azt. „Helló, szponzorok, mi van ebben a világban?” – tette fel a kérdést Zengő Zoltán az autó oldalára mutatva. Hangsúlyozta: nem a Molnak szól az üzenet, az állami olajvállalat ugyanis továbbra is támogatja a csapatot.

A hétvégi, egyébként ingyenesen látogatható Super Racing Fesztiválon az eddiginél is nagyobb visszhangot kapnak a kérdőjelek. A verseny napjára ugyanis rajongók fényképei, üzenetei fogják elárasztani a magyar alakulat autóit, jelezve, hogy kitartanak a Zengő Motorsport mellett. Az ehhez kapcsolódó tagsági program részleteiről majd a csapat Facebook-oldalán olvashatnak a szolidáris érdeklődők, Zengő pedig arról is biztosította a sajtó képviselőit, a fóliázópartner már készenlétben áll a szombat esti feladathoz.

„Lehet, hogy drog, vagy hülye vagyok, de ez éltet!” 53

Hahó, szponzorok! A kérdőjel nektek szól!

Tavaly a Hungaroringen is beleshettünk a Zengő Motorsport kulisszáé – az akkor készült háttéranyagunk itt olvasható el: