Már korábban belengették a hírt, így nem okozott szakadást a tér-idő kontinuumban a bejelentés, hogy a Cupra különválik a Seattól. Az új sportmárka tribal tetoválásokat idéző, ehhez kapcsolódóan ősközösségi értékeket (szenvedély, eltökéltség, bátorság, precizitás) sugalló logója elsőként az Atecára, a Seat kompakt szabadidőjárművére kerül fel.

Nem aprózták el a pozicionálást: a kocsi orrába egy 300 lóerős, 2,0 literes turbómotor került, a váltó hétfokozatú DSG, az összkerékhajtás különböző profilokat kínál, a normáltól a terepen át a havas útig, és persze van sport, valamint extrém Cupra beállítása is a rendszernek, amelyhez igazodva a lengéscsillapítás karaktere is változik.

A látványt 19 colos felnik, négy kipufogóvég és aerodinamikai kiegészítők dobják fel, az utastérben a szokásos sportos megoldásokkal találkozunk.

A fejlesztők gazdag infotainment és vezetőtámogató tartalmat zsúfoltak a kocsiba, továbbá kérhető Performance csomag brutális Brembo fékekkel, illetve külső és belső karbon kiegészítők, valamint 2019-től kagylóülések.

Az autó 5,4 mp alatt gyorsul 100-ra, végsebessége 245 km/óra.