Ezzel az autóval támadhat fel az Opel 1

Az Opel mára teljesen elektrifikálta a modellkínálatát, magyarul minden személyautóból létezik elektromos hajtású kivitel is. Sőt, van elektromos választék haszonjárműből is. Most pedig az egyik legjobban pörgő szegmensbe, a kompakt méretű, szabadidő-autó/crossover kategóriába hoztak új modellt, az Opel által régebben már használt, jól csengő Frontera név újrahasznosításával. Az új, elektromosként és hibridként is kapható Fronterát hazai pályán próbáltuk.  

Ezzel az autóval támadhat fel az Opel 2

113 lóerős az elektromos Frontera

Külső

Méretben a 4151 milliméter hosszú Opel Mokka és a 4650 mm-es Opel Grandland közé kell elképzelni a tornasorban a Fronterát, ami 4385 mm hosszú, 1849/2020 mm széles és 1635/1655 mm magas, attól függően, hogy van-e tetőcsomagtartója, vagy sem. Tengelytávja 2670 milliméteres, fordulóköre pedig 11,5 méter. Modellenként változik az üzenet is, legalábbis az Opel szerint.

Ők úgy gondolják, a Mokka kompakt méretben kínál progresszív dizájnt, a Grandland pedig a csúcskategóriát képviseli, a legfejlettebb technológiával. Közéjük furakodik a lényegre fókuszáló, robusztus megjelenésű, akár hétüléses változatban is elérhető Frontera. 

10 fotó

Ha valahonnan ismerős a klasszikus crossoveres formát hozó, műanyaggal meglocsolt Frontera profilból, az nem véletlen. A Stellantis más emblémával is árulja ezt a modellt, amit azért megpróbáltak úgy átszabni, hogy illeszkedjen az adott márka dizájnjához. Az Opelnél ezt a jellegzetes nappali fény jelenti, illetve a fényes fekete Opel Vizor, ami a két fényszóró között látható, már jó ideje a márka modelljein. Hátulról sem egyforma a két rokon, valamivel izgalmasabbak az Opel lámpái, amire még nagy betűkkel kirakták azt is, hogy Frontera. 

Ezzel az autóval támadhat fel az Opel 8

Frontera felirat az autó fenekén

Belső

Egyszerű, élhető, praktikus tér várja a Frontera belsejében az utasokat. A világos színek, betétek sikerrel dobják fel az utastér hangulatát. Aki ült már más Stellantis-termékben, annak itt ismerősek lehetnek a konszern által gyártott egyen kezelőszervek, nincs nagy jelentősége, valószínűleg ők vannak kevesebben. A kellemes tapintású, díszvarrással cicomázott kormány az egyetlen része, ami hangsúlyosan opeles. Ott virít rajta a modernizált embléma, és formára is pont olyan, mint a többi Opelben. 

20 fotó

Két darab, egyenként 10 colos kijelző található a kabinban, egyik a vezető előtt, a másik a középkonzolon. Legalábbis a jobban felszerelt változatnál, ugyanis a belépőváltozat központi képernyő nélkül érkezik. Helyette egy praktikus, beépített telefontartó kerül bele, amit Smartphone Stationnek neveznek, ahová a sofőr kiteheti a saját telefonját, amin a megfelelő applikáció letöltése után az autó funkcióit is tudja kezelni, de a zenét, telefont is lehet róla vezérelni.

Sajnos vezeték nélküli töltőpont ilyenkor nem fedezi a telefon és az autó közötti kapcsolat energiaigényét, így hosszabb használat mellett muszáj kábellel összekötni a telefont és az autót.

Ezzel az autóval támadhat fel az Opel 14

Alul kissé lapított kormányt kapott a Frontera

Zsebekben, üregekben 23 liternyi cuccnak van helye a Frontera belsejében. Egyedi húzás a középkonzolt körbeölelő széles gumipánt, amivel kisebb-nagyobb dolgokat lehet rögzíteni. És itt, a pánt alatt rejtőzik az a cápa is, amit Opelekben szoktak eldugott helyekre elhelyezni. Ha már Opel, akkor eszünkbe juthat, hogy a márka modelljeibe általában rendelhetők extra kényelmes, hátbarát ülések is. Sajnos a Frontera kilóg ebből a sorból, nincs AGR minősítésű ülés az opciók között, de nem kell aggódni, az IntelliSeat fantázianevű ülés is komfortosabb az átlagnál. 

Ezzel az autóval támadhat fel az Opel 15

Komfortosak az első ülések

Belseje a magas építésnek köszönhetően tágas, a lábtér óriási, és fejtér is van bőven. Létezik belőle hétszemélyes változat is, illetve ha pontosan akarunk fogalmazni, akkor 5+2 személyes, mert a leghátsó sort inkább csak gyerekeknek vagy gyerekméretű felnőtteknek ajánlja a gyár. Ebben a második sor lábtere is valamivel kisebb, és nincs tologatható üléssor sem, hogy lehessen dönteni a nagyobb raktér vagy komfortosabb utastér között. 

Csomagtartója alapállásban sem kicsi, sőt, a 460 literes befogadóképesség kifejezetten jónak számít, és a háttámlák ledöntésével tovább, egész 1600 literig növelhető a raktér mérete. Fedélzeti rendszerének menüje logikus, a berendezés sebessége, képminősége rendben van, és kapunk valódi gombokat a klíma vezérléséhez, sőt, a modern autók kötelező, idegesítő marhaságainak egyszerű kikapcsolásához is. 

Ezzel az autóval támadhat fel az Opel 16

Apró gomb, de sokat javít a vezető életminőségén

Technika

Jelenleg hibrid és akkumulátoros elektromos változat kapható az újkori Fronterából. A benzinmotorra épülő hibridekben 1,2-es motor található, ami 100, illetve 136 lóerős teljesítmény leadására képes. Ezt egészíti ki a 21 lóerős elektromos motor, és együtt hozzák össze a 110 vagy 145 lóerős rendszerteljesítményt, 205-230 Nm-es nyomatékkal.

Ezekben az akkumulátor parányi, mindössze bruttó 898, nettó 432 Wh-s. Váltóból csak hatfokozatú automatikus kerülhet az autókba, a gyorsulás 11 és 9 másodperc ‒ értelemszerűen az erősebb gyorsul jobban ‒, a csúcssebesség pedig 180 és 190 km/óra. Fogyasztásuk a WLTP-szabvány szerint 5,5-5,2-5,3 liter, itt váratlan módon az erősebbnél szerepel a jobb fogyasztási adat. 

Ezzel az autóval támadhat fel az Opel 17

Frunk nincs, a motortér megtelt

Az elektromos változat csupán 113 lóerős lehet, a csúcsnyomaték ennél 125 Nm. akkumulátorból 44 és 54 kWh-s is található a műszaki adatok között, előbbi 305, utóbbi 400 kilométeres hatótávot ígér, de a hazai árlistában jelenleg csak a 44 kWh-s szerepel. Az autó megfontoltan, 12,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre, és legfeljebb 143 km/órával képes haladni. Tölteni alapból 7,4 kW-tal lehet AC-töltőről, de 100 ezer forintért 11 kW-os fedélzeti töltőt is lehet venni. Az egyenáramú gyorstöltés maximuma 100 kW. 

Ezzel az autóval támadhat fel az Opel 18

A gyorstöltés maximuma 100 kW

Vezetés

A hazai bemutatón mindössze egy kurta körre tudtuk elvinni a Frontera elektromos változatát. Így túl sok nem is derült ki arról, hogy milyen vezetni. Annyi viszont igen, hogy az egyszerű megoldásoknak vannak hátrányai is, menet közben a futómű felől és a külső tükrök környékéről is jönnek zajok. Városban, kisebb tempónál már nem zavaró a menetzaj, az autó jól átlátható, és a 10,5 méteres fordulókörrel is problémamentesen lehet manőverezni. 

A motor teljesítménye passzol az autó hangulatához, stílusához, és valószínűleg takarékos vezetés sem kivitelezhetetlen vele. Sajnos a 100+ lóerőt, nem igazán érezni benne, pedig a kasztni másfél tonnája nem is ördögien sok. Persze ez nem az a kategória, ahol a gyorsulás számít. A Frontera egy józanul méretezett, praktikus családi autó, aminél a nagy, 300 kilométer körüli hatótáv és a fájdalomküszöb alatt tartott fogyasztás sokkal inkább fontos. 

Ezzel az autóval támadhat fel az Opel 19

Csinos a fehér díszvarrás

Valós fogyasztásáról egyelőre elképzelésünk sincs, de nemcsak nekünk, hanem az autónak sem. Ugyanis a fedélzeti rendszerből nem lehet kinyerni ezt az adatot, legfeljebb a hatótáv és a töltöttségi szint adataiból próbálhatjuk ezt megsaccolni. Szerencsére ez nem marad így, a későbbi gyártású példányokban az ígéret szerint már lesz fogyasztást mutató menüpont is. Reméljük, tesztautót már abból a sorozatból kapunk. 

Költségek

A belépő Frontera a hibrid hajtásláncú 110 lóerős változat, ami 8 790 000 forinttól kapható, erősebbként, 145 lóerővel pedig 9 220 000 forintért szerezhető meg. Ugyanezek jobban felszerelt változatban 9 590 000 és 9 990 000 forintba kerülnek.

Tisztán elektromosként kisebb a választék, csak 113 lóerős változat kapható a 44 kWh-s akkumulátorral, viszont ez is kétféle felszereltséggel, az Edition 10 590 000 forintba, míg a GS 11 390 000 forintba kerül. Fényezések közül a Kanyon narancs érkezik alapáron, a fehér alapfényezésért 100 ezer, a többi színért 180 ezer forintot kérnek el. Fontos, hogy a harmadik üléssor csak a hibridekbe rendelhető, és 330 ezer forint az ára. 

Ezzel az autóval támadhat fel az Opel 20

Akár 5+ 2 üléses változatban is rendelhető a hibrid

Az Opel Frontera Electric és vetélytársai ‒ Listaár, forint
Opel Frontera Electric ‒ 44 kWh (113 LE) 10 590 000
Citroën C3 Aircross ‒ 44 kWh (113 LE) 10 190 000
Ford Puma Gen-E ‒ 43kWh (168 LE) 14 680 000
Renault 4 E-tech ‒ 42 kWh (120 LE) 11 590 000

Gyári fotókon így néz ki az Opel Frontera:

6 fotó

Értékelés

Nem meglepő, hogy a világszerte népszerű, különféle méretű szabadidő-autók, crossoverek a magyar piacon is jól fogynak. Úgy 60 százalék körüli az arányuk az eladott autók között. A most megérkezett Fronterával az Opelnek végre teljessé vált a portfóliója. Már minden méretben és árkategóriában tudnak ajánlani valamit, a Frontera pedig pont az árérzékeny vásárlóknak lehet jó választás. 

Mellette ‒ Ellene
 
  • Jó helykihasználás
  • Okos ötletek a belső térben
  • Kapható 5+2 személyesként is
  • Nagy csomagtartó
  • Észszerű teljesítmény
  • Megfizethető ár
 
  • Olcsó műanyagok az utastérben
  • Szerény menetteljesítmény 
  • Gyenge hangszigetelés

Szavazás

Hány pontot adnál az újkori Opel Frontera-nak, elektromos hajtással?
átlag
7.70
szavazat
361
Hány pontot adnál az újkori Opel Frontera-nak, elektromos hajtással?