A középkategóriás C10 után megérkezett Európába a Leapmotor B10, a Stellantis kompakt szabadidőjárműve. Amely úgy tűnik, megteremtheti a vevők korábbi várakozását a kínai autókkal kapcsolatosan. Azaz, hogy jó az áruk. Persze az itt szereplő állítások nemzetközi árak összehasonlításán alapulnak, azok a leendő magyarországi árakra, illetve a konkurensekkel összehasonlított árarányokra nézve sem előrejelzésnek, sem ígéretnek nem tekinthetők. Érdekes azonban mégis ránézni. 

15 fotó

A jellegtelen letisztult formatervű crossover 4515 mm hosszú és 1885 mm széles; magassága 1655 mm, tengelytávja pedig 2735 mm – ez utóbbi tágas férőhelyet ígér, amit a gyártó a szegmens egyik legjobbjaként jellemez. Az utastér belső hossza (az első lábtértől a hátsó üléstámláig) mindenesetre 239 cm, a fejtér mindkét üléssoron meghaladja az egy métert.

Hibrid árban ad villanymotort ez az autó 6

Villanymotorból csak egyféle van, akkuból viszont két méret választható. A 218 lóerős, 240 Nm-es erőforrás (ugyanaz mint a C10-esben) 8,0 mp alatt gyorsítja 0-ról 100 km/órára az autót, a végsebesség 170 km/óra. A kisebbik, 56,2 kWh-s akkumulátorral 361, a 67,1 kW-ossal 434 kilométer a WLTP-szabvány szerint mért maximális hatótávolság. Mindkét akku 11 kW-os váltóáramú és 168 kW-os egyenáramú töltést támogat, 30-ról 80 százalékra 20 perc alatt tölthetünk (az nem derül ki, melyik akkumulátort; vélhetően mindkettőt).

Hibrid árban ad villanymotort ez az autó 7

A belső környezet meghatározó elemei a 14,6 colos, lebegő érintőképernyő és az 1,8 négyzetméteres, fix panoráma napfénytető – mindkettő alapáron. A keréktárcsák 18 colosak, van panoráma kamerarendszer és az EU-s előírásoknak megfelelő vezetőtámogató csomag. A gazdagabb felszereltségi szinten szellőztetett, fűthető első üléseket is adnak.

Hibrid árban ad villanymotort ez az autó 8

Az infotainmentrendszer támogatja az okostelefon-integrációt, az idei év végétől vezeték nélkül, mobil adatkapcsolaton keresztül frissíthető, és egy sor funkció távvezérelhető okostelefonos alkalmazásból.

Hibrid árban ad villanymotort ez az autó 9

Ami pedig az árat illeti, Európában piactól függően 29 900 euró körül indul az autó. Ez átszámolva 12 millió forint alatti vételárat jelent, ami a hazai árak vonatkozásában nem jelent semmit, az viszont biztos, hogy ennyi pénzért más márkáknál vagy hibrid C-SUV-okat kapunk (pl. Renault Arkana Mild Hybrid 30 500 euró), vagy egy méretosztállyal kisebb elektromos modellekkel (pl. Opel Frontera Electric 28 990 euró) kell beérnünk. Németországban a Volkswagen ID.4 alapára 40 335 euró, Peugeot e-3008-at 48 750 eurótól, Ford Explorert 39 900 eurótól, Renault Scenic E-Tech modellt 40 400 eurótól lehet venni. 

Még nincs, de lesz hasonló árban kompakt villany-SUV: az MGS5 (Nagy-Britanniában 28 495 font, azaz 33 000 euró) a második félévben érkezhet Európába: