Mintha a Humvee katonai terepjáró állt volna modellt ahhoz a kezelőfelülethez, amely a brit fejlesztésű Ineos Grenadier keményvonalas terepjáróban fog bemutatkozni hamarosan.

Sir Jim Ratcliffe és az Ineos Grenadier egyik prototípusa
Az idén ősztől rendelhető Ineos Grenadier piacra lépésével egy négy évvel ezelőtt megszületett álom valósul meg: az azonos nevű vegyipari óriás leányvállalataként megalapított Ineos Automotive azért jött létre, hogy egyesítse a megállíthatatlan, hardcore terepjárók alkalmasságát a modern személyautók kényelmi és biztonsági szolgáltatásaival. Ezzel olyan nagy nevű ellenfelekkel méri össze magát, mint a Mercedes G-osztály, a Land Rover Defender, a Jeep Wrangler vagy a Toyota Land Cruiser.
A Grenadier az Ineos első és eddig egyetlen, hivatalosan még be sem mutatott terméke, amely arról a fogadóról kapta a nevét, ahol az egész ötlet megfogant Jim Ratcliffe tulajdonos fejében. Ennek a Grenadiernek a leendő utasterét mutatta most be a vállalat.
A vezető tervező bevallása szerint a modern repülőgépek, hajók és traktorok szolgáltak ihletadóul a belső kialakításhoz. A vezérelv a funkcionalitás volt: logikusan, ösztönösen kezelhető műszerfalat kívántak alkotni. A billenőkapcsolókat és kezelőtárcsákat meglehetősen távol helyezték el egymástól, hogy kemény terepen se nyúljon mellé az ember, minden funkciót egyértelműen jelöltek. Sőt, a később felszerelhető kiegészítő technika (csörlők, külső világítás stb.) vezérlő kapcsolóit is beépítették és előre bekábelezték.

Differenciálzárak, offroad üzemmód, terepmegvilágító reflektorok, valamint egy sor, szabadon társítható funkciót vezérlő kapcsoló került a tetőkonzolra
Ez persze nem jelenti azt, hogy ne kapna érintőképernyőt a Grenadier: a 12,3 colos monitoron keresztül Apple CarPlay és Android Auto okostelefon-integráció is megvalósítható, így a navigációs feladatokat az okostelefonra bízták, ahogy egy sor további szórakoztató funkciót is. Azért az autó maga is kapott okos szolgáltatásokat, például a nyomvonalrögzítő, amivel a felhasználók egy komoly terepkaland után saját útvonalukat visszakövetve térhetnek vissza a civilizációba. Aki nem akar az érintőképernyővel bajlódni, az egy tekerőtárcsán keresztül is kezelheti a funkciókat.
Az utasteret funkcionális, strapabíró anyagok borítják. A gumipadlóba ledugózott vízleeresztő nyílásokat vágtak, a vízálló Recaro ülések egyszerűen szárazra törölhetők, azaz a belső tér locsolócsővel tisztítható. Ha valaki előre tudja, hogy nem fogja összemocskolni autóját, bőrkárpitot és nemes szőnyeganyagokat is rendelhet.
A hátsó ülések alatt vízhatlan tárolórekeszt alakítottak ki, a padlókonzolon zárható doboz várja az apró értéktárgyakat, a csomagtartó oldalfalában szintén biztonságos tárolóhelyeket találunk.
A cég jelenleg 130 prototípust tesztel a világ különböző pontjain, a tervezett 2,9 millió tesztkilométer féltávjánál jár a csapat. A cég szerint innen már felgyorsulnak az események: a leendő tulajdonosok idén októbertől foglalhatják le autójukat, a Grenadier első példányait pontosan egy év múlva kezdik átadni a vevőknek.