Ha nem látnánk, de egyet tippelhetnénk, akkor is tudnánk, hogy a manapság nagyon divatos szabadidőjármű formátumban bocsátja piacra első szériagyártású villanyautóját a Mercedes.

A multimédia rendszert felszerelték egy sor villanyautós funkcióval: megjeleníti az energiaáramlást, a hatótávolságot, a töltöttséget, és így tovább. Innen kezelhetők az üzemmódok, a navigáció, a töltési áramerősség stb. is.

A vízhűtéses, fedélzeti váltóáramú akkutöltő 7,4 kW-tal tölt, de ha a tulajdonos felszereltet otthonában egy egyenáramú fali töltődobozt, akár háromszor ilyen gyorsan feltölthető az akku. A maximális megengedett töltési teljesítmény 110 kW.

Az autó elektronikusan korlátozott végsebessége 180 km/óra, álló helyzetből 5,1 mp alatt gyorsul 100 km/órára.

A csomagtartó kb. 500 literes, a hasznos terhelhetőség több mint fél tonna.

A lítium-ion akkumulátorcsomag (kapacitása 80 kWh) 650 kilót nyom, így nem csoda, hogy az autó menetkész tömege meghaladja a 2,4 tonnát. A hatótávolság az előzetes számítások szerint 450 kilométer.

Extravagáns a műszerfal; a rózsaarany árnyalatú légbeömlő nyílások különleges hangulatot teremtenek.

Az összkerékhajtású hajtáslánc tengelyenként egy-egy villanymotort alkalmaz – az elülsőt takarékosságra, finom elindulásokra hangolták, míg a hátsó adja a lökést, ha igazán menni akarunk. Összteljesítményük 300 kW (408 LE), a kombinált forgatónyomaték 765 Nm.

Balesetben lekapcsol az elektromos rendszer, de különböző pontokon kézzel is áramtalanítható az autó.

Öt különböző üzemmód – komfort, öko, maximális hatótávolság, sport és egyéni – áll a vezető rendelkezésére. A fékenergia-visszanyerés mértéke a kormány mögötti fülekkel szabályozható, a gázpedál ellenállása üzemmódtól függően változik.

Az akkucsomag a padló alatt található, körülötte energiaelnyelő keret, a kettő között pedig deformálódó elemek. Mint egy kartervédő, elölről külön lemez óvja az akkucsomagot, nehogy nekiütődjön, belefúródjon valami.

Az EQC meglehetősen méretes jószág; 476 cm hosszú, 188 széles, 162 magas, tengelytávja 287 cm.

Mivel villanyautó, nincs szüksége klasszikus hűtőrácsra. Ennek helyén krómsávokkal tagolt fekete panel virít, amelynek tetején optikai szál húzódik végig, összekötve a nappali fényeket.

Természetesen van indulás előtti klimatizálás funkció, ahogy kérhető olyan navigációs útvonaltervezés is, amely a töltési feltételeket is figyelembe veszi (tehát pl. inkább kerülőt tesz, ha azzal időt nyerhetünk egy gyorstöltőnél).

Fontos szerephez jut az ECO Assist tanítóprogram: a műholdas navigáció, a jelzőtábla-felismerés, valamint a radart és sztereó kamerát használó vezetőtámogató rendszerek információi alapján kielemzi a forgalmi és menethelyzetet, és jelzi a sofőrnek, ha elveheti a gázt – például, mert hamarosan eléri a megengedett maximális sebességet, vagy mert kereszteződéshez közelít.

Ha videón is megnéznéd az EQC-t, kattints ide.