Lelkes autóbuziként a meglehetősen visszafogott 2018 után nagyon vártuk ezt az új évet: jó pár igen ígéretes modell érkezik 2019-ben. Ebben a cikkben összegyűjtöttük azt a tíz fontos modellt, amit ugyan már láttunk valahol a világban, de a magyar utcaképet csak az idei évben kezdik színesíteni – és a tíz legérdekesebb, idén elénk kerülő újdonságot, amelyekről még mi is csak kósza híreket hallottunk.

A hazai piacra hamarosan befutó tíz érdekes újdonság

1, Porsche 911

Igazán erős és drága sportautót már ne rendeljen meg senki, amíg meg nem érkezik a hazai szalonba (igen, abba az egybe, a Szerémi útra) az első 911-es demóautó és nem nézi meg! A kocsit még nem vezettük, csak a jobb első ülésből örömködtünk végig pár kört a Hockenheimringen, de így is igen meggyőző volt ereje és élénksége. Az új modell persze elsősorban nem is vezetési élményből nyújt majd lényegesen többet, mint eleve csodálatos elődje, hanem vezetéstámogató és infotainment-elektronikából.

A 992-es röntgenrajza

2, Porsche Taycan

Szupersport-túralimuzin-vásárlók, szintén tessék még kicsit visszatartani! A Porsche elektromos négyajtósa a Panamera-stílust ötvözi majd a Tesla-surrogással. A Taycan igazi újdonsága villanyautóként nem is a nagy teljesítmény (600 lóerő) és a 3,5 másodperces 0-100 lesz majd, hanem az extrém intenzív gyorstöltési kapacitás: állítólag 15 perc alatt lehet majd úgy 400 km hatótávot “tankolni” a kocsiba egy új, 300 kW-os villámtöltési szabványnak köszönhetően. Már persze csak akkor, ha talál is megfelelő szupertöltőt az ember az út mellett. Nálunk még – nem talál.

A Mission-e koncepció neve Taycanra változott a szériagyártás kezdetére

3, Toyota Camry

Hosszú szünet után a legjobb pillanatban, a dízel-gyűlölethullám közepén tér vissza az európai piacra az amerikaiak kedvenc Toyotája, a hazai mércével középkategóriásnak számító Camry, hibrid hajtással. A kocsit már vezettük, szemérmesen álcázva, az első hivatalos magyar rendszámú tesztautóra márciusra van ígéretünk!

Az utóbbi 15 évben Amerika egyik legnépszerűbb autója volt a Toyota Camry, mely hamarosan elérhető lesz az európai vásárlók számára is, de csupán egyetlen hibrid hajtáslánccal – se dízel, se az USA-ban elérhető V6-os benzines nem lesz

4, Audi e-tron

A kocsit Abu-Dzabiban decemberben már kipróbálhattuk, de a forgalmazás csak idén, az első negyedévben valamikor indul majd meg nálunk. A 408 lóerős, nem sokkal 30 millió alatti induló árral várható villany-SUV a Tesla Model X és a Jaguar i-Pace vásárlóközönsége számára jelenthet új alternatívát, méretben is, árban is a két már meglévő, hasonló jellegű kocsi közé lőtte be az Audi az e-tront.

4,9 méter hosszú, inkább Q7 mint Q5

5, Mercedes EQC

A Merci is készül már az e-SUV-piacra. 408 lóerős teljesítményével, 70 ezer euróra ígért (23 millió forint) induló árával az EQC az e-tron olcsóbb konkurensének ígérkezik. Hazánkban 2019 második felében jelenik meg.

A vízhűtéses, fedélzeti váltóáramú akkutöltő 7,4 kW-tal tölt, de ha a tulajdonos felszereltet otthonában egy egyenáramú fali töltődobozt, akár háromszoros teljesítménnyel tölthető az akku. A maximális megengedett töltési teljesítmény 110 kW

6, Tesla Model 3

Nálunk hivatalosan továbbra sem árulják a Teslát, de a hazai utakon mégis temérdek újonnan vagy használtan magánimportban behozott, netán törötten importált és itthon megjavított Model S és pár Model X jön-megy, csendesen, tisztán. A Model 3 sokkal olcsóbb, mint a két nagy Tesla, kb. 19 millió forintos német listaára már a BMW i3-mal is versenyképessé teszi. Le mernénk fogadni 50 kWh áram árába (ennyi a kapacitása a legkisebb Model 3 – akkunak), hogy jövőre nálunk is tucatjával jelennek majd meg a magyar zöld rendszámos szürkeimportos kis Teslák.

Tesla Model 3

7, Citroën C5 Aircross

A Peugeot 5008 testvérmodelljét nemrég már vezethettük a sivatagban, az idén pedig a magyar piacra is megérkezik a tágas családi szabadidő-autó. Később konnektoros hibrid is jön majd belőle.

4,5 méteres hosszával még kezelhető méretű a C5 Aircross

8, SEAT Tarraco

A VW Tiguan AllSpace és a Škoda Kodiaq ikertestvére még nem konfigurálható a hazai SEAT-weboldalon, de ha majd az lesz, okozhat meglepetéseket a piacon a kedvelt VW-technika a divatos formával és a márkára jellemző visszafogott árazással. Amúgy persze semmilyen meglepetést nem okozott, amikor vezettük: egy jó kis korszerű Volkswagen ez is, kiváló használhatósággal és kevés lélekkel.

A Tarraco a harmadik és legnagyobb SUV a SEAT kínálatban

9, Audi A1 Sportback

Szögletesebb és mérgesebb dizájnnal jön az új Audi A1. A kocsit még nem vezettük, de heteken belül megjelenik a magyar piacon. Németországban már ára is van: ott az alapmodellt (1.0 TSI) 21 150 euróért, kb. 6,8 millió forintért kínálja a cég.

Audi A1 Sportback

10, Škoda Scala

Ugyan még nem vezettük a Rapidhoz meglepően hasonló méretű-jellegű, Mikuláskor bemutatott új Škodát sem, de már mindent tudunk róla. Kivéve az árát. Arra még májusig várnunk kell, és aki mostanában ekkora kocsit keres, várjon is! A Simply Clever márka nem szokott csalódást okozni semmilyen kategóriában, amelyben megjelenik egy-egy pofás, jó árú új modelljével.

Škoda Scala

A tíz legjobban várt világpremier

1, Új Volkswagen Golf (és Audi A3 és SEAT Leon)

Minden titkos még, csak az nem, hogy 2019-ben igenis lesz nyolcadik generációs Golf, valamint megérkezik a vele műszakilag azonos SEAT Leon és a vele műszakilag valószínűleg azonos új Audi A3 is. A Golf értékesítése 2020 első negyedévében kezdődhet.

Egyelőre ennyi a biztos a 2019-es Golf formájából – ez a legfrissebb, decemberi hivatalos közlés a kocsiról

2, Új, fronthajtású (fúj!) 1-es BMW

Immár nem a BMW kap technikát a MINI-től, hanem gyakorlatilag egy MINI-t árulnak majd elsőkerék-hajtással, BMW-emblémával, 1-es modell néven 2019-től. A kocsi formájáról még csak kémfotókat láthattunk.

3, De bezzeg hátsókerék-hajtású új Alfa Giulietta

Az Alfa pont ellenkező utat jár be, mint a BMW. A semmiből jött, szép és izgalmas Giulia után 2019-ben megérkezik a kisebb, ötajtós új Giulietta is, hátsókerék-hajtással a prémiumosabb feeling kedvéért. Reméljük, hogy ebben a modellben már lesz ESP-kikapcsológomb is, mert a Giuliában (kivéve az 500 lóerős QV csúcsmodellt) nem lehet kikapcsolni a menetstabilizálót, a fix elektronikus mankó pedig sokat elvesz a klasszikus hajtás élvezeti értékéből.

4, Új Land Rover Defender

Az ős-kocka gyártását lezárta a Land Rover. Az idén érkező új modell műszakilag sokkal korszerűbb autó lesz, korábban elektromos változatról is szót ejtett a gyártó mint lehetőségről.

Szlovákiában készül majd az új Defender

5, Új Nissan Juke

A Nissan legkisebb szabadidő-autója is generációt vált az idén, nyolc év gyártás után. A második szériáról egy dolgot tudni biztosan: nem lesz már belőle dízel. A kocsi formájáról még csak sejtéseink lehetnek: alighanem a Gripz tanulmány idomai köszönnek vissza róla, a szériagyártáshoz szelídítve.

Nissan Gripz koncepcióautó

6, Új Merci GLA

Halad a gőzhenger: a megújult A-osztály és második negyedévre várható CLA után törvényszerű a kis Merci-szabadidő-autó, a GLA új generációjának érkezése. Sok meglepetésre nem számítunk: a jelenlegi GLA a kifutott A enyhén emelt változata tulajdonképpen, az új modellel is bizonyára ezt a receptet követi majd a gyártó.

7, Új Opel Corsa és új Peugeot 208

Állítólag 2020-tól már elektromos hajtással is kapható lesz az új generációs Corsa, amely lényegében nem is Opel lesz már, hanem PSA-modell. Mert micsoda véletlen: a Peugeot 208-ból is pont idén érkezik az új generáció. Mindkét kocsit a Genfi Autószalonon nézhetjük majd meg a maguk valójában.

7, Volkswagen Neo

Három különböző hatótávval, várhatóan Neo néven érkezik a VW új elektromos modellje, egy Golf méretű autó. A Neo csak az első lesz a sorban a VW villamos hajtású termékvonalából, később jön majd egy nagy szedán és egy kisbusz/furgon is. A magyar Volkswagen-szalonokba 2020 első negyedévében futhat be.

A VW-nél a teljesen önálló MEB-platformra épülnek a villanyautók a jövőben

8. Kia Soul és E-Soul

A koreai SUV ugyan időközben Niro néven nagyon közeli belső vetélytársat kapott, mégsem tűnik el a Kia kínálatából. Az új modell korszerűsített dizájnnal, de változatlanul hagyott formai alapokkal érkezik az idén, és továbbra is elérhető lesz elektromos hajtással is.

Los Angelesben már tavaly év végén bemutatták a 2020-as modellévre tervezett új Soult

9, Honda e-Urban

A viccesen retró kis Honda szerencsére nem maradt koncepciómodell, elektromos hajtással az idén valóban sorozatgyártásba kerül. A gyártó már a tavalyi Genfi Autószalonon vett fel előrendeléseket a kocsira, de a gyártás és utána az európai értékesítés csak őszre-télre indulhat meg.

Honda e-urban, négyszemélyes kisautó. Az év végén érkeznek Európába az első példányok

10, Polestar

A Volvo új presztízsmárkája 600 lóerős hibrid sport-túrakupéval mutatkozik be az idén. A kocsi már nem is igazán lesz Volvo, egy kínai gyárban készül majd, de az érdeklődést ez cseppet sem befolyásolja, ahogy az erősen prémiumos árképzést sem: előzetes hírek szerint 45 millió forint körüli összeget kell majd kifizetni a Polestar 1-ért.

Polestar 1