Hamarosan megkezdődik a Mercedes-Benz villanyautójának, az EQC 400-nak a forgalmazása, mely rendkívül fontos modell. Részben azért, mert ez németek új, elektromos autókat felvonultató almárkájának első, önálló tagja, részben pedig azért, mert a ma rendkívül nagy népszerűségnek örvendő szabadidő-autók mezőnyébe érkezik. Az autót 2018 szeptemberében mutatták be, most pedig – ahogyan az a Mercedes esetében lenni szokott – egy limitált szériával csinálnak kedvet a modellhez, ez az 1886 Edition.

1886-ot tekitjük az autózáz kezdetének, ekkor szabadalmaztatta Karl Benz a belső égésű motorral hajtott járművet és a Mercedes legalább annyira fontosnak tartja az első, kifejezetten villanyautónak fejlesztett modelljét is. Néhány apróságban különbözik csupán a már korábban is bemutatott autóhoz képest az 1886 Edition, leginkább a beltérben vehető észre. Néhány plakettet helyeztek el az autón és benne, a kék bőrral borított ülések háttámláján is ott az 1886 felirat.

Az autó padlója alatt található a 650 kilogrammos lítium-ion akkucsomag, ami körül energiaelnyelő keret található, a kettő között pedig deformálódó elemek. 450 kilométeres hatótávja van az EQC 400-nak. Összkerkék-hajtását tengelyenként egy-egy villanymotorral valósították meg, amiben az elsőt takarékosságra, finom elindulásokra hangolták, a hátsó pedig a gyorsulásért felel. Az összteljesítmény 300 kW (408 LE), a forgatónyomaték 765 Nm.

7,4 kW-tal tölt a vízhűtéses, fedélzeti váltóáramú akkutöltő, de ha a kedves tulajdonos felszereltet otthonában egy egyenáramú fali töltődobozt, akkor akár háromszor ilyen gyorsan feltölthető az EQC 400. A maximális megengedett töltési teljesítmény 110 kW. A több mint 2,4 tonnás autó 5,1 mp alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebessége pedig 180-nál korlátozott.

Forrás: Mercedes-Benz