Röviden – Cupra Ateca 2.0 TSI 300 LE DSG 4DRIVE | |
---|---|
Mi ez? | A Cupra Ateca igazából egy SEAT Ateca, nagy, erős motorral, összkerék-hajtással és gonoszra maszkírozott kasztnival. Ez az új spanyol márka első saját modellje, amit ha minden jól megy, több is követ |
Mit tud? | A VW építőkockáiból összerakott sportos SUV, ami nagyon egyedinek szeretne látszani |
Mibe kerül? | A Cupra Ateca árlistája 15,286,570 forinttól indul, amit már csak különféle extrákkal lehet tovább növelni, drágább motort, bonyolultabb hajtásláncot nem lehet hozzá rendelni |
Kinek jó? | Aki úgy szeretne egy vadonatúj, szinte ismeretlen márka autójába ülni, hogy közben kipróbált műszaki tartalmat szeretne a feneke alatt tudni, az örülhet a Cupra Ateca-nak |
A Cupra vadi új autómárka, amely a SEAT-ról leválva, 2018-ban vált önállóvá. Korábban a Volkswagen csoport tagjaként működő SEAT legsportosabb, legerősebb modelljein díszlet a Cupra felirat. Ezek közül próbáltunk már többfélét, és szerettük is őket, de a spanyolok úgy érezték, ennél több lehetőség van a névben, így egyszer csak kreáltak új logót is a már bejáratott név mellé, majd piacra dobták a Cupra márkát. Ami egyelőre azért mégiscsak egy SEAT, igaz, abból valóban elég sportos darab. Megjelenésében és műszaki tartalmában egyaránt.
A Cupra Ateca alapját adó SEAT Ateca már nem újdonság, próbáltuk már kicsike, háromhengeres motorral, és 150 lóerős, kétliteres dízelmotorral, összkerék-hajtással, valamint kézi váltóval is. A Cupra, mármint a SEAT nélküli, pedig már megint teljesen más kaliberű járgány a maga 300 lóerős benzinmotorjával, 4×4-es hajtásával, DSG váltójával.

A négy kipufogócső valódi