A BMW motorkerékpár részlege eddig is sokat tett a kétkerekű közlekedés biztonságának növeléséért, és jelenlegi (vagy közeljövő-beli) motorjaikon blokkolásgátló, kipörgésgátló, holttér-figyelés, vészhelyzeti segélyhívó, adaptív fényszóró segít a pilótának elkerülni a veszélyt.

A következő lépcsőfok azonban a Connected Bike, azaz a külvilággal online kapcsolatot tartó, kétirányú kommunikációt folytató motorkerékpár. Ezt a koncepciót vezeti elő a BMW R 1200 RS ConnectedRide prototípus.

A tanulmány érzékelői révén érzékeli a keresztirányban, illetve hátulról közeledő járműveket, így kereszteződésben, kiálláskor vagy balra kanyarodáskor életet menthet, de ez csak a (nem is annyira meghökkentő) kezdet. A prototípus ugyanis nevelni is képes: figyelmeztető jelzést küld azoknak a közlekedőknek, akik nem adják meg az elsőbbséget a motorosnak.

Ez már a járművek közötti kommunikáció (V2V) világa, amelyhez természetesen szabvány-egységesítésre és fokozottan pontos navigációs helymeghatározásra van szükség. Ezért hozta létre a BMW, a Honda és a Yamaha 2016-ban a hálózatba kapcsolt motorkerékpár konzorciumot (Connected Motorcycle Consortium, CMC), hogy kidolgozzanak a motorkerékpárok számára egy olyan intelligens kooperatív közlekedési rendszert (Cooperative Intelligent Transportation Systems, C-ITS), amely a lehető legtöbb egységes, gyártóktól független kommunikációs szabványt teremti meg és alkalmazza.

Beszól a motor, ha szabálytalan vagy 2
Beszól a motor, ha szabálytalan vagy 3

Az idei CMC konferenciára a BMW R 1200 RS ConnectedRide mellett két további online motorkerékpár: a Honda CRF 1000 L Africa Twin és a Yamaha Tracer 900 alapjaira felépített prototípus is megjelent; mindhárom motorkerékpár ugyanazt a kommunikációs szabványt alkalmazza.