A Macanon egész csomó apró változtatást végeztek a vezetési élmény javítása érdekében (például a kanyarból kigyorsításkor az új tartóbakokon kisebbet billen a motor!). A gyakorlatban ezeket külön-külön persze nemigen érezni, az összhatás meg nagyjából ugyanaz, ami volt: gyors, agilis, méretéhez, magasságához képest felfoghatatlanul kezes autó a kisebbik Porsche-SUV. Feszesebb, élénkebb és főleg harmonikusabb, mint bármi más a prémium-kompakt-szabadidőautók szegmensében. A kormányzás precíz, a rásegítés tökéletes. A fék érzékeny és finoman adagolható. A futómű pedig pontos és ügyes. Beállításában Porschéhoz illően sokkal inkább az úttartás, a stabilitás a lényeg, mint a komfort, de a feszességet átlagosan vacak úton simán kompenzálja a nagy tömeg, civilizáltan közlekedve nem kényelmetlen a Macan.
A kétliteres alapmotor nem rossz, alacsonyan ébredő nagy nyomatéka (370 Nm már 1600-as fordulaton) elég a papíron csaknem 18 mázsás testhez. Érdekes, hogy ez a motor, ami többé-kevésbé ugyanaz, amit nemrég az Audi Q3-ban próbáltam 230 lóerővel, mennyivel jobban teljesít Porsche-embléma mögött. Ebben nem érződik gyengének és a gázreakció is élénk, Euro 6 ide vagy oda. A hangja viszont minimális; az alap-Macan elegáns, finom prémiumautó, ami történetesen egész jól megy.
A négyhengeres kis motor szomorú látvány a Macan motorterében
Az S-változat sokkal erősebb ugyan, de ő már nehezen tudja megmutatni erejét. Mint a legtöbb mai nagy benzines turbómotor, szenved és fuldoklik az Euro 6 igájában. Mindkét motort felszerelték a benzines részecskeszűrővel, de a fojtás, a teljesítmény lassú, mondhatni unalmas felépülése a nagyobb motoron érződik inkább. Semmi turbós nekilódulás, lökés, hátbavágás nincs, csak lélektelen gyorsulás, ha lepadlózzuk a gázpedált. 354 lóerő szerepel a katalógusban a V6-os mellett, de érzésre nem tűnt még háromszáznak sem.
Segít egy kicsit ezen a lomhaságon, ha kézi üzemmódba kapcsoljuk a váltót. A kormány mögötti fülekkel kapcsolgatva élet költözik a motorba, pontosabban a hajtásláncba, így már valóban úgy rángatja a sok ló a szekeret, ahogy illik egy ekkora ménesnek. Az összkerékhajtással a teljesítmény még hétköznapi autós számára is egész jól kiautózható: a Macan S gyors, de nem veszélyes autó, valahogy úgy, mint ahogy az RS-Audik. Csak lehetne egy kicsit harsányabb, ha már Porsche. Mondjuk annyira, mint az RS-Audik.
Részecskeszűrő került mindkét benzinmotorra
A hajtásláncon kívül minden teljesen rendben van. Kényelmes, jól tartó ülések, a sajátosan porschés hangulat és elrendezés dacára egész jól használható, bár némi megszokást igénylő kezelőszervek, műszerek (igen, ezt a Porschét is a kormány bal oldalán lévő gyújtáskapcsolóval kell indítani) veszik körül azt a szerencsést, aki ilyen kocsiban ül. A minőségérzet pedig elképesztő, a Macant továbbra is áthatja a megbonthatatlanság, a csaknem örökké tartó romolhatatlanság szelleme.
Egy dolog hiányzott csak: a Head-Up Display. Nemcsak azért, mert szinte minden konkurens modellhez rendelhető, meg mert divatos, hanem mert egy ilyen gyors kocsiban kifejezetten előnyös, ha nem kell folyton a kormány mögé pillogni. De HUD nincs és nem is lesz: állítólag azért, mert nem fért volna el egy komoly, valóban a szélvédőre vetítő egység a műszerblokk mögé.