Az autógyártókat a koronavírus-járvány óta foglalkoztatja a kérdés, hogy milyen szerepet játszhatnának a távmunkában. A Mercedes-Benz E-osztály műszerfalába például kamerát integráltak, amivel álló autónál részt vehetünk Zoom- vagy Webex-értekezleteken. Az új generációs CLA-ban debütáló új, integrált rendszer azonban ennél sokkal többet tud.


A Microsofttal együttműködve közvetlenül a fedélzeti operációs rendszerbe integrálták a Microsoft Intune eszközt, amely biztonságos hozzáférést tesz lehetővé vállalati adatbázisokhoz, számítógépekhez, rendszerekhez. A felhasználó tehát autójából is kezelheti céges fiókját, ellenőrizheti levelezését, megtekintheti munkacsoportja naptárát, módosíthatja a jelszavát, és így tovább.
A fent említett, integrált kamera köré egy sokoldalúbb szolgáltatást telepítettek: a Meetings for Teams lehetővé teszi a beütemezett értekezletek kezelését, a szöveges üzenetek fogadását felolvasással, küldését hangfelismeréssel támogatja.
A rendszerek közös jellemzője a legmagasabb szintű titkosítás, az autóból ugyanolyan biztonságosan férhetnek hozzá a céges felületekhez, mint ha irodai számítógépükről tennék azt.
A mesterségesintelligencia-alapú asszisztens már több autógyártónál is bekerült az infotainmentrendszerekbe, a Microsoft 365 Copilot viszont kifejezetten vállalati alkalmazásokra született: tudásbázisa kiterjed az adott cég belső rendszereire, így a generatív AI a felhasználó jogosultságához igazított információkból dolgozva képes összegezni üzeneteket, lekérdezni ügyféladatokat, kezelni a napi feladatokat stb.
Szerencsére gyárt még olyan autót a Mercedes, amely nem a munkavégzésről meg a hatékonyságról szól…

