A divathoz illően szabadidő-autóval, egész pontosan a Seat Ateca 300 lóerősre izmosított változatával indult útnak a Volkswagen spanyol tagozatának sportmárkája, a Cupra. Természetesen hamarosan több utcai modell érkezik, addig azonban készítettek valami igazán különlegeset, az elektromos versenyautót. A Cupra e-Racer koncepció alapjául a Seat Leon TCR szolgált és ez a világ legelső elektromos meghajtású túraautója.

Az átalakítás nem csak a hajtást érintette, hanem a külsőt is. Alaposan átdolgozták a karosszériaelemeket, így agresszívabb lökhárítók, hatalmas diffúzor és gigantikus hátsó szárny került a fehér autóra. Természetesen a beltér is versenyautós, csupán a legszükségesebbek vannak a fedélzeten, a pilóta kagylóülésben foglal helyet, a biztonságot pedig bukócső fokozza. A hátsókerék-hajtású autó teljesítménye alapvetően kicsit több mint 400 lóerő, de négy elektromotorral akár 670 lovas is lehet. Az akkucsomag miatt az autó nagyjából 300 kilogrammal lett nehezebb az eredeti versenyautónál.

2 fotó

Több részlet látható a Cupra e-Racer versenyautó tanulmányból az alábbi videón: