Röviden – Citroën C5 Aircross | |
---|---|
Mi ez? | A Citroën 2017-ben bemutatott és eddig csak Kínában elérhető kompakt méretű SUV-jának friss, európai változata |
Mit tud? | Szabadidő-autó létére komfortos és jól variálható, nagy csomagtartóval |
Mibe kerül? | Bár egyes országokban már 2018 végétől elérhető a modell, hozzánk csak a jövő év elején érkezik, így ára is csak kicsivel azelőtt lesz |
Kinek jó? | Aki a tömeggel sodródva szabadidő-autóra vágyik, de valami stílusosabb, praktikusabb darabnak örülne igazán |
Öt év alatt a kompakt szabadidő-autók piaci részesedése több mint duplájára nőtt. Míg 2012-ben 4,5 milliós volt ez a piac, addig 2017-re a 10 milliós határt is elérte és nagyon úgy fest, ez a lendület kitart még egy darabig. Így nem meglepő, hogy a legtöbb autógyár ezt a vonalat tolja teljes erőből. A Citroën is.
Ugyan a C5 Aircross nem egy vadiúj modell – Kínában tavaly, 2017-ben mutatkozott be – Európába csak most érkezett meg. Mókás részlet, hogy mi pedig Afrikában vezethettük először.


Íme a praktikus francia szabadidő-autó
Íme a praktikus francia szabadidő-autó
















































Elsőre ugyan hülye ötletnek tűnik egy csupán elsőkerék-hajtású autót ledobni az Atlasz-hegység lábához, majd odalökni az újságírók elé, hogy tessék, gyötörjétek kedvetekre. Pedig egyáltalán nem volt rossz húzás a megszokott, tükörsima spanyol, francia utakat kráterekkel szabdalt, többé-kevésbé aszfaltozott, vagy éppen apró köves sivatagi útra cserélni. Rögvest kiderül, hogy miért.