Túraautó, sportkocsi, vagy stílusos, mindennapi jármű: mostantól bármelyiket megkaphatja az, aki a Renault-csoport különcének, az Alpine-nak az egy szem autójával, az A110-essel szemez.

A karosszéria természetesen ugyanaz marad, ahogy az 1,8 literes, négyhengeres turbómotor, valamint a hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó is.

Három autót csinált egyből az Alpine 1
Három autót csinált egyből az Alpine 2

Három autót csinált egyből az Alpine

Három autót csinált egyből az Alpine 18
Három autót csinált egyből az Alpine 19
Három autót csinált egyből az Alpine 20
Három autót csinált egyből az Alpine 21
Három autót csinált egyből az Alpine 22
Három autót csinált egyből az Alpine 23
Három autót csinált egyből az Alpine 24
Három autót csinált egyből az Alpine 25
Három autót csinált egyből az Alpine 26
Három autót csinált egyből az Alpine 27
Három autót csinált egyből az Alpine 28
Három autót csinált egyből az Alpine 29
Három autót csinált egyből az Alpine 30
Három autót csinált egyből az Alpine 31
Három autót csinált egyből az Alpine 32
Fotó megosztása:

Akit elsősorban az Alpine A110 hangulata fogott meg, és nem akarja mindenáron forszírozni a vezetést, az a külön jelzés nélküli alapmodellben találja meg a számítását. A 252 lóerős motor alacsony, 2000/perc fordulatszámon adja le 320 Nm maximális forgatónyomatékát. Az autó 4,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára. Menetkész tömege alig haladja meg az 1,1 tonnát, a 17 colos keréktárcsákra Michelin Pilot Sport 4 abroncsokat szerelnek. Az utasok állítható sportülésekben foglalhatnak helyet.

Három autót csinált egyből az Alpine 33

Alpine A110: a legkönnyebb, legegyszerűbb Alpine

Az A110S a másik véglet: a legsportosabb közúti Alpine. Motorjának teljesítményét 300 lóerőre emelték, legnagyobb forgatónyomatéka 340 Nm. Így 4,2 másodperc is elég a 0-100 km/óra gyorsuláshoz, a végsebességet 275 km/órában maximálták – ennek eléréséhez nem árt megrendelni a feláras Michelin PS Cup 2 Connect félslick abroncsokat és az extra aerodinamikai csomagot, amely elöl 60, hátul 81 kilóval növeli a leszorítóerőt. Az A110 S egyébként az első A110, amit gyárilag hátsó szárnnyal szerelnek.

Három autót csinált egyből az Alpine 34

Alpine A110S: hátsó szárny és kétszínű fényezés

A futóművet teljes egészében újrahangolták, keményebbek a kanyarstabilizátorok, módosították a geometriát, 4 mm-rel leültették a kasztnit. A fékeket ugyanúgy a Brembo szállítja, de 296 helyett 320 mm átmérőjűek a tárcsák, a Michelin Pilot Sport 4 abroncsokat pedig 17 helyett 18 colos abroncsokra szerelik. A kipufogórendszer sportos hangolású, a sportüléseket a Sabelt szállítja, hozzájuk narancssárga öveket kapunk, de rendelhetők versenyövek is. Opcióként karbon áramvonalidomokkal, illetve narancs/fekete kéttónusú fényezéssel is kérhető.

Három autót csinált egyből az Alpine 35

Alpine A110S

A harmadik modell az A110 GT, a család főúri kiadása. Motorját és fékeit az A110 S-től örökölte, ezért gyorsulása és végsebessége is megegyezik azzal, futóműve viszont az alapmodellé, csak a keréktárcsák nagyobbak. Ez a legkomfortosabb opció a három közül: üléseit például nemes bőr borítja, hat irányban állíthatók, és kényelmesebbek mindkét másik modellénél. A manőverezést parkolóradarok és tolatókamera könnyíti meg.

Három autót csinált egyből az Alpine 36

Alpine A110 GT

Közös újdonság az új 7 colos érintőképernyős, bluetoothos multimédia rendszer, amely támogatja az okostelefon-integrációt, valamint a hangvezérlést is. A rendszer valós idejű frissítésekkel működő navigációs funkciót, továbbá – a két gazdagabb felszereltségi szinthez rendelhető – telemetriai szolgáltatást is nyújt; utóbbi valós időben méri a turbónyomást, a sebességváltó hőmérsékletét, a nyomatékot, a motorteljesítményt, a kormányszöget és a gyorsulás mértékét. Ez a funkció stopperórát is tartalmaz.

Három autót csinált egyből az Alpine 37

Mindhárom A110-verzió három fokozatban állítható üzemmódváltót kap, ezek normál, sport és verseny állásba kapcsolhatók; a menetstabilizáló rendszer teljesen kiiktatható. Izgalmas, bár csak esztétikai újdonság, hogy a rajtautomatika használatakor négy helyett csak három henger fut, hogy érdesebb legyen a motorhang.

Három autót csinált egyből az Alpine 38

Alpine A110 GT

A három modellhez számtalan felszereltségi csomagot, illetve egyedi tételt kínál a gyártó. Az alapmodell 59 500 eurónál indul, a sportverzió alapára 71 500 euró.

Mi is kipróbáltuk az Alpine A110-est, az alábbi linkre kattintva elolvashatod tesztünket: