Tudjuk le gyorsan a számokat: a Rodin Cars új pályaversenyautója, az FZero 4,0 literes, V10-es hibrid hajtáslánca 1176 lóerős csúcsteljesítményre képes, miközben az autó száraz (azaz üzemanyag, kenőanyagok és egyéb folyadékok nélküli) tömege 698 kg. Ez azt jelenti, hogy kilogrammonként 1,662 lóerő mozgatja az autót – máshogy megközelítve 10 lóerőre 4,2 kg jut csupán. A Forma-1-es autók száraz tömege ezzel szemben jelenleg 798 kg, amire nagyságrendileg 1000 lóerő jut, azaz 10 lóerő majdnem kétszer akkora tömeget, durván 8 kilogrammot hoz mozgásba.

Az F1-es autók Trabantok ehhez a Batmobilhoz képest 1
Az F1-es autók Trabantok ehhez a Batmobilhoz képest 2

Az F1-es autók Trabantok ehhez a Batmobilhoz képest

Az F1-es autók Trabantok ehhez a Batmobilhoz képest

Az F1-es autók Trabantok ehhez a Batmobilhoz képest 8
Az F1-es autók Trabantok ehhez a Batmobilhoz képest 9
Az F1-es autók Trabantok ehhez a Batmobilhoz képest 10
Az F1-es autók Trabantok ehhez a Batmobilhoz képest 11
Az F1-es autók Trabantok ehhez a Batmobilhoz képest 12
Fotó megosztása:

A Rodin FZero végsebessége a tervek szerint meghaladja az 580 km/órát. Ennek persze közúton semmi értelme, de emiatt nem is kell aggódniuk a vezetőknek: a tervezők egyáltalán nem gondolkodtak közúti homologizációban, az FZero kizárólag zárt versenypályán használható. Az árról még nincs információ, azt viszont tudjuk, hogy bármilyen magas lesz is (mert magas lesz), nem csak a komplett versenyruházatot és a versenyzői oktatást foglalja majd magában, hanem a jármű tárolását és szállítását is.

MÉRETEK ÉS TÖMEGEK  
Hosszúság (mm) 5500
Szélesség (mm) 2200
Magasság (mm) 1130
Nyomtáv, elöl (mm) 1852
Nyomtáv, hátul (mm) 1790
Tengelytáv (mm) 3000
Száraz tömeg (kg) 698
MOTOR  
Lökettérfogat (cm3) 4000
Furat x löket (mm) 86 x 68,8
Max. motorteljesítmény
(LE@1/perc)
1000@9000
Max. forgatónyomaték
(Nm@1/perc) 
910@ 7250
Hibrid villanymotor
teljesítménye (kW)
130
Max. rendszer-
teljesítmény (LE)
1176
Max. rendszer-
nyomaték (Nm)
1026
Max. fordulatszám
(1/perc)
10 000
Sűrítési viszony 10:1
Üzemanyag-
befecskendezés
Bosch, közvetlen,
200 bar
Fojtószelep Bosch, elektronikus
(drive-by-wire)
Hajtáslánc
össztömege (kg)
132 kg (szívó- és kipufogó
rendszerek nélkül)

Az autó komplett vázszerkezete, karosszériája és futóműve karbonkompozitokból készül majd. Az egyedi fejlesztésű sebességváltó nyolcfokozatú, tömege mindössze 66 kg. Házát additív gyártási módszerrel (3D nyomtatóval), titánból készíti a Rodin Cars. Elöl és hátul egyaránt 380 mm átmérőjű karbontárcsákat találunk, a féknyergek (elöl hat, hátul négy dugattyúval) titánból készülnek. A verseny-ABS és -kipörgésgátló adott. Az autó értelemszerűen regeneratív fékrendszerrel is rendelkezik.

Az F1-es autók Trabantok ehhez a Batmobilhoz képest 13

A 18 colos keréktárcsákat magnéziumból gyártja az OZ Racing, paramétereik megfelelnek az F1-es előírásoknak. Gyárilag slick Avon versenygumikat szerelnek az autóra, de természetesen időjárástól függően bármilyen egyéb keverék és/vagy mintázat is kérhető.

A végére hagytuk a legmegdöbbentőbb számadatot: az autó aerodinamikai csomagja bizarr, ám hatásos: a legnagyobb elérhető leszorítóerő 4000 kg. Négy tonna. Egy 700 kilós autóra.

Az F1-es autók Trabantok ehhez a Batmobilhoz képest 14