Az elektromos hajtás elterjedése alapvetően módosította az autók esztétikáját: a hűtőmaszk elveszítette funkcióját, a helyére beépített sima panel – vagy pláne a komplett elem teljes elhagyása – nem felel meg a vevők egy jelentős részének: ők ragaszkodnának a hagyományos megjelenéshez, még ha a rácsszerkezet elhagyásából adódó kisebb légellenállásának és az azzal járó kedvezőbb energiafogyasztásnak örülnek is. Tovább bonyolítja a helyzetet, ha belső égésű motorral is készül a modell: ilyenkor két eltérő funkcionalitású megoldást kell egyetlen dizájnban ötvözni.

Az idén szeptemberben debütáló új Mercedes-Benz GLC mindezen dilemmákra megpróbál megoldást javasolni. A megvilágított peremű tejüveg idom fizikailag sík, de optikailag tagolt, minimális légellenállás mellett biztosítja kellő mennyiségű levegő átáramlását, a megvilágított peremű rácsháló pedig különleges látványossággá varázsolja az autót.

Opcióként teljes háttérvilágítás is elérhető lesz az üvegből készült hűtőmaszkhoz: ennél 942 darab fénypont borítja fénybe az orr-részt – ez a megoldás egyébként animálható is, így megfelelő vezérléssel fényjátékkal szórakoztathatjuk a közlekedés többi résztvevőjét.

Nem ez lesz a következő generációs GLC egyetlen újdonsága: itt debütál majd a Mercedes-Benz frissen kifejlesztett MB.OS operációs rendszere, valamint az először a márka luxusmodellein megismert Hyperscreen következő kiadása.

A Mercedes innovatív streakben van, már az ezer háromágú csillag orrdísze sem volt konvencionális…