Az Opel mára teljesen elektrifikálta a modellkínálatát, magyarul minden személyautóból létezik elektromos hajtású kivitel is. Sőt, van elektromos választék haszonjárműből is. Most pedig az egyik legjobban pörgő szegmensbe, a kompakt méretű, szabadidő-autó/crossover kategóriába hoztak új modellt, az Opel által régebben már használt, jól csengő Frontera név újrahasznosításával. Az új, elektromosként és hibridként is kapható Fronterát hazai pályán próbáltuk.
Külső
Méretben a 4151 milliméter hosszú Opel Mokka és a 4650 mm-es Opel Grandland közé kell elképzelni a tornasorban a Fronterát, ami 4385 mm hosszú, 1849/2020 mm széles és 1635/1655 mm magas, attól függően, hogy van-e tetőcsomagtartója, vagy sem. Tengelytávja 2670 milliméteres, fordulóköre pedig 11,5 méter. Modellenként változik az üzenet is, legalábbis az Opel szerint.
Ők úgy gondolják, a Mokka kompakt méretben kínál progresszív dizájnt, a Grandland pedig a csúcskategóriát képviseli, a legfejlettebb technológiával. Közéjük furakodik a lényegre fókuszáló, robusztus megjelenésű, akár hétüléses változatban is elérhető Frontera.





Ha valahonnan ismerős a klasszikus crossoveres formát hozó, műanyaggal meglocsolt Frontera profilból, az nem véletlen. A Stellantis más emblémával is árulja ezt a modellt, amit azért megpróbáltak úgy átszabni, hogy illeszkedjen az adott márka dizájnjához. Az Opelnél ezt a jellegzetes nappali fény jelenti, illetve a fényes fekete Opel Vizor, ami a két fényszóró között látható, már jó ideje a márka modelljein. Hátulról sem egyforma a két rokon, valamivel izgalmasabbak az Opel lámpái, amire még nagy betűkkel kirakták azt is, hogy Frontera.
Belső
Egyszerű, élhető, praktikus tér várja a Frontera belsejében az utasokat. A világos színek, betétek sikerrel dobják fel az utastér hangulatát. Aki ült már más Stellantis-termékben, annak itt ismerősek lehetnek a konszern által gyártott egyen kezelőszervek, nincs nagy jelentősége, valószínűleg ők vannak kevesebben. A kellemes tapintású, díszvarrással cicomázott kormány az egyetlen része, ami hangsúlyosan opeles. Ott virít rajta a modernizált embléma, és formára is pont olyan, mint a többi Opelben.





Két darab, egyenként 10 colos kijelző található a kabinban, egyik a vezető előtt, a másik a középkonzolon. Legalábbis a jobban felszerelt változatnál, ugyanis a belépőváltozat központi képernyő nélkül érkezik. Helyette egy praktikus, beépített telefontartó kerül bele, amit Smartphone Stationnek neveznek, ahová a sofőr kiteheti a saját telefonját, amin a megfelelő applikáció letöltése után az autó funkcióit is tudja kezelni, de a zenét, telefont is lehet róla vezérelni.
Sajnos vezeték nélküli töltőpont ilyenkor nem fedezi a telefon és az autó közötti kapcsolat energiaigényét, így hosszabb használat mellett muszáj kábellel összekötni a telefont és az autót.
Zsebekben, üregekben 23 liternyi cuccnak van helye a Frontera belsejében. Egyedi húzás a középkonzolt körbeölelő széles gumipánt, amivel kisebb-nagyobb dolgokat lehet rögzíteni. És itt, a pánt alatt rejtőzik az a cápa is, amit Opelekben szoktak eldugott helyekre elhelyezni. Ha már Opel, akkor eszünkbe juthat, hogy a márka modelljeibe általában rendelhetők extra kényelmes, hátbarát ülések is. Sajnos a Frontera kilóg ebből a sorból, nincs AGR minősítésű ülés az opciók között, de nem kell aggódni, az IntelliSeat fantázianevű ülés is komfortosabb az átlagnál.
Belseje a magas építésnek köszönhetően tágas, a lábtér óriási, és fejtér is van bőven. Létezik belőle hétszemélyes változat is, illetve ha pontosan akarunk fogalmazni, akkor 5+2 személyes, mert a leghátsó sort inkább csak gyerekeknek vagy gyerekméretű felnőtteknek ajánlja a gyár. Ebben a második sor lábtere is valamivel kisebb, és nincs tologatható üléssor sem, hogy lehessen dönteni a nagyobb raktér vagy komfortosabb utastér között.
Csomagtartója alapállásban sem kicsi, sőt, a 460 literes befogadóképesség kifejezetten jónak számít, és a háttámlák ledöntésével tovább, egész 1600 literig növelhető a raktér mérete. Fedélzeti rendszerének menüje logikus, a berendezés sebessége, képminősége rendben van, és kapunk valódi gombokat a klíma vezérléséhez, sőt, a modern autók kötelező, idegesítő marhaságainak egyszerű kikapcsolásához is.
Technika
Jelenleg hibrid és akkumulátoros elektromos változat kapható az újkori Fronterából. A benzinmotorra épülő hibridekben 1,2-es motor található, ami 100, illetve 136 lóerős teljesítmény leadására képes. Ezt egészíti ki a 21 lóerős elektromos motor, és együtt hozzák össze a 110 vagy 145 lóerős rendszerteljesítményt, 205-230 Nm-es nyomatékkal.
Ezekben az akkumulátor parányi, mindössze bruttó 898, nettó 432 Wh-s. Váltóból csak hatfokozatú automatikus kerülhet az autókba, a gyorsulás 11 és 9 másodperc ‒ értelemszerűen az erősebb gyorsul jobban ‒, a csúcssebesség pedig 180 és 190 km/óra. Fogyasztásuk a WLTP-szabvány szerint 5,5-5,2-5,3 liter, itt váratlan módon az erősebbnél szerepel a jobb fogyasztási adat.
Az elektromos változat csupán 113 lóerős lehet, a csúcsnyomaték ennél 125 Nm. akkumulátorból 44 és 54 kWh-s is található a műszaki adatok között, előbbi 305, utóbbi 400 kilométeres hatótávot ígér, de a hazai árlistában jelenleg csak a 44 kWh-s szerepel. Az autó megfontoltan, 12,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre, és legfeljebb 143 km/órával képes haladni. Tölteni alapból 7,4 kW-tal lehet AC-töltőről, de 100 ezer forintért 11 kW-os fedélzeti töltőt is lehet venni. Az egyenáramú gyorstöltés maximuma 100 kW.
Vezetés
A hazai bemutatón mindössze egy kurta körre tudtuk elvinni a Frontera elektromos változatát. Így túl sok nem is derült ki arról, hogy milyen vezetni. Annyi viszont igen, hogy az egyszerű megoldásoknak vannak hátrányai is, menet közben a futómű felől és a külső tükrök környékéről is jönnek zajok. Városban, kisebb tempónál már nem zavaró a menetzaj, az autó jól átlátható, és a 10,5 méteres fordulókörrel is problémamentesen lehet manőverezni.
A motor teljesítménye passzol az autó hangulatához, stílusához, és valószínűleg takarékos vezetés sem kivitelezhetetlen vele. Sajnos a 100+ lóerőt, nem igazán érezni benne, pedig a kasztni másfél tonnája nem is ördögien sok. Persze ez nem az a kategória, ahol a gyorsulás számít. A Frontera egy józanul méretezett, praktikus családi autó, aminél a nagy, 300 kilométer körüli hatótáv és a fájdalomküszöb alatt tartott fogyasztás sokkal inkább fontos.
Valós fogyasztásáról egyelőre elképzelésünk sincs, de nemcsak nekünk, hanem az autónak sem. Ugyanis a fedélzeti rendszerből nem lehet kinyerni ezt az adatot, legfeljebb a hatótáv és a töltöttségi szint adataiból próbálhatjuk ezt megsaccolni. Szerencsére ez nem marad így, a későbbi gyártású példányokban az ígéret szerint már lesz fogyasztást mutató menüpont is. Reméljük, tesztautót már abból a sorozatból kapunk.
Költségek
A belépő Frontera a hibrid hajtásláncú 110 lóerős változat, ami 8 790 000 forinttól kapható, erősebbként, 145 lóerővel pedig 9 220 000 forintért szerezhető meg. Ugyanezek jobban felszerelt változatban 9 590 000 és 9 990 000 forintba kerülnek.
Tisztán elektromosként kisebb a választék, csak 113 lóerős változat kapható a 44 kWh-s akkumulátorral, viszont ez is kétféle felszereltséggel, az Edition 10 590 000 forintba, míg a GS 11 390 000 forintba kerül. Fényezések közül a Kanyon narancs érkezik alapáron, a fehér alapfényezésért 100 ezer, a többi színért 180 ezer forintot kérnek el. Fontos, hogy a harmadik üléssor csak a hibridekbe rendelhető, és 330 ezer forint az ára.
Az Opel Frontera Electric és vetélytársai ‒ Listaár, forint | |
---|---|
Opel Frontera Electric ‒ 44 kWh (113 LE) | 10 590 000 |
Citroën C3 Aircross ‒ 44 kWh (113 LE) | 10 190 000 |
Ford Puma Gen-E ‒ 43kWh (168 LE) | 14 680 000 |
Renault 4 E-tech ‒ 42 kWh (120 LE) | 11 590 000 |
Gyári fotókon így néz ki az Opel Frontera:





Értékelés
Nem meglepő, hogy a világszerte népszerű, különféle méretű szabadidő-autók, crossoverek a magyar piacon is jól fogynak. Úgy 60 százalék körüli az arányuk az eladott autók között. A most megérkezett Fronterával az Opelnek végre teljessé vált a portfóliója. Már minden méretben és árkategóriában tudnak ajánlani valamit, a Frontera pedig pont az árérzékeny vásárlóknak lehet jó választás.
Mellette ‒ Ellene | |
---|---|
|
|