Tudjuk le gyorsan a számokat: a Rodin Cars új pályaversenyautója, az FZero 4,0 literes, V10-es hibrid hajtáslánca 1176 lóerős csúcsteljesítményre képes, miközben az autó száraz (azaz üzemanyag, kenőanyagok és egyéb folyadékok nélküli) tömege 698 kg. Ez azt jelenti, hogy kilogrammonként 1,662 lóerő mozgatja az autót – máshogy megközelítve 10 lóerőre 4,2 kg jut csupán. A Forma-1-es autók száraz tömege ezzel szemben jelenleg 798 kg, amire nagyságrendileg 1000 lóerő jut, azaz 10 lóerő majdnem kétszer akkora tömeget, durván 8 kilogrammot hoz mozgásba.




A Rodin FZero végsebessége a tervek szerint meghaladja az 580 km/órát. Ennek persze közúton semmi értelme, de emiatt nem is kell aggódniuk a vezetőknek: a tervezők egyáltalán nem gondolkodtak közúti homologizációban, az FZero kizárólag zárt versenypályán használható. Az árról még nincs információ, azt viszont tudjuk, hogy bármilyen magas lesz is (mert magas lesz), nem csak a komplett versenyruházatot és a versenyzői oktatást foglalja majd magában, hanem a jármű tárolását és szállítását is.
| MÉRETEK ÉS TÖMEGEK | |
| Hosszúság (mm) | 5500 |
| Szélesség (mm) | 2200 |
| Magasság (mm) | 1130 |
| Nyomtáv, elöl (mm) | 1852 |
| Nyomtáv, hátul (mm) | 1790 |
| Tengelytáv (mm) | 3000 |
| Száraz tömeg (kg) | 698 |
| MOTOR | |
| Lökettérfogat (cm3) | 4000 |
| Furat x löket (mm) | 86 x 68,8 |
| Max. motorteljesítmény (LE@1/perc) |
1000@9000 |
| Max. forgatónyomaték (Nm@1/perc) |
910@ 7250 |
| Hibrid villanymotor teljesítménye (kW) |
130 |
| Max. rendszer- teljesítmény (LE) |
1176 |
| Max. rendszer- nyomaték (Nm) |
1026 |
| Max. fordulatszám (1/perc) |
10 000 |
| Sűrítési viszony | 10:1 |
| Üzemanyag- befecskendezés |
Bosch, közvetlen, 200 bar |
| Fojtószelep | Bosch, elektronikus (drive-by-wire) |
| Hajtáslánc össztömege (kg) |
132 kg (szívó- és kipufogó rendszerek nélkül) |
Az autó komplett vázszerkezete, karosszériája és futóműve karbonkompozitokból készül majd. Az egyedi fejlesztésű sebességváltó nyolcfokozatú, tömege mindössze 66 kg. Házát additív gyártási módszerrel (3D nyomtatóval), titánból készíti a Rodin Cars. Elöl és hátul egyaránt 380 mm átmérőjű karbontárcsákat találunk, a féknyergek (elöl hat, hátul négy dugattyúval) titánból készülnek. A verseny-ABS és -kipörgésgátló adott. Az autó értelemszerűen regeneratív fékrendszerrel is rendelkezik.
A 18 colos keréktárcsákat magnéziumból gyártja az OZ Racing, paramétereik megfelelnek az F1-es előírásoknak. Gyárilag slick Avon versenygumikat szerelnek az autóra, de természetesen időjárástól függően bármilyen egyéb keverék és/vagy mintázat is kérhető.
A végére hagytuk a legmegdöbbentőbb számadatot: az autó aerodinamikai csomagja bizarr, ám hatásos: a legnagyobb elérhető leszorítóerő 4000 kg. Négy tonna. Egy 700 kilós autóra.


