A SsangYong ma már KGM néven fut, de nem a névváltás a legfontosabb változás: az új generációs Torres és Actyon szabadidőjárművek egy teljesen más esztétikai és technológiai szemléletet tükröznek, mint elődeik.




Erről tanúskodik a dízelmotorok hiánya: ezt eddig benzines és elektromos hajtásláncokkal pótolhatták az ügyfelek. Az előbbi vásárláskor, az utóbbi használat közben jelent megtakarítást, de hiányzott a kettő közül egy középutas megoldás – elvileg ezt hozza most el a Torres Hybrid.
Valódi, nagyfeszültségű hibridről van szó, nem a manapság gyakori mild hibrid rendszerről. A villanymotor 130 kW (177 LE) teljesítménye és 300 Nm maximális forgatónyomatéka egyaránt meghaladja a belső égésű komponens: az 1,5 literes, benzines turbómotor azonos adatait (150 LE, 225 Nm).
A rendszerteljesítmény józan 204 LE, azaz a vezérlés széles tartományban képes variálni a két erőforrást; az erős villanymotor jóvoltából akár 100 km/óráig haladhatunk a benzinmotor nélkül – más kérdés, hogy nem tudjuk, meddig, mert az akkumulátor kapacitását egyelőre nem közölte a gyártó.
(Az időközben Ausztráliában már leleplezett, de Európában még be nem mutatott Actyon Hybridbe 1,83 kWh-s akkut építenek be, jó eséllyel ugyanaz az egység kerül mindkét modellbe.) Az mindenesetre jól hangzik, hogy a visszatáplálás jóvoltából városban a menetidő akár 94 százalékában (!) képes tisztán elektromos üzemben haladni a Torres Hybrid.
Külön váltót fejlesztettek a hibridhez, a kerekek közül csak az elsők hajtottak. Az átlagos üzemanyag-fogyasztás kiviteltől függően 5,9-6,1 l/100 km körül alakul, ami az 1670 kg menetkész tömeg és a szögletes karosszéria ismeretében kedvezően hangzik.
A 4,7 méteres autó csomagtartója alaphelyzetben 703 literes. Az üléseket négy utasra optimalizálták, vontatni 1,3 tonnát lehet a hibriddel.
Van egy sor vezetőtámogató funkció, és van nyolc légzsák, köztük egy összefejelést gátló, középső légzsák elöl. A Torres Hybrid már rendelhető, indulóára éppen 13 millió Ft alatt marad, az első példányok szeptembertől érkeznek.
Ha a 700 literes csomagtér nem elég, a tavaly megújult Kia Sorento százzal többet kínál, és szintén elérhető hibridként:







