Visszás dolog, hogy miközben azt hangoztatjuk, mennyi mindent teszünk annak érdekében, hogy gyermekeinknek szebb jövőt biztosítsunk, rendszerint meg sem kérdezzük őket arról, ők milyen jövőt szeretnének maguknak.

A Peugeot ezen fordított most: 1250 kisiskolást (7-12 éveseket) faggattak ki Angliában szüleik fenntarthatóságot érintő döntéseiről.

Kiderült, hogy a szülők többsége hallgat a gyerekekre a hosszú távú kérdésekben – ilyen a környezetvédelem. A válaszadók 54,8 százaléka, azaz valamivel több mint fele sikeresen terelte szüleit a környezettudatos magatartás felé.

A szelektív hulladékgyűjtés, az energiatakarékosság, az újrahasznosítás vagy a fenntartható közlekedés támogatása jó kezdet, még ha a százalékos arány lehetne jobb is. Különösen ígéretes a reakció annak fényében, hogy a gyerekek 72,2 százalékát megkérdezik a szüleik, mielőtt olyan jelentős beruházásokba fognának, mint az autóvásárlás. Annak fényében, hogy Nagy-Britanniában a tavalyi, meglehetősen gyenge évben is 750 ezer autót vásároltak magánemberek (27%-kal kevesebbet, mint egy évvel korábban), ez arra enged következtetni, hogy több mint 500 ezer autót vásároltak meg úgy, hogy abba a gyereknek is volt beleszólása, és ezen belül kis híján 300 ezren terelték a környezetvédelem irányába a vásárlást.

Legyinthetünk erre bátran, de az eladási statisztikák szerint egészen jól érvelhetnek a gyerekek: a brit piacon tavaly 108 ezer akkumulátoros elektromos és 67 ezer plug-in hibrid autót adtak el (valamint további 110 ezer öntöltő hibridet és 119 ezer mild hibridet), tehát minden második lurkó megkapta, amit akart.

A gyerekeket már csak a villanyautók érdeklik 2

Az igazi robbanásszerű növekedésre pedig akkor számíthatunk, amikor ezek a gyerekek felnőnek, és saját fizetésükből vehetnek majd autót: a megkérdezettek több mint a kétharmada (67,8%) biztos abban, hogy amikor évek múlva megveszik első autójukat, az akkumulátoros elektromos vagy plug-in hibrid lesz.