Négy év. Ennyi idő kell, hogy ingervadász világunk megunjon egy típust, és futószalagon jöjjön a ráncfelvarrt verzió. Jelen esetben a Renault Mégane és Scénic frissítése. A nemzetközi bemutató után hazai környezetben vettük szemügyre a kedvelt franciákon történt szembeötlő változásokat.
A frissítések általában kötelező felzárkózó csomagot hoznak az aktuális trendekhez, az új Renault modellek ennek jegyében LED-es nappali menetfényt kaptak, valamint az átrajzolt frontrész jelent még könnyen felismerhető különbséget. Itt a különböző modellcsaládok eltérő mértékben kaptak krómszerűen csillogó és fényes, fekete díszítő betéteket. A háromajtósnál szinte már túlzásba is vitték, a ködlámpák melletti két hatalmas fényvisszaverő sörnyitó nem az átlagízlésnek való.
A felszereltségi lista hat új felnivel, két színnel, belül szintén hat új kárpittal bővült, de a külsőt érintő változások mellett a biztonsági extrák terén is megtörtént a felzárkózás. Sávelhagyás figyelmeztető rendszer, Automata reflektor, tolatókamera, visszagurulás gátló, hogy csak a legfontosabbakat említsük.
Fájó ponton javított a Renault, az eddig középkonzolon kandikáló RCA ajzat helyett saját zenénket immár USB porton keresztül is lenyomhatjuk a Bose hifi torkán.




s a gyári ígéret szerint beéri 3.8 liternyi üzemanyaggal száz kilométerenként. Aki több erőre vágyik annak ott a sokat dicsért, nyomokban Forma-1-es technikát tartalmazó 1.6 literes verzió 130 lóerővel, és lendületes lódulást biztosító 320 Nm nyomatékkal. Ez utóbbit tavaly a Frankfurti Autószalonra menet behatóan teszteltük. Akkor egy Grand Scenic orrában ült, és kulturált járása, agilis viselkedése és komoly igénybevétel melletti tűrhető fogyasztása mindenkit megnyert.
Várhatóan a Mégane cipelése közben sem veszít tehetségéből, a rövid próba alatt mindenesetre csak erre lehetett következtetni. A sok apróság tényleg üdítően hat a francia párosra, csökkent a távolság a kütyüparádéval taroló Ford Focushoz, Opel Astrához képest.



